کد خبر: 961241
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
رئیس شورای جشنواره‌های سازمان سینمایی:
رئیس «شورای جشنواره‌ها» در سازمان سینمایی تأکید دارد، هر چند در این شورا به دنبال قلع و قمع جشنواره‌های سینمایی نیستند، اما این رویداد‌ها برای ادامه فعالیت باید استاندارد‌های لازم را داشته باشند.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: روح‌الله حسینی رئیس «شورای جشنواره‌ها» درباره سیاست‌ها و برنامه‌های این شورا و عملکرد آن طی یک ماه گذشته به مهر می‌گوید: ما با هدف ضابطه‌مند کردن شکل و میزان حمایت‌های سازمان سینمایی از جشنواره‌ها، استاندارد کردن روش‌ها و فرآیند‌های نظارت و ارزیابی کار آن‌ها و در کل ساماندهی جشنواره‌ها بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌های برگزاری، کار خود را آغاز کرده‌ایم. در حال حاضر طی دو جلسه گذشته درباره موضوع‌هایی که بیان کردم، بحث کردیم تا به یک قالب، آیین‌نامه یا شیوه‌نامه‌ای برای این موارد دست پیدا کنیم. تعداد جشنواره‌های فیلم در کشور کم نیست و از این به بعد براساس ضوابط و قواعد مجوز‌های این جشنواره‌ها تمدید می‌شود.
رئیس شورای جشنواره‌ها در ادامه می‌افزاید: از نظر رئیس سازمان سینمایی، جشنواره‌های فیلم به شکل نابسامانی در حال گسترش است که البته فکر می‌کنم این امر می‌تواند نظر اهالی رسانه، منتقدان و کارشناسان سینمایی نیز باشد. در واقع می‌توان گفت جشنواره‌های مشابه یا با کارکرد مشابه در کشور کم نداریم یا تعداد جشنواره‌هایی که مؤثر نیستند یا کارکرد معقول ندارند، زیاد است، حتی تعداد جشنواره‌هایی که به موازات هم کار می‌کنند در صورتی که می‌توانند ادغام شوند نیز کم نیست. در همین راستا شورای جشنواره‌ها به دنبال بازبینی ماهیت و کارکرد جشنواره‌هاست.
حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸ جشنواره از سازمان سینمایی مجوز گرفتند، اظهار می‌دارد: برخی از این جشنواره‌ها تکراری بوده و بخشی برای اولین بار مجوز می‌گرفتند، البته از این بین تعدادی از مجوز‌ها به عنوان هفته فیلم یا نکوداشت و بزرگداشت صادر شده است. تعداد زیادی جشنواره و رویداد سینمایی در کشور داریم که امیدواریم به سرعت سر و سامان دهیم، این جشنواره‌ها مطالعات موردی ما هستند تا بتوانیم الگو‌ها و قالب‌های خود را طراحی کنیم، اگر این الگو‌ها استاندارد و مطالعه شده باشد، غیرمنطقی است که جشنواره‌های اصلی و بزرگ کشور از آن‌ها استفاده نکنند.
وی در پایان می‌گوید: مبنای ما بر توسعه است، نگاه ما در این شورا سلبی نیست و نیامده‌ایم که جشنواره‌ها را قلع و قمع کنیم، اما حتماً جشنواره‌هایی که ظرفیت‌ها و ضرورت‌های مورد نظر را ندارند، ماندگار نخواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار