کد خبر: 960501
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
با گذشت چند ماه از شورش ۳۰ آوریل از سوی مخالفان غربگرای نیکلاس مادورو، نیرو‌های نظامی و مقامات دولتی ونزوئلا همچنان تغییر موضع نداده‌اند؛ امری که باعث ریزش در جبهه غربگرایان شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری رویترز گفتگو‌هایی که با بیش از ۲۰ شهروند ونزوئلایی از سراسر این کشور صورت گرفته و همچنین نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از مردم در میانه دشواری‌های معیشتی از سرعت پایین روند تغییرات در ونزوئلا ناامید شده و بسیاری از آن‌ها گفته‌اند که امید خود را به برکناری مادورو از سوی گوایدو از دست داده‌اند. افرادی که در این باره با آنان گفتگو شد، اظهار کردند که به شورش ۳۰ آوریل بسیار امیدوار بودند، اما حالا و بدون بروز تغییر خاصی در وضعیت سیاسی این کشور، امید خود را از دست داده‌اند.
اعلام ریاست جمهوری خودخوانده از سوی گوایدو در ماه ژانویه، ونزوئلا را گرفتار بحران سیاسی کرد و مادورو را به چالش بزرگی کشید و به دنبال حمایت از گوایدو از سوی اکثر کشور‌های غربی و اعمال تحریم‌هایی علیه دولت ونزوئلا از سوی امریکا، این بحران شدت یافت.
تحرکات اپوزیسیون ونزوئلا از زمان شورش ۳۰آوریل کند شده و از آن زمان تاکنون اعتراضات گسترده‌ای از سوی آنان دیده نشده است، اما فراخوان تظاهراتی که قرار است جمعه پیش رو برگزار شود، می‌تواند محکی برای حمایت از گوایدو باشد. یون گویکوئه‌چئا، یکی از اعضای تیم سیاستگذاری گوایدو ضمن تأیید ناامیدی مردم از گسترش شبکه «کمیته‌های امداد و آزادی» که اقدامات اپوزیسیون را در سطح محلی مدیریت می‌کند، خبر داد. با این حال حاضران در این کمیته‌ها می‌گویند، این پروژه کشش چندانی در میان مردم نداشته است و بسیاری از ونزوئلایی‌ها بدون آنکه برای خواسته خود تلاش کنند خواستار تغییر هستند.
در همین حال یک نظرسنجی حاکی از آن است که میزان افرادی که گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند، از ۴۹ درصد در ماه فوریه به ۳۶ درصد در ماه ژوئن کاهش یافته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
1
در اینجا ایران هم غرب زده ها با شلیک به مغز نخودیشان دچار ریزش شدید شدند !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار