کد خبر: 960824
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
فرمانده کل سپاه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج:
آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح پنج‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد. سردار غلامحسین غیب‌پرور تکریم و سردار غلامرضا سلیمانی معارفه شد. فرمانده کل سپاه نیز ابراز امیدواری کرد سردار غیب پرور را برای یک مسئولیت بزرگ در سپاه متقاعد کند. او به این مسئولیت بزرگ اشاره‌ای نکرد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه امروز بسیج، تغییر دهنده همه معادلات در فضای مواجهه نظام اسلامی با نظام سلطه است، گفت: «با بسیج می‌خواهیم آرزو‌های دشمن را دفن و پیشرفت کنیم.»
به گزارش فارس، سردار سلامی تأکید کرد: «ما حتماً قادر نیستیم ابعاد عظیم پدیده با شکوه بسیج را توصیف کنیم، اما می‌توان بسیج را نماد و تجسمی زمینی از آیات آسمانی قرآن توصیف کرد. بسیج مجمع مردان و زنانی است که پاکیزگی را دوست دارند و قطعاً مجمع کسانی است که هیچ یک از جذابیت‌های ظاهری دنیا آنان را شیفته خود نمی‌کند.» وی افزود: «بسیج مولود انقلاب اسلامی است و معجزه ذهنی امام (ره) است که توانستند افق‌های وسیعی را برای دفاع از انقلاب اسلامی با محوریت بسیج بگشایند. این ایده مبارک امروز تغییر دهنده همه معادلات در فضای مواجهه نظام اسلامی با نظام سلطه است.»
سرلشکر سلامی ادامه داد: «بسیج کاملاً یک نهاد الهی و مقدس است و تصویر فضیلت‌های انقلاب در سیمای انسانی در بسیج متجلی است. می‌خواهیم با بسیج قله‌های بزرگی را فتح کنیم و مستکبران را بشکنیم و ارزش‌های اسلام را جاری کنیم تا روح مقاومت و ایستادگی در کالبد جهان اسلام احیا شود. با بسیج می‌خواهیم آرزو‌های دشمن را دفن و پیشرفت کنیم و سنگر‌های کلیدی جهان را با بیرق عدالت فتح کنیم.» فرمانده کل سپاه گفت: «بسیج فرمول غلبه است و غل و زنجیر وابستگی را از دستان ملت‌های تحت ستم باز می‌کند و امروز به عنوان زیباترین افتخار انقلاب اسلامی می‌درخشد.» وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در حال ساختن یک تاریخ با عظمت است، عنوان کرد: «ملت ایران در حال شکستن یک امپراتوری مادی در دنیاست و بسیج موازنه قدرت را تغییر داده است. ملت ایران امروز توانسته سیاست‌های پیچیده، مرکب، چند وجهی و تار عنکبوتی دشمنان را متلاشی کند.»
سلامی ادامه داد: «ملت ایران در برابر یک سناریوی جهانی کاملاً ایستاده‌اند و این ایستادگی آگاهانه است. دشمن تلاش کرده کلیت ایران را تحت فشار اقتصادی، روانی و اطلاعاتی قرار دهد، اما ملت ایران در میانه این نبرد سرافرازانه در پرتو هدایت‌های رهبری ایستاده است.» فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی به هم پیوسته امام و امت جبهه شکست ناپذیری را ایجاد کرده است، گفت: «شکست اندیشه‌های دشمن را در میدان می‌بینیم؛ شکست قدرت‌های بزرگ کاملاً قابل رویت است و همه راه‌ها بر آن‌ها بسته شده است. می‌خواستند هراس از جنگ ایجاد کنند؛ فشار اقتصادی، عملیات روانی و جنگ اقتصادی ایجاد کردند، اما با ایستادگی ملت ایران امروز هراس جنگ در دل آن‌ها افتاده است.» وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: «رهبری معظم انقلاب در آن دیدار قدرت و عظمت ملت ایران را نشان داد. وقتی امت و امام به هم می‌پیوندد این اتفاق رخ می‌دهد که به معنای واقعی روحیه و تفکر بسیجی است و این عامل شکستن قدرت‌های بزرگ است.»
سرلشکر سلامی گفت: «درخشش بسیج وعده ماست و هیچ مانعی بر سر راه ما نیست، میدان جهاد عرصه کار ماست. بسیج از هیچ‌کس نمی‌ترسد و ما همه امکانات را برای حرکت بسیج در صراط مستقیم فراهم می‌کنیم.» فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج جوشان و سیال است و هرگز پایان نمی‌یابد، گفت: «به همه بسیجیان می‌گویم که شما در میدان تلاش، کار و عمل بزرگ می‌شوید، در خانه‌ها ننشینید، هجرت مقدمه جهاد است.»
وی با اشاره به سوابق و ویژگی‌های سردار غیب پرور رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: «از مجموع زحمات سردار غیب پرور قدردانی و تشکر می‌کنم. تغییر در مسئولیت‌ها امری طبیعی است و ما پرچم را به دست یکدیگر می‌سپاریم. همچنان امیدواریم که از وجود سردار غیب پرور در سپاه استفاده کنیم و در تلاش هستیم این برادر عزیز را برای یک مسئولیت بزرگ در سپاه متقاعد کنیم.» سرلشکر سلامی با بیان اینکه خوشحالیم پرچم به دست برادری با ٧٩ ماه حضور در جبهه داده می‌شود، تأکید کرد: سردار سلیمانی نیز تمام طول عمر خود را در میدان جهاد بوده است و ایشان شخصیتی با سعه صدر هستند. امیدواریم با معانی بزرگ و بلندی که در حکم رهبر معظم انقلاب وجود دارد، بتوانند این اهداف بلند را محقق کنند.

اجرای کامل طرح اعتلای بسیج، مطالبه رهبر انقلاب
سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا دیگر سخنران این مراسم بود. او با بیان اینکه «تدابیر زیادی از فرماندهی معظم کل قوا در خصوص بسیج داریم که باید این تدابیر عمیقاً مورد بازبینی قرار بگیرد و این تدابیر ناشی از عمق نگاه ایشان به بسیج است» تصریح کرد: «حضرت آقا می‌فرمایند بسیج همین راه و هدف و همین جمع وسیله‌ها است و به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف تأکید دارند.» وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج، افزود: «طرح اعتلای بسیج را رهبر انقلاب در ابتدای سال ٩٧ مطالبه فرمودند و در حکم سردار سلیمانی نیز مورد تأکید قرار دادند. کلمه اعتلا یک عمقی دارد، اگر بتوانیم باید وضعیتی را ترسیم کنیم تا گزارش عملکردی خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهیم تا از راهنمایی‌های ایشان استفاده کنیم».
سردار شیرازی با بیان اینکه طرح اعتلا که شروع شده باید به صورت کامل اجرایی شود، گفت: «مقام معظم انقلاب می‌فرمایند روزمرگی بلایی بزرگ است و انتظار ندارند در نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند بسیج که محل رجوع است، روزمرگی ایجاد شود.»

ریل عملکرد بسیج را بر خدمت‌رسانی به مردم گذاشتیم
نوبت که به سردار غلامحسین غیب پرور رسید، پشت تریبون رفت تا از فعالیت‌های خود در بسیج بگوید. رئیس سابق بسیج با بیان اینکه ریل عملکرد بسیج را بر خدمت‌رسانی به مردم گذاشتیم، تصریح گرد: «کار بسیج باید در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مؤثر باشد که در همین راستا ۴ هزار گروه جهادی را در راستای اجرایی شدن طرح اعتلای بسیج و استفاده از ظرفیت جوانان تشکیل دادیم.»
غیب پرور با تأکید بر اینکه عاقبت به خیری خود را در رضایت ولایت می‌دانم و تا پایان عمر به عنوان یک سرباز کوچک و بسیجی در خدمت رهبری هستم افزود: «رهبر معظم انقلاب تجلی کامل اسلام هستند. برای بسیج زمان بسیاری باید گذاشت و از سحر تا پایان شب باید کار و تلاش کرد، امیدوارم در این مسیر درست عمل کرده باشیم. کار بسیج باید مؤثر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد، ما در راستای اجرایی شدن طرح اعتلای بسیج استفاده از ظرفیت جوانان را در دستور کار خود قرار دادیم و حدود ۴ هزار گروه جهادی تشکیل دادیم.» غیب پرور با اشاره به اقدامات بسیج در سیل و زلزله اخیر، گفت: «حضور موفق و به موقع بسیج در عرصه‌های مختلف مانند کمک به مردم و سیل‌زدگان نشان‌دهنده اقدامات خوب بسیج است، فعالیت مؤثر در فضای مجازی و تشکیل معاونت آموزش در بسیج از جمله اقدامات مهم و راهبردی است.»

مدیریت جهادی راهکار اساسی است
سخنران دیگر این مراسم، سکاندار جدید سازمان بسیج مستضعفین بود تا به تشریح برنامه‌های خود برای آینده این سازمان مردمی بپردازد.
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی مدیریت جهادی را فرمول و راهکار اساسی دانست و گفت: «در بسیج هیچ نقطه‌ای خارج از اولویت و اهمیت قرار ندارد و همه اقشار، سازمان‌ها، رده‌ها و مأموریت‌ها دارای اولویت هستند.» وی تحقق انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین تحول دوران معاصر توصیف کرد که دستاورد‌های بزرگ نیز به همراه داشت. اولین آن تأسیس نظام اسلامی و دومین دستاورد بزرگ آن تأسیس شجره طیبه بسیج است که در صدر دستاورد‌های انقلاب اسلامی قرار دارد. وی افزود: «تأسیس شجره طیبه بسیج محدود به مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی نیست، امروز در سوریه، عراق، سواحل مدیترانه، جنوب شرق شبه‌جزیره حجاز بسیج تجلی یافته است. بسیج در انقلاب اسلامی تشکیلات محسوب می‌شد و در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران این تشکیلات حضور به موقع داشته است».
سردار سلیمانی ادامه داد: «در دوره اخیر رسالت بسیج و سازمان بسیج مستضعفین که محور تحرک و خادم بسیجیان است، رسالت سنگینی است. ما با کمک مسئولان و فرماندهان سپاه تلاش خواهیم کرد تحرکی در ادامه مسیری که سردار غیب پرور دنبال می‌کردند، ایجاد کنیم و اگر هم موانع کوچکی وجود داشته باشد آن را برطرف کنیم.»
رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این سازمان نیاز به تقویت دارد، گفت: «باید سازمان و ستاد بسیج تقویت شود؛ توجه به بخش‌های دفاعی و امنیتی بسیج مانند تفکیک آموزش و عملیات و با توجه به ابعاد اجتماعی بسیج و تشکیل معاونت اجتماعی که در دوران سردار غیب پرور تشکیل شد باید در دستور کار قرار بگیرد.» وی گفت: «اینکه برخی مواقع گفته می‌شود که مأموریت‌های بسیج متنوع و گسترده است، در شرایطی است که الزامات ایجاد شده در نیاز‌های انقلاب اسلامی شرایطی را ایجاد می‌کند که ما نمی‌توانیم بی توجه باشیم.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
0
مرگ بر انگلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار