کد خبر: 960988
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
منازعه میان نیرو‌های مورد حمایت عربستان- مصر-امارات از یک طرف با دولت قانونی با پشتیبانی کاملاً آشکار ترکیه و پشت پرده قطر هر روز ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد. نیرو‌های شرق لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر در بیانیه‌ای از اعزام گردانی جدید برای مشارکت در مرحله دوم حمله به طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند تا سعودی‌ها و اماراتی‌ها نشان داده باشند که عزم‌شان برای پاکسازی لیبی از گرایش‌های اخوانی جزم است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در طرف دیگر ترکیه با حمایت همه‌جانبه نظامی از جمله ارسال پهپاد‌های جدید برای دولت وفاق ملی لیبی امیدوار به جلوگیری از سقوط طرابلس در برابر نیرو‌های حفتر است.
نیرو‌های شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» در بیانیه‌ای اعلام کردند که بنا به دستور ژنرال خلیفه حفتر گردان جدیدی با تمامی تجهیزات برای شرکت در عملیات‌های رزمی، عازم طرابلس شد. شبکه سعودی العربیه با اعلام این خبر گزارش کرد که نیرو‌های جدید در نبرد‌های بنغازی و درنه شرکت داشته و از تجربیات رزمی بالایی برخوردارند. حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی، از حمایت عربستان، امارات و مصر برخوردار است و از حدود سه ماه پیش عملیاتی نظامی برای تصرف پایتخت که تحت کنترل «دولت وفاق ملی» به ریاست «فائز السراج» است، آغاز کرده و هنوز موفق نشده، پایتخت را اشغال کند.
نیرو‌های حفتر به دنبال شکست سخت در شهر استراتژیک غریان، ورودی جنوبی پایتخت، که اخیراً توسط نیرو‌های دولت وفاق ملی بازآزاد شد، برای آغاز حملات گسترده به طرابلس آماده می‌شوند.
از سوی دیگر پس از دیدار جمعه شب فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی در کاخ «دلما باغچه» استانبول با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور و تأکید مجدد اردوغان در این دیدار بر حمایت از دولت وفاق ملی پایگاه اطلاعاتی «افریکن انتلیجنس» گزارش داد که دولت ترکیه به منظور حمایت از دولت وفاق ملی لیبی، قصد دارد هشت هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) از نوع «بایراک‌دار تی. بی ۲» به این دولت تحویل دهد. بر اساس این گزارش، ارسال این پهپاد‌ها به دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج در حالی است که شورای امنیت از سال ۲۰۱۱ صادرات اسلحه به لیبی را ممنوع کرده است.
این وبگاه نوشت که بعد از آنکه نیرو‌های شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر سه فروند از این پهپاد‌ها را ساقط کردند، به این پهپاد‌ها نیاز شدیدی دارد. در همین ارتباط «احمد المسماری» سخنگوی رسمی نیرو‌های حفتر بار دیگر ترکیه را به دخالت در لیبی متهم کرد و گفت که ترکیه در میادین نبرد طرابلس حضور دارد و از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار