کد خبر: 959276
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: یکی از طرح‌هایی که مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت پروژه اصفهان 2020 بود، این پروژه دریچه ای به سوی دنیا و امکانی برای تمرکز و تجمیع همه توانمندی ها و منابع در حوزه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،قدرت اله نوروزی با حضور در برنامه رادیویی شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو اظهار کرد: متاسفانه وضعیت هوای اصفهان نامناسب است، آلودگی از شرق، شمال استان و از استان سمنان وارد اصفهان شده و طبق اطلاعاتی که به ما داده شده تا امروز عصر وضعیت بهبود پیدا کند. به شهروندان توصیه می شود اگر ضرورت ندارد از خانه بیرون نیایند.  

وی تصریح کرد: در هفته گذشته دیداری را با وزیر انرژی روسیه و یک هیئت عالی رتبه از این کشور داشتیم که در زمینه های انرژی، برق و آب گفتگوهای بسیار خوبی انجام شد. وزیر نیروی ایران نیز همراه این هیئت بود و پیگیری های خوبی در مسائل آب انجام شد.  

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این هفته معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز برای برنامه اصفهان 2020 در اصفهان حضور پیدا کرد، افزود: همچنین امروز حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران و امشب نیز حضور وزیر خارجه ترکیه را در اصفهان داریم که امیدوارم این دیدارها از اصفهان منشاء خیر و برکات باشد.

وی بیان داشت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری هم اکنون در اصفهان در حال برگزاری است. تعداد زیادی از خواهرخوانده های شهر اصفهان از کشورهای مختلف در شهر حضور دارند که حدود ۱۲ کشور با بیش از ۶۰ نماینده می شود. مجموعه این ها هفته پر کار و شلوغی را برای اصفهان داشت اما امیدوارم که دستاوردهای خوبی داشته باشد.   

نوروزی با بیان اینکه رونمایی از پروژه اصفهان 2020  برگزار شد، تاکید کرد: از زمانی که من به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شدم برنامه‌های من بر مبنای 7 محور بود که نخستین محور آن گردشگری بود. یکی از طرح‌هایی که مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت پروژه 2020 بود، این پروژه دریچه ای است به سوی دنیا و امکانی است برای تمرکز و تجمیع همه توانمندی ها و همه منابع و برای این است که بتوانیم همه با هم از توانمندی های خودمان استفاده و توانمندی‌های کشور را در این عرصه به شکل موثرتر و کارآمدتر در عرصه گردشگری فعال کنیم.

شهردار اصفهان گفت: به همین منظور غرفه 2020 شهرداری اصفهان تا ۳۱ خرداد در نمایشگاه فعال است و از همه همشهریان دعوت می‌کنم که تا این تاریخ از نمایشگاه و این غرفه بازدید کنند. شهروندان در آنجا می توانند با 2020 آشنا شده و سوالات خود را مطرح کنند. 

وی با بیان اینکه امروز دیداری را با آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه انجام می دهیم، اضافه کرد: نمایشگاه هدایای اهدایی کشورهای خارجی به دکتر ظریف در اصفهان رونمایی می شود تا در مکان مناسبی نگهداری شود. به طور موقت این نمایشگاه در کتابخانه مرکزی برپا و با حضور خود وزیر افتتاح می شود که این موضوع فرصت خوبی برای اصفهان است. امیدوارم برپایی نمایشگاه و حضور این مسئولین بتواند راه را برای توسعه صنعت گردشگری هموار کرده و ما از آن بتوانیم برای شهر بهره ببریم.

نوروزی در رابطه با درخواست یکی از شهروندان خیابان عطار پیرامون مشاغل مزاحم مانند مرغ فروشی، اظهار کرد:  خوشبختانه یک زمین 14.5 هکتاری تحت عنوان باغ تندرستی پشت بیمارستان فارابی پیش بینی شده است که هم اکنون ۵۰ درصد کار احداث آن تمام شده و قرار است در آنجا بازار گل و گیاه، بازار پرندگان زینتی و بازار گیاهان دارویی مستقر شود. این خیابان دو مشکل پرندگان زینتی و کشتار مرغ های بومی را دارد. برای پرندگان زینتی 50 درصد کار پیشرفت کرده که در باغ تندرستی این مشکل حل می شود. برای کشتار مرغ ها نیز زمینی را در منطقه 10 پیش بینی کرده ایم، مجوز احداث کشتارگاه برای ذبح این مرغ ها از سوی دامپزشکی صادر شده و به دنبال این هستیم در اولین فرصت کشتارگاه ساخته شود زیرا یکی از بهترین کارها در اصفهان نجات این خیابان از این آلودگی ها و جلب رضایت مردم در این عرصه است.

شهردار اصفهان همچنین در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص رینگ چهارم و مشکلات ترافیکی مربوط به آن در شمال اصفهان و دولت آباد، گفت: حلقه حفاظتی 78 کیلومتر است که 45 کیلومتر آن از شهر اصفهان عبور می کند و  7.3 کیلومتر آن در دولت آباد و خورزوق واقع می شود. بخشی از این پروژه که قرار است وارد دولت آباد و خورزوق شود در اختیار شهرداری اصفهان نیست اما شهرداری برای اینکه بار ترافیکی اصفهان را کم کرده و مشکل جاده فرزانگان، ورزشگاه، تاکسیرانی و ... را حل کند فرزانگان را به طور مورب به پل اردستانی متصل می کند تا با خورد کردن ترافیک مشکل ترافیکی این قسمت برطرف شود. یکی از آرزوهای من این است که حلقه حفاظتی در شهر اصفهان راه اندازی شود و این یکی از بهترین خدماتی است که شهرداری اصفهان به مردم می دهد. با اجرای این پروژه، ماشین ها از شهرها و استان های دیگر وارد اصفهان نمی شوند و مشکل آلودگی نیز برطرف می شود.

 وی در ادامه با اشاره به پل زندان و مشکلات ترافیکی آن که در درخواست یکی دیگر از شهروندان بود، اضافه کرد:  این یک پروژه مشترک بین شهرداری اصفهان و شهر ابریشم است، قرار شده شهرداری شهر ابریشم و شهرداری منطقه 13 و سایر نهادهای ذیربط چاره ای برای آن بیاندیشند. رینگ چهارم از همین محدوده عبور می کند و با احداث یک پل در نزدیک پل زندان، مشکل پس زدگی این پل حل می شود.  

وی بیان داشت: امیدوارم همه مدیران شهرداری با احساس مسئولیت برای رفع دغدغه های شهروندان عزیز تلاش کنند. آرزوی ما این است که یک شهر بسیار خوب و یک شهر مساعد برای زندگی بهتر برای شهروندان داشته باشیم. نقطه نظرات، پیام ها و ارتباط مردم با شهرداری می تواند شناخت ما را نسبت به مشکلات بیشتر کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر