کد خبر: 958680
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
فراخوان فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات امریکا
رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات امریکا گفت: این فراکسیون به آموزشکده‌ها و دیگر مراکز آموزشی فراخوانی داده که اگر طرح و پروژه‌ای در زمینه جدا کردن اقتصاد کشور از نفت دارند، ارائه دهند تا پس از بررسی و جمع‌بندی این طرح‌ها در شورای هماهنگی اقتصادی و سران قوا مطرح شود.
سرویس سیاست جوان آنلاین: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از تشکیل فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه اقدامات امریکا خبر داد و گفت: این فراکسیون به دنبال این است که نقاط تهدید و طعمه را که ممکن است امریکایی‌ها از طریق آن بر ایران فشار وارد کنند، شناسایی کند و راهکار‌های مقابله با آن را بررسی و ارائه دهد. وی درآمد‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران را از موارد طمع دشمنان برشمرد و گفت: درآمد‌های ارزی کشور ناشی از درآمد نفت است و دشمن با محدودسازی فروش نفت ایرانی می‌تواند فشار سنگین اقتصادی را بر کشور وارد کند. این نماینده مجلس به عنوان رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه اقدامات امریکا، اظهار داشت: رهبری انقلاب اخیراً به پیش‌بینی مکانیزمی برای جایگزینی درآمد‌های نفتی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که این موضوع به عنوان نخستین موضوع در دستور کار فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه اقدامات امریکا قرار دهیم.
قاضی‌زاده اقتصاد نفتی را از موانع رشد و توسعه کشور در عرصه کنونی دانست و افزود: جدا از بحث تحریم‌ها، نفت جایگاه خود را به مرور از دست می‌دهد چرا که شاهد جایگزینی تکنولوژی‌های برقی به جای نفت شده‌ایم و همچنین ارتقای فناوری‌های جدید در حوزه پنل‌های خورشیدی و تبدیل خودرو‌ها به خودرو‌های الکتریکی باعث می‌شود که به مرور قیمت نفت کاهش یابد و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۱۴ قیمت نفت بسیار کاهش یابد. وی با بیان اینکه شغل ملی ایرانیان فروش نفت است، افزود: باید مواردی را جایگزین آن کنیم که مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونت اقتصادی شورای عالی امنیت ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک، مطالعاتی را در این زمینه تاکنون انجام داده‌اند و مجلس هم به دنبال آن است که راهکار‌هایی را در این زمینه جمع‌آوری کند. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به آموزشکده‌ها و دیگر مراکز آموزشی فراخوانی زده‌ایم که اگر طرح و پروژه‌ای در این زمینه یعنی جدا کردن اقتصاد کشور از نفت دارند، به ما ارائه دهند تا ما پس از بررسی و جمع بندی در این باره، طرح‌ها و پروژه‌های نهایی را در شورای هماهنگی اقتصادی و سران قوا پیگیری کنیم؛ ما برای دریافت این طرح‌ها و پروژه‌ها یک ماه زمان تعیین کرده‌ایم، اگر پروژه قابل قبول برای اجرا دریافت شود، آن را به شورای سران سه قوه ارسال خواهیم کرد.
قاضی‌زاده با اشاره به ملزومات طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی گفت: در این طرح باید عنوان منبع درآمدی، مزیت ایران در این منبع درآمدی، پیشینه و امکانات ایران در این منبع درآمدی و میزان و نحوه دسترسی بازار جهانی در این صنعت غالب قید شود و در نهایت و پس از بررسی و داوری، طرح‌های نهایی را جهت اجرا ارسال خواهیم کرد. وی در پایان گفت: اندیشمندان و پژوهشگران جهت ارائه طرح‌ها و پروژه‌های مذکور افراد ذی‌ربط می‌توانند به آدرس ایمیل anti. threat@parliran. ir و آدرس اینستاگرام anti. threat مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار