کد خبر: 960223
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
پس از متفرق‌کردن معترضان سودانی توسط نیرو‌های شورای نظامی و کشته‌شدن بیش از ۱۰۰ تن معترض در واقعه کشتار تحصن‌کنندگان، مردم سودان برای تظاهرات میلیونی در سراسر کشور آماده می‌شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: روزنامه العربی الجدید درخصوص آخرین تحولات جاری در سودان نوشت: «نیرو‌های آزادی و تغییر سودان که از مهم‌ترین مخالفان «شورای نظامی سودان» به شمار می‌روند، سعی دارند با اعمال فشار به این شورا زمام حکم سیاسی در سودان را به دست بگیرند و برای تحقق این منظور، از مردم خواسته‌اند تا در یک تظاهرات همگانی که آن را «تظاهرات میلیونی» روز یک‌شنبه نامیده‌اند، به خیابان‌های خارطوم و دیگر شهر‌های این کشور بیایند. نیرو‌های آزادی و تغییر از شورای نظامی خواسته‌اند تا به صورت مسالمت‌آمیز قدرت را به غیرنظامیان بسپارند، اما شورای نظامی با اقدامات اخیر خود به ویژه کشتار بیش از ۱۰۰تن از معترضان در واقعه سرکوب تحصن‌کنندگان در برابر وزارت دفاع نشان داد که قصد ندارد به راحتی از قدرت کنار برود.
به نظر می‌رسد، این بار نیز اعتراضات مردم سودان از سوی شورای نظامی به شدت سرکوب شود و نظامیان اجازه ندهند مردم و غیرنظامیان قدرت مانور داشته باشند. نیرو‌های امنیتی سودان همزمان با فراخوان معارضان برای برگزاری تظاهرات میلیونی، به مقر انجمن مشاغل سودان از گروه‌های معارض این کشور یورش بردند. طبق گزارش خبرگزاری رویترز احمد الربیع، سخنگوی این انجمن در این‌باره گفت که یورش به مقر انجمن نقض آزادی بیان و حتی به گونه‌ای بدتر از دوره عمر البشیر رئیس‌جمهور سابق سودان است و نشانه خوبی برای میانجی‌گری بین معارضان و شورای نظامی نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار