کد خبر: 952772
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
در همان روزی که رئیس‌جمهور امریکا به اعضای دولتش دستور داد که به دنبال انعقاد توافق کنترل تسلیحات هسته‌ای جدید با روسیه و چین باشند، معاون سرپرست دفاع امریکا تأکید کرد که امریکا در صورت لزوم از سلاح‌های اتمی استفاده خواهد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با شون هانیتی، مجری فاکس‌نیوز گفته که ما می‌خواهیم از شر سلاح‌های هسته‌ای خلاص شویم. همه ما باید از آن‌ها خلاص شویم. روسیه و چین هم باید از سلاح‌های هسته‌ای خلاص شوند. این مصاحبه ترامپ همزمان با گزارش‌هایی منتشر شد که می‌گویند ترامپ به دولتش دستور داده به دنبال انعقاد توافق‌های تسلیحاتی جدید با روسیه و چین باشند. یک مقام ارشد دولت ترامپ به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: هدف از این اقدام نوظهور اعمال محدودیت‌های جدید علیه سلاح‌های هسته‌ای روسیه و مجاب کردن چین جهت پیوستن به معاهده‌های کنترل تسلیحاتی است. روزنامه واشنگتن‌پست نوشته این طرح فعلاً مقدماتی است و مقام‌های دولت ترامپ در حال تدوین راهکار‌ها و گزینه‌ها جهت اجرای دستور ترامپ هستند. یک مقام ارشد دیگر دولت امریکا گفت: «دستور رئیس‌جمهور این است که لازم است ما توافق‌های کنترل تسلیحاتی بلندپروازانه‌تری را بررسی کنیم که سلاح‌های بیشتری را شامل می‌شود و فقط مختص روسیه نیست.» روز پنج شنبه همزمان با انتشار خبر دستور ترامپ، تراچتنبرگ، معاون سرپرست دفاع امریکا در امور سیاستگذاری پنتاگون، طی اظهاراتی در مؤسسه بروکینگز گفت که امریکا جنگ‌افزار‌های اتمی تولید کرده و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهد کرد. او گفت: امریکا از همه متحدان و شرکایش در سراسر جهان در برابر تهدیدات جنگ‌افزار‌های هسته‌ای یا در برابر تفکر استفاده از سلاح‌های اتمی پشتیبانی می‌کند و امریکا با چنین تهدیداتی مقابله می‌کند. وی افزود: «امریکا سلاح‌های هسته‌ای از جمله سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی تولید کرده است و اراده به‌کارگیری آن‌ها را در صورت لزوم و در مکان‌های مناسب در اختیار دارد. امریکا سیاست بازدارندگی اتمی را در روابط خود با متحدان و شرکا و دوستان خود اجرا می‌کند و متعهد به افزایش توان بازدارندگی اتمی است.»
معاون وزیر دفاع امریکا افزود: «راهبرد روسیه و چین متکی بر به‌کارگیری یا عدم به‌کارگیری سلاح‌های اتمی امریکا تدوین شده است. امریکا در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ خود، برای تعیین راهبرد هسته‌ای و قابلیت توسعه توان هسته‌ای و مشارکت اعضای ناتو در توانمندی سلاح‌های هسته‌ای و انتقال این سلاح‌ها به کشور‌های اروپایی ۲۵ میلیارد دلار بودجه درخواست کرده است. امریکا درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای با انگلیس و فرانسه که صاحب سلاح‌های اتمی هستند، هماهنگ عمل می‌کند.» تراچتنبرگ افزود: متحدان امریکا در اقیانوس هند و آرام به صورت روزافزون در معرض تهدیدات چین قرار گرفته‌اند. امریکا بدین سبب به روابط نزدیک خود با متحدانش در این منطقه ادامه می‌دهد. امریکا در ۱۰ سال اخیر در حال گسترش چتر امنیتی هسته‌ای در جهان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار