کد خبر: 954869
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
امارات متحده عربی با چند ساعت تأخیر انفجار قوی در نفتکش‌های خود در بندر فجیره، سومین بندر بزرگ سوخت‌گیری دنیا در  نزدیکی تنگه هرمز را تأیید کرد، اما آن را یک عملیات خرابکارانه توصیف کرد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: حوالی ظهر دیروز شبکه المیادین از وقوع انفجار‌های قوی در بندر فجیره امارات متحده عربی خبر داد، بندری که قرار داشتن آن در پهنه عمانی تنگه هرمز موجب شده از مدتی قبل امارات برای دور زدن تنگه هرمز و صادرات نفت خام خود، به این بندر نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
بر اساس گزارش المیادین، در اثر این انفجارها، حدود هفت تا ۱۰ نفتکش دچار آتش‌سوزی شدند و هواپیما‌های امریکایی و فرانسوی بر فراز این بندر به پرواز در‌آمدند.
برخی منابع نیز از معلق شدن پرواز‌های غیر‌نظامی در این منطقه خبر دادند. هنوز ساعتی از خبر انفجار نفتکش‌ها نگذشته بود که شیخ‌نشین الفجیره وقوع انفجار‌ها را منکر شد، ولی حوالی غروب دیروز، دولت امارات ضمن تأیید این خبر اعلام کرد چهار فروند کشتی تجاری آن کشور در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای هدف حمله خرابکارانه قرار گرفته که البته مدعی شده خسارت زیادی به این نفتکش‌ها وارد نشده و کسی هم آسیب ندیده است.
بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه امارات بدون ذکر جزئیات بیشتر، این عملیات را «عملیاتی خرابکارانه» و «رویدادی خطرناک» توصیف کرده و گفته که در همکاری با مراجع بین‌المللی درباره این عملیات تحقیق خواهد کرد.
بندر فجیره که بنابر برخی گفته‌ها بعد از روتردام و هنگ‌کنگ سومین بندر بزرگ جهان به شمار می‌رود، با فروش سالانه ۲۴ میلیون متریک تن سوخت در جایگاه دوم کشور‌های بونکر‌کننده و پس از سنگاپور قرار دارد. این بندر در سال‌های اخیر از طرف امارات به عنوان مسیر جایگزین برای انتقال انرژی از تنگه هرمز مطرح شده و برخی آن را مسیری امن در کرانه (دریای) عمانی تنگه هرمز محسوب کرده‌اند، موضوعی که با وقوع انفجار‌های دیروز امن بودن آن را با پرسش روبه‌رو کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
نمیشه توی کاخ شیشه ای بنشینی و دستت آلوده در هر جنایت وآشوبی باشه و همه چیز هم عادی پیش بره.به قول معروف کسانی که باد میکارند یک روز مجبورند طوفان درو کنند .این تازه اول کارشونه.وزیاد دلخوش به حضور ناو های آمریکایی نباشند .چنین مواقعی یکی باید بیاد اونا رو جمع کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار