کد خبر: 959606
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
باشگاه پرسپولیس در حالی گزینه‌های نهایی سرمربیگری فصل آینده این تیم را مطرح کرده که یکی از آن‌ها الکساندر نوری، سرمربی سابق وردربرمن است. تنها گزینه‌ای که هم داخلی است و هم خارجی.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس و حضور در الاهلی عربستان، پرسپولیسی‌ها به تکاپو برای یافتن جایگزین سرمربی موفق سال‌های اخیر افتاده‌اند. جدیدترین مرحله از اقدامات باشگاه پرسپولیس در ترکیه صورت می‌گیرد؛ جایی که سه نفر از اعضای هیئت مدیره برای مذاکره با گزینه‌های نهایی هدایت پرسپولیس در یک هتل حضور یافته‌اند.
از اسامی لو رفته کسانی که اتاق هتل برایشان رزرو شده، مشخص است که الکساندر نوری به همراه مدیر برنامه‌های خود پای میز مذاکره با مدیران پرسپولیس خواهد نشست. این مربی ایرانی – آلمانی که با دوران درخشانش در وردربرمن حسابی بین فوتبال دوستان ایران محبوب و مشهور شد، پس از یک افت نسبی و تجربه ناموفق با اینگول اشتات، از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ تیمی نداشته و سرمربی نبوده است.



در این دوران نوری همواره یک گزینه ثابت برای تیم‌های مطرح ایرانی بود که در پروسه انتخاب سرمربی قرار داشتند. زمانی که تراکتورسازی برای نیم فصل دوم به دنبال سرمربی می‌گشت، اسم نوری به عنوان یک گزینه مطرح شده بود، اما در نهایت ژرژ لیکنز بلژیکی هدایت تراکتور را بر عهده گرفت. تیم ملی ایران هم پس از جدایی کارلوس کی روش وارد عملیات یافتن جایگزین شد و در این میان هم نام الکساندر نوری دیده می‌شد. سرانجام، اما مارک ویلموتس، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.







سومین مرتبه‌ای که نام نوری در بین نامزد‌های حضور در ایران مطرح شد، بحث داغ انتخاب سرمربی استقلال بود. آبی‌های پایتخت با کنار گذاشتن شفر باید برای او جانشین پیدا می‌کردند و در نهایت آندره ا. استراماچونی از ایتالیا، برای این سمت برگزیده شد.


حالا دیگر تیم پرطرفدار پایتخت پس از اینکه ۴ فصل را با یک مربی گذراند و به موفقیت‌های زیادی هم رسید، دوباره در موقعیت انتخاب سرمربی قرار گرفته است. از طرف باشگاه پرسپولیس گزینه‌هایی معرفی شده که باز هم یکی از آنها، همان همیشگی است؛ الکساندر نوری.



نوری به واسطه حضور به همراه مدیر برنامه هایش در هتل محل اقامت مدیران پرسپولیس، یکی از گزینه‌های جدی هدایت پرسپولیس است و با خبر‌هایی که مبنی بر رد پیشنهاد پرسپولیسی‌ها توسط آنته چاچیچ شنیده شده، شانس حضور نوری در پرسپولیس بیشتر از قبل شده است.







الکساندر نوری احتمالا به سبکی شبیه افشین قطبی می‌تواند برای هواداران فوتبال در ایران جذابیت داشته باشد و اولین تجربه حضورش در ایران، توجه همه را جلب خواهد کرد تا انواع و اقسام دیتا‌ها را درباره شخصیت، رفتار و بار فنی او به دست آورند.



این سرمربی ۳۹ ساله که از پدری ایرانی و مادری آلمانی متولد شده، دوره سرمربیگری را با حضور نسبتا موفق در اولدنبرگ آغاز کرد. بعد از آن، وردربرمن تیمی بود که نوری در آن کار کرد و اتفاقا این دوره باعث شکوفایی استعداد این سرمربی دورگه شد. بعد از جدایی از برمن، اینگول اشتات تیم بعدی نوری بود که یک نقطه تاریک در رزومه کاری او به حساب می‌آید.






با این اوصاف، می‌توان گفت: نوری یک گزینه جذاب و جالب توجه برای حضور در لیگ برتر ایران است، اما سن پایین او و همچنین عدم سابقه کاری خارج از کشور پیشرفته آلمان، شاید ماموریت او در فوتبال ایران و تیمی مثل پرسپولیس را سخت‌تر از حد عادی بکند. نکته دیگر این است که پرسپولیس با چه حدود هزینه‌ای می‌تواند نوری را به ایران بیاورد. رقمی که احتمال دارد برای او پرداخت شود، در حد دیگر گزینه‌هایی است که رزومه‌های نسبتا پرباری دارند. در مجموع البته این مسائل چیزی از هیجان انگیز بودن ورود یک مربی جوان و ماجراجو به چرخه لیگ برتر ایران کم نمی‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار