کد خبر: 960994
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
بلاتکلیفی مدیریتی وزنه‌برداری امروز به پایان می‌رسد و رئیس جدید با رأی اعضای مجمع انتخاب می‌شود. مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری سرانجام پس از دو ماه معطلی، امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود و هشت نامزد تأیید صلاحیت شده برای تصدی صندلی ریاست رقابت تنگاتنگی را پشت سر می‌گذارند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: وزنه‌برداری یکی از رشته‌های مدال‌آوری است که اسیر پروسه فرسایشی ثبت‌نام و تأیید صلاحیت نامزد‌ها و تعیین زمان انتخابات شده، تا جایی که آینده این رشته المپیکی به خطر افتاده است. در چنین اوضاعی وزارت ورزش و جوانان به جای آنکه در جهت کمک به وزنه‌برداری قدم بردارد با به تأخیر انداختن انتخابات اوضاع را پیچیده‌تر کرد. گلایه پیشکسوتان و اهالی این رشته و انتقاد رسانه‌ها وزارت را بر آن داشت تا به تأخیر طولانی‌مدت در خصوص انتخابات وزنه‌برداری پایان دهد. البته هنوز دو فدراسیون مهم دیگر منتظر انتخاب رئیس جدید خود هستند.

یک صندلی و ۸ متقاضی
دو ماه پیش بود که دوران ریاست چهار ساله علی مرادی به پایان رسید و وزارت ورزش نیز برای آنکه کار‌های فدراسیون روی زمین نماند سرپرست جدید را معرفی کرد. حالا، اما زمان آن رسیده که نامزد‌های تأیید صلاحیت شده برای نشستن روی صندلی ریاست با هم رقابت کنند. سجاد انوشیروانی، حسین رضازاده، کوروش باقری، علی مرادی، محمدرضا آخوندی، عبدالکریم پورکیان، نصرت‌الله عابدینی و فرشاد غزالیان نفراتی هستند که امروز ثمره هفته‌ها تلاششان برای ائتلاف و گرفتن رأی مثبت اعضای مجمع را می‌بینند. از بین کاندیدا‌ها علی مرادی سوابق زیادی در مدیریت ورزشی دارد و اردیبهشت سال ۹۴ به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد. این در حالی است که به غیر از او حسین رضازاده نیز سابقه ریاست این فدراسیون را در کارنامه دارد. کوروش باقری سرمربی اسبق تیم ملی بزرگسالان که تیمش عملکرد موفقی در المپیک لندن داشت هم قصد دارد شانس خود را برای تصدی پست ریاست امتحان کند. سجاد انوشیروانی، سرمربی پیشین تیم ملی نیز شرایط باقری را دارد. در بین نامزد‌ها از محمدرضا آخوندی به عنوان یکی از شانس‌های احتمالی پیروزی در انتخابات یاد می‌شود.

فشار‌های بین‌المللی
برگزاری انتخابات وزنه‌برداری با بیش از دو ماه تأخیر و تعیین تاریخ ۲۶ تیرماه برای انتخابات کشتی در حالی که برخی نامزد‌ها و چهره‌های نامدار هنوز تأیید صلاحیت نشده‌اند در زمان وزیری اتفاق می‌افتد که در بدو ورودش به وزارت ورزش منتقد سفت و سخت مدیریت فدراسیون‌ها با سرپرست بود. سلطانی‌فر آن روز‌ها صراحتاً می‌گفت که ورزش بیشترین صدمه و زیان را از اداره شدن با سرپرست می‌خورد، اما حالا خودش از حامیان این روش شده و روزی نیست که یکی از کارمندان وزارت به عنوان سرپرست یکی از فدراسیون‌ها انتخاب نشود!
در این میان اگر برخی فشار‌های بین‌المللی نبود، معلوم نبود سرنوشت انتخابات فدراسیون‌های مدال‌آور به کجا کشیده می‌شد. ماه‌هاست که جامعه کشتی از سردرگمی مدیریت این رشته گلایه می‌کند و نسبت به آینده هشدار می‌دهد. وقتی آبان سال پیش رسول خادم از سمتش استعفا داد، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جدید بیش از هشت ماه به طول بینجامد، اما این اتفاق افتاد و وزارتخانه ورزش هر بار با بهانه‌ای از اجرای قانون و برگزاری مجمع سر باز زد. انتخاب دو سرپرست در این مدت به حواشی دامن زده است. ضمن اینکه پروسه تأیید صلاحیت نامزد‌های فدراسیون هم بسیار طولانی شده است. همه این موارد کافی است تا نامزد‌های مطرح در جریان تبلیغات انتخاباتی خود دست به هر بی‌قانونی بزنند و بیشتر تمرکزشان روی تخریب رقبا باشد تا برنامه‌ریزی برای آینده. بدهی‌های سنگین فدراسیون کشتی و حساس شدن لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی نسبت به شرایط کشتی ایران، وزارت را بر آن داشت تا فعلاً تاریخ انتخابات را مشخص کند.

والیبال هم هست
حضور تیم ملی در لیگ ملت‌ها و در پیش بودن رقابت‌های انتخابی المپیک بهانه عجیبی است که آقایان برگزاری مجمع انتخاباتی را به نفع والیبال ندانند. بعد از رفتن ضیایی بازنشسته، داوری به عنوان سرپرست امور فدراسیون را پیش برد و حالا که مدت زمان شش ماهه‌اش تمام شده، گویا خیال رفتن ندارد، چراکه نه خبری از برگزاری مجمع است و نه وزارتی‌ها فکری به حال والیبال کرده‌اند. در روز‌هایی که معلوم نیست چرا انتخابات این رشته پرطرفدار برگزار نمی‌شود، سرپرستی که قانوناً دیگر سرپرست نیست خیال سفر به امریکا را دارد، در حالی که در این مدت وزارت ورزش باید انتخابات را برگزار می‌کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار