کد خبر: 956897
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
سه‌سارق خشن که با ایجاد وحشت اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه رهگذران در شمال تهران می‌کردند روز گذشته محاکمه شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به پرونده از اواخر سال‌۹۶ با طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت گوشی تلفن همراه در محدوده تجریش و آجودانیه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در اولین گام از تحقیقات مشخص شد، سه مرد جوان موتور سوار، شبانه در موقعیت مناسبی به قصد قاپیدن گوشی به رهگذران حمله می‌کردند که با مقاومت آنها، سارقان دست به سلاح شده و نهایت با چاقو و قمه مرتکب سرقت می‌شدند.
با ثبت این اطلاعات شناسایی متهمان در دستور کار قرار گرفت تا اینکه اوایل سال‌۹۷، مأموران کلانتری‌۱۰۱ تجریش هنگام گشت‌زنی سه‌متهم ۲۰‌ساله را حین سرقت شناسایی و بازداشت کردند. همچنین مأموران در بازرسی بدنی از سه‌متهم سه عدد گوشی مسروقه نیز کشف کردند.
سه متهم با اقرار به سرقت ۱۸‌فقره گوشی همراه روانه زندان شدند و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز سه‌متهم در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده با حضور دو شاکی حاضر شدند.
بعد از اعلام رسمیت جلسه و قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، ابتدا یکی از شاکیان پرونده که استاد دانشگاه بود در جایگاه قرار گرفت و در طرح شکایتش گفت: «فوق‌لیسانس معماری دارم و آن شب از دانشگاه به خانه برمی‌گشتم که سه‌پسر جوان به من حمله کردند و با تهدید قمه و چاقو گوشی همراهم را سرقت کردند. این حادثه مرا خیلی اذیت کرد و باعث شد چند روزی به دانشگاه نروم، چون توان تدریس نداشتم.»
پدر و مادر دومین شاکی که پسر ۱۵‌ساله بود نیز در دادگاه حاضر شدند و پدر وی در طرح شکایت گفت: «امروز پسرم به خاطر امتحانات پایان سال تحصیلی نتوانست در دادگاه حاضر شود. آن شب پسرم از کلاس تقویتی به خانه برمی‌گشت که مورد حمله سه متهم قرار گرفت و آن‌ها با تهدید سلاح سرد گوشی پسرم را سرقت کردند. این حادثه موجب ترس و وحشت پسرم شده است و او از تنها بودن به شدت می‌ترسد.»
در ادامه سه متهم با انکار جرمشان در جایگاه حاضر شدند و یکی از آن‌ها به نام سعید گفت: «ما سارق نیستیم و مأموران ما را به اشتباه بازداشت کردند!» سپس دومین شاکی نیز با انکار جرمش در پاسخ به سؤال هیئت قضایی مبنی بر کشف سه فقره گوشی همراه گفت: «آن روز شیشه کشیده بودیم و حالت طبیعی نداشتیم به همین خاطر با مقاومت سارقان دست به چاقو شدیم، اما فقط سرقت سه‌گوشی همراه را قبول داریم. آن روز تحت فشار‌های بازجویی مجبور شدیم به سرقت ۱۸‌عدد گوشی همراه اعتراف کنیم.»
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار