کد خبر: 960419
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
دکتر اصلانی در نشست خبری هفته عفاف و حجاب:
بیش از ۲۶ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئول هستند، اما به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و مردم منتظر شنیدن توضیحات مسئولین در خصوص عفاف و حجاب هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نشست خبری هفته عفاف و حجاب با حضور خانم دکتر اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان با موضوع تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب آغاز شد.

در این نشست سرکار خانم اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: بیش از ۲۶ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئول هستند، اما به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و مردم منتظر شنیدن توضیحات مسئولین در خصوص عفاف و حجاب هستند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور مخاطب شناسی و خانواده محوری را از ویژگی‌های مهم برنامه‌های امسال هفته جهانی حجاب و عفاف دانست و برگزاری جشن حجاب اولی‌ها برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند را مصداق این ویژگی دانست.
وی علت نامیدن هفته عفاف و حجاب را به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی و ۲۱ تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال ۱۳۱۵، از ۱۵ تا ۲۱ تیر به نام «هفته جهانی عفاف و حجاب» عنوان کرد.

اصلانی با اشاره بر اینکه از مهمترین پیامد‌های حجاب ایجاد نشاط و آرامش در خانواده است، گفت: دنیا طلبان متعقد هستند زمانی که پوشش زن در دو قرن گذشته از بین رفت عزت و کرامت آن هم از دست رفته است وزنان بازیچه‌ای در دست سود جویان شده اند و متاسفانه شاهد این هستیم برای کمترین کالا از وجود نیمه عریان زن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای همین حجاب جزوء مترقی‌ترین قوانین انقلاب اسلامی و فطرت انسانی است و قرار است بسیج جامعه زنان کشور در این هفته زیبایی و آرامبخشی آن را به دنیا عرضه کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم حجاب الگوی زن را به عنوان الگوی مترقی به دنیای اجتماعی بشناسانیم برای همین روز اول هفته حجاب و عفاف به نام حجاب و عفاف و فریضه الهی و سیره فاطمی علیه السلام نام گرفته است و براساس آن حجاب یک فریضه الهی است ودر همه عرصه کشور ما به یک نمادر فریضه محور دیده می‌شود.

وی در ادامه افزود: شروع هفته حجاب و عفاف همزمان با دهه کرامت و تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر است بر همین اساس در بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت برنامه‌های هفته حجاب و عفاف و با جشن‌های روز دختر شروع خواهد شد.

اصلانی با بیان اینکه روز دوم درهفته حجاب و عفاف به عنوان حجاب و عفاف در تجلی فطرت شناسی نامگذاری شده است گفت: در این روز نشست‌های پیش بینی کرده ایم به عنوان اینکه حجاب و محجه می‌تواند تاثیر موفق در رشته‌های تحصیلی علمی و فرهنگی و ورزشی باشد.

وی افزود: علاوه بر اینکه ویژگی‌های که حجاب دارد پوشش و داشتن حجاب به یک قانون در کشور اسلامی تبدیل شده است. مردم عزیز همواره موظف هستند به عنوان یک قانون به آن احترام بگذارند. عفاف و حجاب یک نوع کرامت اسلامی است و در اصل یک نوع احترام انسان به هویت خود است که خودش را بیشتر بشناسد تا اینکه هویت خود را در معرفی کالا نداند.

اصلانی با بیان اینکه از پیامد‌های عفاف و حجاب اخلاق مداری، خانواده سالم و بحث تربیت و تحکیم خانواده است گفت: شعار اصلی ما در هفته حجاب و عفاف میراث ایرانی و گرایش جهانی است. حجاب و پوشش و چادر یک نماد ملی است و همچنین یک میراث کهن ایرانی است و همیشه چادر به عنوان یک پوشش برای بانوان ایرانی دارای اهمیت بوده و هست. همین مساله موجب شده است زنان ایرانی از احترام خاصی و کرامتی برخوردار باشند.

وی با اشاره بر اینکه همیشه شهدا در وصیت نامه‌های خود به حجاب بانوان اهمیت و تاکید داشتند، گفت: آن‌ها دوست داشتند همیشه عزت و کرامت جامعه حفظ شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اعلام بر اینکه روز پنج‌شنبه ۲۰ تیر شاهد برگزاری اجتماع بزرگ مردمی تحت عنوان حجاب میراث ایرانی و گرایش جهانی خواهیم بودگفت: در جهت تحکیم بنیان خانواده و با حضور پرشور خانواده‌ها به منظور مطالبه قوانین عفاف و حجاب از مسؤولان و رفتار و پوشش از مردان و زنان جامعه برگزار می‌شود.

وی برگزاری همایش بزرگ مردمی نیز در کنار دریاچه شهدای خلیج‌فارس از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف دانست و گفت: همچنین در این روز شاهد راهپیمایی از ۵ نقطه تهران به سمت امامزاده صالح خواهیم بود.

اصلانی از تولید محتوا‌های با موضوع حجاب خبر داد و گفت: ۳ کلیپ و نماهنگی که در پایان این نشست از آن رونمایی می‌شود از جمله این تولیدات است و بیش از ۱۵۰۰ برنامه در سطح شهر‌ها برای بزرگداشت این هفته پیش‌بینی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه حجاف و عفاف یک نقطه عطفی برای همه است، ولی متاسفانه ما در اجرایی کردن این قانون با ضعف روبه رو هستیم، گفت: ۲۶ دستگاه در بحث حجاب و عفاف مسئولیت دارند، اما آنطور که باید دیده شود به این امر و وظایف، جامعه عمل پوشید ه نمی‌شود و مردم این انتظار را دارند و مطالبه از مسئولین است که در هفته حجاب و عفاف توضیح دهند که قانون حجاب را چگونه می‌توانند در بین مردم به بهترین روش عملیاتی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار