کد خبر: 961392
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
استاندار مرکزی
استاندار مرکزی گفت: طرح جایگزین ۵۸ متری اراک با کار کارشناسی مشاور در یک ماه آینده عملیاتی و برای بررسی بیشتر در شورای برنامه ریزی استان مرکزی مطرح می شود.

استاندار مرکزی گفت: طرح جایگزین ۵۸ متری اراک با کار کارشناسی مشاور در یک ماه آینده عملیاتی و برای بررسی بیشتر در شورای برنامه ریزی استان مرکزی مطرح می شود.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی افزود: در نشست اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان، طرح فعلی ۵۸ متری از دستور کار خارج و مقرر شد تا طرح جایگزین توسط مشاور تا یک ماه آینده ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۱۷ سال از عمر طرح ۵۸ متری اراک می‌گذرد و از سویی دیگر اراده‌ای از سوی مدیریت شهری برای اجرای آن نبود، اعضای شورا طرح جایگزینی طرح را مطرح کردند که مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کمیته فنی گزارشی از بازدید میدانی از کلانشهر اراک و محدود طرح ۵۸ متری ارائه داد و اعضای شورای عالی شهر سازی و معماری نیز بر انجام یک کار کارشناسی تاکید کردند.

آقازاده ادامه داد: هنوز بر اتصال بافت قدیمی کلانشهر اراک به شریان‌های اصلی تاکید جدی وجود دارد اما بر اصراری بر اجرای طرح ۵۸ متری نیست و تا یک ماه آینده باید مشاور طرح، ایده جدید خود را مطرح کند و پس از طرح و تصویب در شورای برنامه ریزی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص تصویب طرح جامع کلانشهر اراک نیز گفت: بخشی از اراضی کشاورزی از محدوده این طرح خارج شد و مابقی کلیات طرح مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر