کد خبر: 959571
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
فرانسه ۳ – ایران صفر
تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین بازی خود در هفته چهارم لیگ ملت‌ها در کمال ناباوری مقابل فرانسه با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا دومین باخت خود را در پایان هفته چهارم تجربه کند. با این نتیجه تیم ملی والیبال ایران بعد از چند هفته صدرنشینی جای خود را به برزیل داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: این شکست در حالی رقم خورد که ایران مثل بازی با پرتغال و استرالیا از ترکیب اصلی خود استفاده نکرد و از اواسط ست دوم کلا تیم نیمکت نشین خود را روانه زمین است. در حال حاضر ایران با ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد.
تیم ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، محمد جواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور وارد زمین شد. آغاز کرد تا به این ترتیب کولاکوویچ باز هم تغییراتی در ترکیب اولیه خود داشته باشد.

ضعف‌ترین بازی شاگردان کولاکوویچ در لیگ ملت‌ها
ست اول:
تیم ملی با حمایت هواداران در سالن شروع بهتری از فرانسه داشت و توانست با دو سرویس خوب قائمی دو امتیاز متوالی کسب کند، اما لی روکس شماره ۱۰ فرانسه با سرویس‌های خوب خود خیلی سریع بازی را به تساوی کشاند و در ادامه فرانسوی‌ها با سرویس خوب خود از ایران پیش افتادند و در شرایطی به امتیاز ۸ رسیدند که ایران ۶ امتیاز کسب کرده بود. با افزایش اختلاف امتیاز کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد، اما این موضوع تأثیری در روند بازی نداشت و فرانسه ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کرد. فرانسه توانست فاصله چند امتیازی را تا پایان این ست حفظ کرده و ۲۵ – ۱۸ پیروز ست نخست بازی شود

ست دوم:
تیم ملی در این ست بازی را به مراتب بهتر از ست قبلی آغاز کرد و با استفاده از سرویس‌های خوب قائمی پیش بیافتد. در ادامه هم فرانسه توانست اختلاف را به دو امتیاز افزایش داده و ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با ورود دوتیم به زمین سرویس‌های خوب فرانسوی‌ها ادامه داشت و دریافت‌های ایران به معروف نرسید تا اینکه خروس‌ها ۱۱ – ۸ پیش افتادند. در امتیازات بعدی دو تیم گام به گام پیش رفتند. درخشش معنوی نژاد در خط سرویس و فرهاد قائمی در زدن آبشارامتیازات خوبی کسب شد، اما یک سرویس خوب از بازیکنان فرانسه، حریف را از ایران پیش انداخت. فرانسوی‌ها در امتیازات بعدی پس از شروع مسابقه بهتر از ایران عمل کردند و توانستند اختلاف امتیازی قابل قبولی را ایجاد کنند، اما تیم ملی توانست با رو آوردن دوباره به سرویس‌های با ریسک بالا، اختلاف را کم کند. سرویس‌های خوب قائمی و شفیعی کمک کرد تا تیم ملی در امتیاز ۲۰ بازی را برابر کند. هر دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شدند، اما در نهایت فرانسوی‌ها با یک امتیاز سرویس پیروزی را به نام خود کردند و با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به برد رسیدند.

ست سوم:
ست سوم تیم نیمکت نشین وارد زمین شد. در ادامه نیز با امتیاز ۸ بر ۶، وقت استراحت فنی اول اعلام شد. در ادامه فرانسوی‌ها با دو امتیاز برتری به وقت استراحت فنی دوم رسیدند. تیم ایران در شروع دوباره مسابقه برای به تساوی کشاندن بازی و برتری در این ست تلاش زیادی انجام داد، اما عملکرد ملی پوشان ما شباهتی به دیدار قبل نداشت روی دریافت ضعیف حضرت پور فرانسه ۲۰ – ۱۶ از ایران پیشی گرفت تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. برتری فرانسه تا پایان بازی ادامه داشت تا اینکه ۲۵ – ۲۱ پیروز ست سوم شده و در مجموع ۳ بر صفر ایران را در خانه شکست داد.

***
تیم ملی والیبال ایران بعد از چند هفته صدرنشینی با شکست مقابل فرانسه جای خود را به برزیل داد. ماجرا از آنجا شروع شد که شنبه شب بعد از شکست دادن استرالیا با نتیجه ۳ بر صفر سایت فدراسیون جهانی والیبال در خبری از قطعی شدن صعود ایران خبر داد. این اتفاق برخلاف انتظار همگان بود، اما حتی کارشناسان این رشته هم تصور کردند فدراسیون جهانی دلایلی برای اعلام این خبر دارد و محاسباتی با توجه به بازی‌های باقی مانده انجام داده که نشان از صعود قطعی ایران به مرحله نهایی دارد. حتی بازیکنان تیم ملی هم این پست فدراسیون جهانی را در صفحه اینستاگرام خود قرار دادند و دیروز با تفکر قطعی بودن صعود وارد زمین شدند. شاید همین باعث شد تا ملی پوشان ایرانی نسبت به بازی‌های گذشته با انگیزه کمتری مقابل فرانسه ظاهر شوند و ۳ بر صفر هم شکست بخورند. اما سایت FIVB دیروز خبر خود را اصلاح کرد و از نزدیک بودن ایران به صعود خبر داد. در واقع خبر قبلی که موضوع قطعی شدن صعود ایران را مطرح کرده بود، توسط فدراسیون جهانی اصلاح شد! ایگور کولاکوویچ در نشست خبری بعد از بازی دیروز مقابل فرانسه به این موضوع اشاره و از اشتباه بزرگ سایت فدراسیون جهانی انتقاد کرد؛ این در حالی بود که کاپیتان تیم ملی ایران از صعود قطعی به مرحله نهایی صحبت می‌کرد! سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این باره می‌گوید: «ما به یک پیروزی بیشتر و یا نتایج دیگر تیم‌ها نیاز داریم تا صعود خود را قطعی کنیم. این یک اشتباه بزرگ از سوی سایت فدراسیون جهانی بود. همه آن‌ها مدرسه رفتند و ریاضی خواندند و با یک محاسبه ساده همه چیز مشخص می‌شود. این اشتباه آن‌ها بوده است. نمی‌خواهم درباره صحبت‌های معروف دخالت کنم و دلیل این اشتباه سایت فدراسیون جهانی بوده است.» همانطور که کولاکوویچ اشاره کرده، ایران یک پیروزی دیگر برای قطعی کردن صعود خود به مرحله نهایی و حضور در شیکاگو نیاز دارد. این در حالی است که شاگردان کولاکوویچ باید هفته پنجم در بلغارستان با ۳ تیم صربستان، بلغارستان و آمریکا روبه رو شوند.

البته یک احتمال دیگر هم وجود داشت که اگر لهستان دیشب برابر ایتالیا شکست می‌خورد، به عنوان تیم ششم دیگر شانسی برای رسیدن به ایران نداشت و به همین دلیل صعود ایران روی کاغذ هم قطعی می‌شد، اما از بدشانسی ایران این اتفاق نیفتاد و لهستان ۳ بر ۲ برنده این بازی شد.

حالا کولاکوویچ و تیمش نباید هفته پایانی را دست کم بگیرند، چون امکان هر اتفاقی وجود دارد. ایران حداقل به یک پیروزی دیگر نیاز دارد و این باعث می‌شود تا شاید کولاکوویچ همه بازیکنان اصلی خود را به بلغارستان ببرد.

اتفاق دیگری که بامداد امروز رخ داد، پیروزی ۳ بر صفر برزیل برابر روسیه بود که باعث شد این تیم بعد از چند هفته صدرنشینی را از ایران پس بگیرد. فعلا شاگردان کولاکوویچ با داشتن ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز با وجود اینکه از نظر امتیازی با برزیل برابر هستند، به خاطر یک برد کمتر در رده دوم قرار دارند.
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار