کد خبر: 959427
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
همزمان با سراسر کشور؛
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی و ورود به پایه اول همزمان با سراسر کشور در 11 پایگاه در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جریان بازدید و آغاز فعالیت پایگاه سنجش دانش‌آموزان در مدرسه نوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولیا از امروز تا آخر شهریور ماه با مراجعه به 11 پایگاه ثابت و سیار می‌توانند در بخش‌های مختلف فرزندان خود را مورد سنجش تحصیلی، شنوایی، بینایی و جسمی و حرکتی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 22 هزار نوآموز و دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در این طرح مورد سنجش قرار گیرند که قطعا بعد از مراجعه به مدارس و اخذ معرفی‌نامه نسبت به انجام این طرح در پایگاه‌ها اقدام شده و نتایج به مدارس منعکس می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: همکاران ما در آموزش و پرورش استثنائی در اجرای این طرح با دقت و حساسیت ورود پیدا می‌کنند که امیدواریم اولیای دانش‌آموزان نیز با مراجعه به موقع و حساس بودن روی این موضوع زمینه تحصیل راحت و همراه با آرامش را برای فرزندان خود فراهم کنند.

ناصری مراجعه مردم را به این پایگا‌ه‌ها از همان لحظات اولیه اجرای طرح مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم تا پایان شهریور ماه به اهداف مورد نظر در اجرای این طرح همچون سال‌های گذشته و حتی بهتر از آن دست یابیم.

وی ادامه داد: سال گذشته با اجرای این طرح که برای 22 هزار دانش‌آموز به انجام رسید 240 دانش‌آموز بعد از گذران مراحل مختلف در مدارس استثنائی تحصیل خود را آغاز کردند که قطعا در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها نیز مشخص است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش تحصیل دانش‌آموزان به صورت تلفیقی با سایر همکلاسی‌های خودشان است و قطعا در صورت مشاهده موارد خاص ما دانش‌آموزان بعد از تست‌های مختلف به مدارس استثنائی ارجاع می‌دهیم تا تحصیل خود را انجام دهند.

ناصری تصریح کرد: در روستاها نیز با مراجعه اکیپ‌های ما در قالب پایگاه‌های سیار این سنجش انجام می‌شود و سعی بر این است تا هیچ دانش‌آموز و نوآموزی از اجرای این طرح عقب نمانده و یا مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و 519 دانش‌آموز در مدارس استثنائی اردبیل تحصیل می‌کنند که همه ساله ورودی دانش‌آموزان به مدارس استثنائی کاهش یافته و این به دلیل طرح‌های مشاوره‌ای و پیشگیرانه‌ای است که در حوزه ازدواج و فرزندآوری در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر