کد خبر: 953350
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
۱۵۶ مدرسه آذربایجان‌شرقی زیر ۵ دانش‌آموز دارد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۳ روستا کلاس زیر ۵ نفر دانش آموز داشت و خدمات آموزشی دریافت می‌کرد، گفت: در سال تحصیلی امسال نیز ۱۵۶ روستا با کلاس زیر ۵ دانش‌آموز دارد که طبق تعهدات ارائه خدمات می‌شود.

جعفر پاشایی  در نشست خبری به مناسبت "هفته معلم" در سال خانه معلم تبریز با تبریک این هفته به همه فرهنگیان اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا از معلمان در نزدیک‌ترین تا دورترین منطقه کشور که برای ارتقای سطح علمی و تربیتی جامعه تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم و قبول داریم که در شان معلمان عزیز خدمات ارزنده‌ای نداشته‌ایم و بنده به عنوان نماینده وزیر در استان از تک به تک معلمان عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته معلم در سال جاری گفت: به علت فرارسیدن ماه رمضان، شروع برنامه از دهم اردیبهشت با شروع زنگ تماس با حضور مسوولان کشوری و استانی در مدرسه ناحیه ۵ خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به اینکه مخاطب اصلی بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم، جوانان هستند از این‌رو فردا همایشی با حضور ۷۰۰ معلم، پژوهشگر، صاحب تحقیق و غیره برگزار خواهد شد که برای این منظور کتب و مقالات زیادی چاپ و تالیف شده است.

تجلیل از ۳۹ معلم نمونه آذربایجان‌شرقی

وی ادامه داد: در همایش گام دوم انقلاب از ۳۹ معلم نمونه به صورت نمادین تجلیل به عمل خواهد آمد.

پاشایی با اشاره به برنامه مراسم غبارروبی مزار شهدای معلم در سطح استان افزود: دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان از دیگر برنامه‌های هفته معلم است که هر سال در این دیدار تمام نقطه نظرات را برنامه یک ساله خود قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه چهارشنبه هفته آینده به اتفاق ۹۶ نفر از معلمان نمونه استان به محضر رهبر معظم انقلاب خواهیم رسید، افزود: برنامه‌های برگزاری جشن، آذین‌بندی با مشارکت شهرداری، دهیاری با هدف "مدرسه محوری " را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: البته جلسه توجیهی نیز برای بهتر برگزار شدن برنامه‌ها خواهیم داشت تا هیچ نارسایی در برنامه‌ها ایجاد نشود.

وی ادامه داد: دیدار روسای آموزش و پرورش استان با ائمه جمعه، مسوولان اداری، خانواده شهدا و بازدید از مدارس و تجلیل از معلمان، برگزاری دوره آموزشی غیرحضوری، برگزاری مسابقات ورزشی، علمی،کتابخوانی، فعالیت پویش‌های دواطلبی جامعه‌محور سپاس معلم، فراخوان تجارب و دل‌نوشته‌های معلمان، نظارت بر عملکرد، نمایشگاه کتاب از تالیفات معلمان نیز جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در مدارس دولتی و غیردولتی برگزار خواهد شد.

پاشایی با تاکید بر جریانی و فرآیندسازی تکریم معلم در دستگاه علم و تربیت تصریح کرد: تعظیم در مقابل عظمت معلم در منابع دینی ما تاکید شده است و امیدواریم جامعه به این سمت حرکت کند.

وی ادامه داد: دنیا مسیر پیشرفت خود را از معلمان شروع کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته جزو یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای برنامه‌های هفته معلم بود، گفت: رسانه‌ها نیز در انعکاس کارهای آموزش و پرورش نقش ارزنده‌ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: هفته معلم بهانه‌ای است تا معلمان جوانی مانند معلم داغ‌کندی برجسته‌تر شود که از تونل برفی گذشته و برای ارتقای علم در دورترین نقطه منطقه خدمت می‌کند.

یک هزار و ۶۰۰ مدرسه در مناطق روستایی

پاشایی با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۰۰ روستا در استان داریم، گفت: یک هزار و ۶۰۰ مدرسه در مناطق روستایی وجود دارد که برای آنها کلاس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۳ روستا کلاس زیر ۵ نفر دانش‌‌آموز داشت و  خدمات آموزشی دریافت می‌کرد، تصریح کرد: در سال تحصیلی امسال نیز ۱۵۶ روستا با کلاس زیر ۵ دانش‌آموز دارد که طبق تعهدات به نظام جمهوری اسلامی در گسترش سوادآموزی و تعهد به سازمان‌های بین‌امللی مبنی بر "آموزش برای همه"، ارائه خدمات می‌شود.  

برنامه ساماندهی نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان در رابطه با کمبود معلم در استان توضیح داد: از یک فروردین ۹۷ تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از سیستم آموزش و پرورش خارج شد، از این‌رو میزان ورود و خروج ما در توازن نبود به همین منظور از ظرفیت‌های نهفته آموزش و پرورش یعنی استفاده از بازنشستگان برای تدریس ۱۴ ساعت در هفته و نیروی فارغ‌التحصیلات دانشگاه فرهنگیان بهره گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ نیروی فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد بدنه آموزش و پرورش استان شد.

پاشایی ابراز کرد: در حال حاضر کلاس بدون  معلم وجود ندارد ولی این کمبود برای مهر ۹۸ یک نگرانی را به همراه دارد که برای جبران این نگرانی در فصل تابستان برنامه ساماندهی نیروها را خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: روش دیگر ارائه خدمات آموزشی در آموزش و پرورش خرید خدمات آموزشی است.

آخرین وضعیت پرداختی بازنشستگان دوباره به کار گرفته شده

وی در رابطه به سوالی مبنی بر اینکه برخی معلمان بازنشسته که دوباره به کار گرفته شده‌اند، گلایه از این دارند که از مهر حقوقی از بابت تدریس دوباره دریافت نکرده‌اند، گفت: بنده هم تائید می‌کنم و از همه این بازنشستگان و نیروهای مخلص عذرخواهی می‌کنم ولی با وجود همه محدودیت‌های مالی از هفته پیش شروع به پرداختی‌هایی از بابت بدهی خرداد ۹۷، مهر و آبان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه دغدغه‌ای که بازنشستگان با آن روبه رو هستند، در مورد پاداش بازنشستگان دولت است، تصریح کرد: دولت منابع این اعتبارات در سال ۹۸ را تبیین کرده ولی زمان پرداخت معلوم نیست چراکه پرداختی آموزش و پرورش استانی نبوده و  به شکل متمرکز کشوری است ولی جای نگرانی وجود ندارد و جزو تعهدات دولت و در اعتبارات سال جاری دیده شده است.

۳۳ هزار کلاس در آذربایجان‌شرقی

وی ابراز کرد: ۳۳ هزار کلاس درس در استان وجود دارد و ان‌شاالله تابستان امسال مدرسه نیمه ساخت روستای داغ‌کندی را نیز تکمیل خواهیم کرد.

پاشایی در ادامه به حمایت آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از مناطق سیل‌زده کشور خبر داد و گفت:  اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، استان معین برای دانش‌آموزان و تجهیزات آموزشی استان خوزستان است به طوریکه تعهد حمایت نقدی ما ۷۰۰ میلیون تومان برای این منطقه است که الحمدالله تا به امروز ۳۰۰ میلیون تومان جمع‌‌آوری شده است.

وی یادآور شد: در انتخاب معلم نمونه هیچ فرقی بین مدارس استثنایی، دولتی و غیردولتی نداریم و از هر بخش یک معلم معرفی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر