کد خبر: 961451
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان "اگر ناو‌های آمریکا در محدوده ما دست از پا خطا کنند موشک ما می‌تواند همان ناو هواپیمابر را بزند"، گفت: پایگاه‌های نظامی آمریکا زیر برد موشک‌های ماست.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین:‌ سردار حسین نجات در همایش بصیرتی که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه گام دوم صرفاً یک بیانیه نیست اظهار داشت: این متن، یک سند راهبردی برای آینده انقلاب اسلامی است که راه روشنی برای این کشور ترسیم کرده است.

وی تصریح کرد: به‌جرئت می‌توان گفت که بعد از معمار کبیر انقلاب اسلامی، کسی را به فرهیختگی، انقلابی‌گری و استواری بر اصول انقلاب، درایت و عقلانیت و عزت و مصلحت، پافشاری به آرمان‌ها و مقاومت در برابر استکبار به‌جز امام خامنه‌ای نداریم که این بزرگ‌مرد نویسنده این سند راهبردی گام دوم است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مستکبری به‌نام ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خود را به‌عنوان ابرقدرت مطرح می‌کند، رهبر انقلاب اسلامی ایران پیام وی را دریافت نکرد و فرستاده او دست خالی از ایران رفت، خاطرنشان کرد: این اقدام عزت‌آفرین که با شکستن ابهت ابرقدرت‌ها همراه بود، بین آزادگان جهان و بین مستضعفین با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد.

وی با بیان اینکه "ایران که توپ و سلاح را از خارج وارد می‌کرد و ۵۰۰۰ مستشار آمریکایی، ارتش و نیرو‌های مسلحش را هدایت می‌کرد، امروز به جایی رسیده که خودمان موشک‌های برد کوتاه و بلند می‌سازیم که توانایی مقابله با آن را ندارند"، ابراز داشت: اکنون اگر ناو‌های آمریکا در محدوده ما دست از پا خطا کنند، موشک ما می‌تواند همان ناو هواپیمابر را بزند. اگر یک کشور همسایه عربی غفلت کند و از داخل خاک آن‌ها کسی به ما تعرض کند، موشک‌های ما همه پایگاه‌های آن‌ها را هدف قرار خواهد داد و این توانمندی‌ها و دستاورد‌ها در سایه تدبیر و رهبری مقام معظم رهبری است که سند راهبردی گام دوم توسط ایشان نوشته شده است.

سردار نجات با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) از فروپاشی شوروی خبر داده بود که محقق شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم افول تمدن لیبرال دموکراسی و ایجاد و عرضه تمدن نوین اسلامی برای بشریت را از گام‌های مهم پیشِ‌رو در ۴۰ ساله دوم انقلاب عنوان کردند و ان‌شاءالله محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه محصول این ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، ایجاد ملتی مقتدر، مستقل، آزاد، باعزت و توانمند و خودباور است، اظهار داشت: به‌تعبیر سید حسن نصرالله، "ایران خودش از نعمتی که دارد خبر ندارد، ایران مانند قطاری پرسرعت است که مردم داخل آن پرده‌ها را کشیده و از سرعت فوق‌العاده خود خبر ندارند، ما مردم دنیا می‌دانیم و می‌بینیم که قطار شما با سرعت از مقابل چشمان ما عبور کرده و با شتاب زیادی پیشرفت می‌کند که دشمن از این می‌ترسد".

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به ترس دشمنان از مواجهه با ایران در میدان نبرد، گفت: اوباما در یکی از اجلاس‌های بین‌المللی که اسرائیل خواستار جنگ با ایران بود، اعلام کرد که "اگر ایران را بمباران کنیم، حماس و حزب‌الله به‌عنوان دو بال ایران، اسرائیل را شخم می‌زنند"، این را یک مقام ایرانی یا یک سردار نمی‌گوید، بلکه رئیس جمهور آمریکا گفته، اما برخی می‌گویند "با برجام خطر جنگ را از ایران دور کردیم"، آن‌ها اصلاً توان جنگ ندارند و در دستور کار اوباما و ترامپ نبود، بلکه فشار حداکثری و کشاندن به پای میز مذاکره را در برنامه دارند.

وی افزود: ترامپ دیوانه نیست، بلکه بسیار عاقل است، چراکه اگر دیوانه بود، باید بعد از سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، به ایران جواب می‌داد، اما عاقل است و می‌داند که اگر می‌خواهد عملیات کند، باید از پایگاه‌های منطقه هواپیماهایش بلند شود که همه این‌ها زیر برد موشک ماست و این کار را نمی‌کنند.

سردار نجات با تأکید بر اینکه آمریکا از مواجهه با ایران به‌شدت هراس دارد و از نتیجه این مواجهه آگاه است، گفت: آمریکا بار‌ها به سردار فدوی فرمانده سابق نیروی دریایی پیام داده که "بین نیرو‌های دریایی ایران و آمریکا خط مستقیم ایجاد کنیم تا در صورت روبه‌رو شدن ایران و آمریکا در دریا، سریعاً مشکل را حل کنیم تا درگیری به‌وجود نیاید"، این یعنی از جنگ می‌ترسند.

وی با یادآوری اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، مهم‌ترین آسیب کشور بی‌توجهی به شعار‌های انقلاب است ابراز داشت: اگر دولتی روی کار بیاید که به شعار استقلال، آزادی، عدالت، معنویت و... بی‌اعتنا باشد، این دولت دستاوردی در کشور به دست نخواهد آورد.

معاون فرمانده کل سپاه، بزرگ‌ترین تهدید را بر اساس بیانیه گام دوم، ابزار‌های رسانه‌ای جدید که بستر حمله به ایمان دینی جوان را فراهم می‌کند، دانست و افزود: مهم‌ترین دکترین ادامه مسیر انقلاب اسلامی، دفاع ابدی از نظام انقلابی با اصول غیر قابل تجدید نظر و فروع انعطاف‌پذیر است که برای این کار، نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی لازم است.

وی با تأکید بر اینکه "هر جا در کشور ما مشکلی ایجاد می‌شود، به‌دلیل این است که نگاه انقلابی و عمل جهادی نداریم" ابراز داشت: مدیریت جهادی این است که در سیل آق‌قلا فرمانده سپاه تا سینه در وسط آب است و دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را می‌دهد، ولی مدیریت غیرجهادی این است که استاندار این استان سیل‌زده روز‌ها پس از حادثه سیل از سفر خارج به منطقه بازگردد.

سردار نجات ادامه داد: مدیریت جهادی یعنی در زمان جنگ برد موشک اولیه ما بغل گوش کرمانشاه بود، ولی الآن داعش را کیلومتر‌ها دورتر به‌صورت نقطه‌زنی موشک‌باران می‌کنیم، متوسط سنی دانشمندان سازنده این محصولات فوق مهم، کمتر از ۳۵ سال است که نشان از اهمیت تکیه بر جوانان دارد و این مهم در بیانیه گام دوم مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با تصریح به اینکه نگاه به آینده باید انقلابی و جهادی باشد اضافه کرد: اگر این روحیه را داشتیم، در نبرد پیروزیم. جوانان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند و از تجربیات استفاده کرده تا با جهاد به قله‌ها برسیم، با اقتصاد مقاومتی راه دشمن را سد کنیم و با عدالت و مبارزه با فساد، زمام امور را به جوانان انقلابی برسانیم. با مرزبندی با دشمن عزت ملی را حفظ کنیم و جهاد همه‌جانبه در برابر نفوذ سبک زندگی دشمن ایجاد کنیم، این راهی است که مقام معظم رهبری در سند گام دوم در پیش‌پای ما قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه "در دهه اول انقلاب دعوای ما بر سر این بود که سفارت آمریکا و اسرائیل را از ایران جمع کنیم، می‌خواستیم در برابر تجاوزات دفاع کنیم و در برابر تجزیه ایران و کودتا‌ها بایستیم" تأکید کرد: اکنون دعوای ما بر سر این است که امنیت اسرائیل را به خطر انداختیم و خواب را از عربستان و آمریکا و اسرائیل گرفتیم، این موضوع حاصل تفکر انقلابی و جهادی است که اقتدار ایران را به‌شدت ارتقا داده است.

این مقام ارشد سپاه پاسداران با بیان اینکه "امروز جنگ ما در مرز‌های ایران نیست بلکه پشت مرز‌های دشمن است" گفت: آن‌ها توان حمله مستقیم نظامی را ندارند و تنها توان آن‌ها تحریم برای حداکثر فشار، جهت به ستوه آوردن مردم از انقلاب است و دنبال عملیات نظامی نیستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا عراق را اشغال کرد، ولی دولتی روی کار آمد که همسو با ایران بود خاطرنشان کرد: حشد الشعبی چیزی مانند سپاه در ایران است و در محور مقاومت از وطن و دین خود در برابر دشمن دفاع می‌کند. اسرائیل می‌گوید، ایران در هر کشوری وارد می‌شود، عقبه‌ای ایجاد می‌کند که به‌جز از بین بردن اسرائیل به چیز دیگری فکر نمی‌کند. ما منافع حساس دشمن را تهدید کردیم و در آستانه ایجاد و گسترش تمدن نوین اسلامی هستیم.

وی «گفتمان سازش» را شکست خورده و «گفتمان مقاومت» را بین مردم رشدیافته دانست و افزود: مقاومت یعنی اگر می‌خواهی به اهدافت برسی، سختی و صبر پیشه کن تا به قله پیشرفت برسی. مقاومت به‌معنی سختی موقت برای پیشرفت است، مقاومت به‌معنی گرسنگی نیست، بلکه عزم و اراده برای دور زدن مشکلات است.

سردار نجات با بیان خاطره‌ای از جلیلی به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد اسبق ایران گفت: «چینی‌ها به ایران می‌گفتند که "قدر این تحریم‌ها را بدانید چراکه آمریکا ۲۰ سال چین را تحریم کرد و تصمیم گرفتیم روی پای خود بایستیم و امروز به اقتصاد دوم جهان تبدیل شدیم"». آن‌ها توصیه می‌کردند این فرصت را استفاده کرده و اقتصاد خود را اقتصاد بدون نفت کرده و به پیشرفت برسیم. باید قید دلار را بزنیم و به فناوری برسیم که با مدیریت واداده که به‌دنبال برجام و لبخند و... است این موضوع محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه "اگر به مردم خود اعتماد کردیم و به جوان میدان دادیم، کشور ما در برابر تحریم بیمه می‌شود" تصریح کرد: راه استفاده از این فرصت‌ها، تکیه بر توانمندی داخلی و جوانان است.

معاون فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه برنامه آمریکا در کشاندن ایران به مذاکره شکست خورد و تیر خلاص این ترفند را مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن زدند گفت: اگر چیزی در ایران گران می‌شود به تحریم ربطی ندارد و به مدیریت ما ربط دارد که ناشی از سوء مدیریتی است که نگاه انقلابی و جهادی ندارد.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ باید تبدیل به فرصت شود و نمایندگانی به مجلس بروند که دارای عزم جهادی بوده و نگاه انقلابی داشته باشند ابراز داشت: این امر بستگی به انتخاب مردم دارد که نخبگان ما باید شاخص‌های انتخاب برتر را در جامعه تبیین کنند تا مردم انتخاب خود را با این شاخص‌ها ارزیابی کرده و انتخاب نهایی نمایند تا منتخبین بتوانند ایران را به قله پیشرفت هدایت کنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار