کد خبر: 958156
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
چند ماه قبل بود که جان وینر با انتشار یادداشتی در لس‌آنجلس‌تایمز ادعا کرد ترامپ در سال ۲۰۱۹ با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهد شد و نهایتاً استعفا خواهد کرد. مدتی بعد، «جان دین» از مشاوران کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ریچارد نیکسون نیز گفت که اتهامات علیه دونالد ترامپ که در دادگاه‌ها مطرح شده است برای کنگره گزینه‌ای غیر از شروع روند استیضاح باقی نگذاشته است. ترامپ که این روز‌ها با گزینه استیضاح روبه‌رو است گفته که اگر دموکرات‌ها برای استیضاح او اقدام کنند، مانند ریچارد نیکسون از این چالش فرار نخواهد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ دو شنبه شب پس از تأکید بر اینکه هیچ کار اشتباهی انجام نداده، اظهار کرد: «تفاوت بزرگ» میان او و ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور سابق امریکا این است که او در جایگاه ریاست جمهور باقی خواهد ماند. ترامپ در حیاط کاخ سفید اظهار کرد: من کناره‌گیری نمی‌کنم. تفاوت بزرگی وجود دارد. من کناره‌گیری نمی‌کنم. ترامپ در این باره به خبرنگاران گفت: من هم این حرف‌ها را شنیده‌ام، اما نمی‌توانید وقتی هیچ کار اشتباهی انجام نشده، کسی را استیضاح کنید. نه تبانی بوده و نه هیچ چیز دیگری. او با اشاره به ریچارد نیکسون گفت: وقتی به طرح استیضاح‌های گذشته نگاه می‌کنید، فارغ از اینکه درباره کلینتون بوده یا نیکسون، هیچ رئیس‌جمهوری به مرحله استیضاح نرسیده و در نهایت ریاست‌جمهوری به پایان رسیده است. ترامپ تأکید کرد: ما هیچ کار اشتباهی نکردیم به جز اینکه بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ امریکا را ساختیم. ما هیچ کار اشتباهی نکردیم به جز اینکه ارتش‌مان را طوری بازسازی کردیم که هیچ‌کس پیش از این ندیده است. ما خوب پیش رفته‌ایم و کشور ما هرگز از این قدرتمندتر نبوده است. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، ترامپ همچنین با اشاره به اظهارات جان دین در شبکه سی‌ان‌ان گفت: جان دین سال‌ها یک بازنده بوده است. من صحبت‌های او را در یکی از شبکه‌هایی که با من همسو نیست، شنیدم و فکر می‌کنم آن‌ها طی این سال‌ها پول زیادی به او داده‌اند. وی افزود: ما می‌دانیم که جان سال‌ها یک بازنده بوده است. او از ادامه فعالیت در حرفه خود محروم شده و به زندان رفته است. دین در صحبت‌هایش در مقابل قانونگذاران کنگره اظهار کرد که «شباهت‌های قابل توجهی» میان اقدامات ترامپ و نیکسون وجود دارد. اظهارات او به انگیزه دموکرات‌هایی که تمایل زیادی برای استیضاح ترامپ دارند، دامن زد. برخی از متحدان ترامپ دموکرات‌ها را به اقدام برای استیضاح او تشویق می‌کنند، زیرا معتقدند که اقدامی جنجالی علیه او می‌تواند به پیروزی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری کمک کند. رئیس‌جمهور امریکا اخیراً نیز در پیامی توئیتری جان دین را یک «وکیل بی‌اعتبار و رقت‌انگیز» توصیف کرد و تلاش دموکرات‌ها علیه خود را اقدامی ناامیدکننده برای تکرار تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا دانست.

۵۰ درصد به ترامپ رأی نخواهند داد
در یک نظرسنجی مشخص شد که بیش از ۵۰ درصد از مردم امریکا قصد ندارند در انتخابات ۲۰۲۰ به ترامپ رأی دهند. کنگره امریکا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: لی میرینگوف، مدیر مؤسسه نظرسنجی افکار عمومی ماریست در مصاحبه‌ای که روز دو شنبه از شبکه تلویزیونی هیل پخش شد، گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، برای کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ خود کار زیادی برای انجام دادن دارد. وی با اشاره به نظرسنجی مشترک ان پی آر/ساعت خبری پی بی اس/ماریست که هفته گذشته منتشر شد، گفت: «وی برای انتخاب مجددش راه دشوار و کار‌های زیادی پیش رو دارد.» بر اساس این نظرسنجی مشترک تعداد کمی از امریکایی‌ها از انتخاب مجدد ترامپ حمایت می‌کنند. بیش از ۵۰ درصد از رأی دهندگان در سراسر امریکا می‌گویند در نظر ندارند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کشورشان به ترامپ رأی دهند، در حالی که ۳۶ درصد از رأی دهندگان می‌گویند از ترامپ حمایت خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار