کد خبر: 956577
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
صدای اعتراض به نشست منامه برای اجرای بخش اقتصادی معامله قرن در حال گسترش است. بعد از تحریم این اجلاس از طرف گروه‌های مقاومت فلسطینی، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از همه کشور‌ها خواست این اجلاس را تحریم کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بعد از آنکه گروه‌های مقاومت فلسطینی روز چهار شنبه ضمن ابراز مخالفت قاطع با برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین و تحریم آن، این کنفرانس را گامی خطرناک در راستای نابودی مسئله فلسطین دانستند، دامنه مخالفت‌ها با این کنفرانس در حال گسترش است. صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که زمانی مذاکره‌کننده فلسطینی روند سازش بوده، در مصاحبه با این شبکه گفت: اعلام برگزاری کنفرانس بحرین ما را غافلگیر کرد و ما آن را از رسانه‌ها شنیدیم. ما مشارکت در همه نشست‌های مربوط به کارگاه اقتصادی منامه را رد کردیم. عریقات افزود:دولت ترامپ رکن اساسی از ایدئولوژی راستگرای افراطی در اسرائیل است. از همه کشور‌ها می‌خواهیم از حضور در کنفرانس منامه خودداری و در موضع خود در این باره بازنگری کنند. عریقات در مصاحبه با شبکه المیادین همچنین گفته که امریکا بازی صادر کردن ترس و هراس در منطقه را پیش گرفته و دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، رکن اساسی ایدئولوژی افراطی (حزب) راستگرای اسرائیل است. پیش از عریقات، عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم روز جمعه در گفت‌وگو با المیادین گفته بود دلیل برگزاری نشست بحرین به عنوان اولین گام طرح امریکا موسوم به «معامله قرن» بر پایه دشمنی با ایران است. همچنین دولت قطر دیروز در واکنش به نشست منامه برای اجرای بخش اقتصادی معامله قرن گفته که توسعه اقتصادی لازم برای برقراری صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بدون «راه‌حل‌های سیاسی مورد قبول فلسطینیان» محقق نخواهد شد. البته دوحه رسماً سخنی از تحریم اجلاس منامه نگفته، ولی به نظر می‌رسد دولت قطر به خصوص در فضای تنش با امریکا در حال گام برداشتن در چنین مسیری است. در بیانیه دولت قطر که وزارت خارجه این کشور آن را صادر کرده، آمده است: «درمان مؤثر چالش‌های موجود نیازمند وجود حسن نیت، تشریک مساعی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی و فراهم شدن شرایط سیاسی مناسب برای تحقق شکوفایی اقتصادی است.» به نوشته روزنامه القدس‌العربی، در این بیانیه همچنین آمده است که بدون وجود راه‌حل‌های سیاسی عادلانه برای مسائل منطقه‌ای از جمله قضیه فلسطین که مورد رضایت فلسطینیان باشد، شرایط مذکور نیز فراهم نخواهد شد.
دولت امریکا هفته قبل اعلام کرد که ۲۵ و ۲۶ ژوئن کنفرانس اقتصادی را در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در راستای مرحله اول معامله قرن برگزار خواهد کرد، نشستی که بعد از اعلام تعویق بخش سیاسی معامله قرن قرار است برگزار شود و ظاهراً هدف آن، اعطای یک‌سری امتیازات اقتصادی به کرانه باختری، غزه و منطقه، برای فراهم کردن زمینه لازم برای علنی کردن بخش سیاسی معامله قرن است. رویترز هفته قبل در این باره نوشته بود که امریکا به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی در سرزمین‌های فلسطینی است تا آن‌ها را به انجام معامله قرن راضی کند. عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی‌الیوم نیز دیروز نشست بحرین را یک فاجعه بزرگ خواند و با هشدار به برخی کشور‌های عرب سرسپرده امریکا گفت: هدف از برگزاری این نشست نیز نابودی کامل آرمان فلسطین است. عطوان در سخنان هفتگی خود که در بخش تصویری رأی‌الیوم منتشر می‌شود گفته هدف از این نشست، جمع‌آوری پول از کشور‌های حوزه خلیج فارس برای تثبیت اشغالگری و تثبیت اسرائیل بزرگ است. پول‌های نفت کشور‌های حوزه خلیج فارس تحت فشار‌های امریکا روانه اسرائیل می‌شود تا آرمان فلسطین با استفاده از آن نابود و اسرائیل بزرگ ایجاد شود. این، برنامه آنهاست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
عجببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار