کد خبر: 959970
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶
رئیس‌جمهور کره‌جنوبی گفته که امریکا و کره‌شمالی پشت پرده در حال مذاکره برای برگزاری سومین ملاقات ترامپ و کیم جونگ اون هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، «مون جائه این» روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گفته که گفت‌و‌گو‌های پشت صحنه بعد از نشست دوم سران دو کشور در ویتنام تاکنون در جریان است و طرفین به دنبال راهی برای درک متقابل از یکدیگر هستند. یونهاپ پیش‌تر هم گزارش کرده بود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در مرز دو کره با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کند. منابع آگاه در دولت کره‌جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در نظر دارد در سفر خود به کره‌جنوبی در اوایل هفته آینده، از منطقه غیرنظامی میان دو کره نیز دیدن کند. چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روز‌های ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (هفتم و هشتم تیر ۱۳۹۸) در شهر اوساکا ژاپن برگزار می‌شود. رئیس‌جمهور کره‌جنوبی همچنین در این مصاحبه تأیید کرد که گفت و گو‌های بین کره‌ای نیز از طریق «کانال‌های متنوع» در حال انجام است. مون گفت: پیشرفت‌های قابل توجهی در روند صلح شبه جزیره کره تاکنون به دست آمده است و این پیشرفت‌ها هنوز ادامه دارد. ادامه مذاکرات بین کره‌شمالی و ایالات متحده، این پیشرفت‌ها را به سطح بالاتری می‌رساند. من معتقدم همه چیز اکنون برای آن اتفاق آماده است. مون در مورد نشست هانوی میان ترامپ و کیم هم که به شکست انجامید، گفت: اگر چه این نشست به نتیجه نرسید، اما من آن را شکست نمی‌دانم زیرا آنچه در آن نشست مورد بحث قرار گرفت، مبنای مرحله بعدی مذاکرات قرار خواهد گرفت.
با این حال، کره شمالی دیروز یک بار دیگر اعلام کرد که تسلیم تحریم‌های تحت امر امریکا نخواهد شد. به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، وزارت خارجه این کشور دیروز اعلام کرد: چنانچه کسی به خود جرئت زیرپا گذاشتن استقلال ما را بدهد، ما برای دفاع از خود، در اعمال قدرت درنگ نخواهیم کرد. این وزارتخانه با استناد به ادعای امریکا در زمینه قاچاق انسان و سرکوب آزادی‌های مذهبی از سوی پیونگ یانگ، افزود، امریکا همچنان دشمن کره‌شمالی است. پیونگ یانگ همچنین در موضع‌گیری جداگانه تمدید یک ساله تحریم‌های امریکا را نشانه‌ای مبنی بر خصومت‌ورزی آشکار این کشور تلقی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار