کد خبر: 958029
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
دو سارق حرفه‌ای که همراه زن جوانی برای سومین بار قصد داشتند از کارگاه تولیدی سرقت کنند در تعقیب و گریز با شلیک گلوله مأموران به کام مرگ رفتند و زن جوان در این حادثه زخمی شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲:۵۵ بامداد روز شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه امسال بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۶۱ ابوذر از مرگ مشکوک مرد جوانی و زخمی شدن زن و مرد دیگری در تیراندازی مأموران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند.
تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد حدوداً ۳۵‌ساله‌ای به نام اشکان روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به گردنش به کام مرگ رفته بود. بررسی‌های کارآگاهان نشان داد مرد فوت شده که از سارقان سابقه دار بوده همراه زن صیغه‌ای و یکی از دوستانش در تعقیب و گریز مأموران کلانتری مصطفی خمینی با شلیک گلوله کشته و زخمی شده‌اند.
یکی از مأموران کلانتری مصطفی خمینی در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل چندین گزارش سرقت از کارگاه‌های تولیدی به کلانتری ارسال شد که در بررسی‌ها مشخص شد سارقانی با خودروی پیکان وانتی از کارگاه تولیدی دو بار سرقت کرده‌اند. در چنین شرایطی مأموران محل حادثه را با گشت‌زنی‌های زیاد تحت نظر گرفتند تا اینکه حدود یک‌ساعت قبل من و همکارم در حال گشت زنی بودیم که مشاهده کردیم خودروی پیکان وانتی که سرنشینان آن دو مرد و یک زن بودند در نزدیکی کارگاه مورد نظر در حال پرسه زنی هستند. در حالی که خودرو را به صورت نامحسوس تحت‌نظر گرفته بودیم، دیدیم که دو مرد قصد دارند وارد کارگاه شوند به آن‌ها نزدیک شدیم و دستور ایست دادیم. متهمان با دیدن ما سوار خودرو شدند و به سرعت از محل گریختند. بدین ترتیب تعقیب و گریز ما و متهمان رقم خورد. ما ابتدا چند بار دستور ایست دادیم، اما راننده توجهی نکرد و به فرار خود ادامه داد و در طول فرار با پنج‌خودرو هم برخورد کرد و به آن‌ها خساراتی هم وارد کرد. پس از این با شلیک چند تیر هوایی به آن‌ها هشدار دادیم، اما فایده‌ای نداشت و آن‌ها همچنان در حال فرار بودند تا اینکه وارد حوزه کلانتری‌۱۶۱ ابوذر شدند و ما این موضوع را به مرکز اعلام کردیم و همچنان آن‌ها را تعقیب کردیم. وقتی آن‌ها به هشدار‌های ما توجهی نکردند برای متوقف کردن با به‌کارگیری قانون سلاح به سوی خودرو شلیک کردیم که با توجه به حرکات مارپیچ و پستی و بلندی راه هر سه سرنشین زخمی شدند و خودرو متوقف شد. وقتی بر بالین آن‌ها حاضر شدیم یکی از آن‌ها فوت کرده بود و دو نفر دیگر را برای مداوا به بیمارستان منتقل کردیم.
در حالی که بررسی‌های تخصصی مأموران نشان می‌داد سه‌متهم از سارقان سابقه دار و معتاد به شیشه هستند به کارآگاهان خبر رسید راننده خودرو پیکان وانت هم به خاطر خونریزی شدید پس از چند روز در بیمارستان فوت کرده است. پس از آن خانواده دو مرد فوت شده به دادسرای امور جنایی آمدند و از مأمور پلیس به اتهام قتل عمد شکایت کردند. در چنین شرایطی بازپرس پرونده به کارآگاهان تشخیص هویت دستور داد تا درباره حادثه به صورت تخصصی تحقیق کنند تا مشخص شود مأمور پلیس هنگام تیراندازی قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده است یا خیر.
همزمان با ادامه تحقیقات زن جوانی که در این حادثه زخمی شده بود پس از بهبودی برای بازجویی به دادسرای امور جنایی منتقل شد. وی در بازجویی‌ها گفت: مدتی قبل در پاتوق خلافکاران که برای مصرف شیشه رفته بودم با اشکان آشنا شدم. او مثل من معتاد به شیشه بود که پس از چند روز مرا صیغه کرد. از آن روز به بعد با اشکان زندگی می‌کردم تا اینکه شب حادثه از من خواست همراه او و دوستش به سرقت بروم. اشکان و دوستش قبل از این دو بار از آن کارگاه سرقت کرده بودند و بار سوم برای اینکه مأموران به آن‌ها مشکوک نشوند مرا با خودشان بردند. در نزدیکی کارگاه، مأموران گشت پلیس ما را دیدند و دستور ایست دادند که فرار کردیم که پس از نیم ساعت تعقیب و گریز ما با گلوله مأموران زخمی و دستگیر شدیم.
تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار