کد خبر: 947917
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی:
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی FATF را پدیده‌ای ضد ملی توصیف کرد که عناصری در داخل مدافع یا مروج آن هستند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: یک روز پس از آنکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل ناتمام ماندن بحث‌های کارشناسی موافقان و مخالفان لایحه پالرمو (یکی از لوایح چهارگانه FATF) تصمیم‌گیری درباره پیوستن یا نپیوستن ایران به آن را به جلسات آتی موکول کرد، دبیر شورای عالی امنیت ملی فشار‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام را تقبیح کرد و در پاسخ به سؤالی پیرامون «تصویب یا عدم تصویب لوایح FATF» گفت: «این موضوع اتفاق جدیدی نیست که نسبت به یک پدیده ضدملی، عناصری در داخل، مدافع یا مروج آن باشند و ما طی ۴۰ سال گذشته انقلاب این وضعیت را داشتیم.»
پیش از این حسن روحانی در مجمع سالیانه بانک مرکزی درباره لوایح FATF گفته بود: «نمی‌شود کشور را به ۱۰، ۲۰ نفر داده و بگوییم که هر تصمیمی آ‌نها بگیرند، ما نیز تابع هستیم؛ چنین نیست...» که این اظهار نظر با واکنش آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مواجه شد و گفت: «واقعاً سخن مغالطه آمیزی است و تعجب می‌کنم از آقای رئیس جمهور که نسبت به مسائل حقوقی هم مطلع است، چرا اینگونه سخن می‌گوید؟» به موازات این اظهارنظرها، برخی احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب کوشیدند با تحت فشار قرار دادن مجمع تشخیص مصلحت نظام، مخالفان FATF را همنوا با امریکا و رژیم صهیونیستی معرفی کنند. لایحه‌ای که دبیر شورای امنیت ملی صراحتاٌ از آن به عنوان پدیده‌ای ضد ملی یاد می‌کند. شمخانی روز گذشته در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: «ما نهاد‌های قانونی روشنی در کشور داریم. در مباحث امنیتی شورای عالی امنیت ملی، در مباحث مصلحتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مباحث قانونی مجلس شورای اسلامی و در مباحث اداره کشور قوه مجریه هرکدام به وظایف خودشان عمل می‌کنند.»

مادامی که دولت سوریه بخواهد در این کشور می‌مانیم
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص نتیجه جلسات شورای عالی امنیت ملی برای انتقام از مسببان حادثه تروریستی جاده خاش زاهدان گفت: «این موضوع هنوز در دستور کار است. دولت پاکستان متعهد است که امنیت مرز‌های خودش را در جلوگیری از ورود ضدانقلاب تضمین کند و ما هم حتماً و بدون شک آنچه را که برای صیانت از مرز با پاکستان و حفظ امنیت مرز‌ها لازم است به کار می‌گیریم.»
دریابان شمخانی همچنین در خصوص حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: «حضور ایران در سوریه مبتنی بر درخواست دولت سوریه است. ۴۰ سال است که نبرد جبهه ثبات‌خواهان و ثبات‌سازان با جبهه بی‌ثبات‌سازان وبی‌ثبات خواهان وجود دارد. امروز کفه ترازو مشخص می‌کند که بی‌ثبات‌سازان هیچ عایدی جز شکست نداشتند و این موضوع در پهنه منطقه نفت‌خیز ما کاملاً مشخص است.» وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران در محور ثبات‌سازی به دعوت دولت سوریه و در جهت کمک به مردم سوریه به این کشور رفته و آنجا مستقر است و تا زمانی‌که دولت سوریه بخواهد این حضور ادامه پیدا خواهد کرد و این «جِلِز وِلِزها» و سفر‌های بی‌فایده و حرف‌های بی‌عمل نتانیاهو تأثیری در این موضوع نخواهد داشت.» دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان پیرامون قدرت موشکی ایران گفت: «ما در ارتباط با برد، قدرت تخریب، دقت و آماده‌سازی سریع که چهار محور توانمندسازی موشکی ماست با هیچ‌کس مشاوره نمی‌کنیم و از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم و نیاز‌های دفاعی ما به ما دیکته می‌کند که چه‌کار کنیم.»

رژیم صهیونیستی درون مرز‌های خودش نیز امنیت ندارد
شمخانی در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس که در کتابخانه ملی برگزار شد، طی سخنانی استفاده ابزاری غرب و امریکا از عناصر تروریستی را برای خشکاندن مقاومت عنوان کرد و افزود: «هرچند امریکا، غرب و کشور‌های مرتجع منطقه عناصر تروریست و مزدور را به خدمت گرفتند تا ریشه مقاومت اسلامی را بخشکانند، اما جوانان مقاومت، ارتش سوریه، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و مدافعان حرم نشان دادند که غرب محور عالم نیست و مجسمه کاغذی که ازقدرت امریکا ساخته شده است به سادگی قابل فروپاشی است. امروز جهان به این واقعیت پی برده است که در نبرد اراده‌ها، خون بر شمشیر پیروز است. پیام مهم امام خمینی (ره) به جهان این بود که همیشه ملت‌ها پیروز اصلی میدان منازعات هستند و این پیام امروز تبدیل به فرهنگ، برنامه عمل و استراتژی موفقیت ملت‌های مستقل شده است.»
‌نماینده رهبر معظم انقلاب به شکست جریان تروریست تکفیری در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین و پیچیده‌ترین تهدید جهان اسلام نیز که حاکم کردن تروریست‌های تکفیری بر سرزمین‌های اسلامی بود با جانفشانی جوانان تربیت یافته در فرهنگ مقاومت شکست خورده است.» شمخانی افزود: «امروز به رغم هزینه‌های هنگفتی که برای ایجاد امنیت در سرزمین‌های اشغالی می‌شود، راهبرد‌های آن‌ها برای تأمین امنیت مرز‌های اسرائیل به بن بست رسیده و رژیم اشغالگرقدس در مرز‌های خودش و حتی داخل مرزهایش احساس تهدید بیشتری می‌کند.»

امریکا مسیری جز شکست پیش رو ندارد
وی همچنین گفت: «اگر هنوز شک و تردیدی برای انسان‌های ضعیف‌النفس در شنیدن پیام استقلال‌جویی و آزادی‌خواهی امام خمینی وجود دارد، به طورقطع ملت ایران با شکست دادن ترامپ و سیاست‌های تحریمی او مجدداً این پیروزی را اثبات و اعلام خواهد کرد.» وی خاطرنشان کرد: «درحالی که انقلاب اسلامی تقویت کننده فرهنگ غیرت و شجاعت در میان مردم ایران زمین بوده است؛ ترامپ و حتی نوچه‌های او فرعون‌مآبانه کشور‌های عربستان و امارات را شبانه‌روز تمسخر و تحقیر می‌کنند که شما بدون ما چیزی نیستید و یک روز هم بدون حمایت امریکا توان مقاومت و ایستادگی ندارید.»
دبیر شورای عالی امنیت ملی ناکامی‌های ترامپ در ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در کنار توسعه اختلافات درونی مابین کشور‌های عربی منطقه و شکست اجلاس ورشو برای ائتلاف‌سازی علیه ایران خارج از سازمان ملل و ده‌ها موضوع مشابه دیگر را از مجموعه واقعیت‌هایی ذکر کرد که نشان می‌دهد که مسیری به غیراز ناکامی و شکست در انتظارامریکا و هم پیمانانش قرار ندارد.

تحریف تاریخ، راهبرد دشمن در جنگ ادراکی است
وی با بیان اینکه، بدون شک ورود امریکا و غرب به مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق نیز ناشی از نقش محوری ایران در ثبات سازی منطقه‌ای و توانمندی‌های رو به توسعه ایران در حوزه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بود؛ گفت: «آنان به خیال خام خود در تلاش بودند که ضمن متوقف سازی توان هسته‌ای ایران، دستاورد‌های ارزشمند و قدرت بازیگری ایران را در منطقه مهار نمایند که با تدبیر رهبر معظم انقلاب در هر دو مورد ناکام ماندند.» شمخانی گفت: «پیش‌دستی و برتری جبهه ثبات خواهان و ثبات سازان دربرابر جبهه تروریست سازان وحامیان بی ثباتی، پیام‌آور این واقعیت است که سیاست‌های امریکا مسیر رو به افولی را طی می‌کند.»
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان جنگ ادراکی برای تحریف وقایع و تاریخ را از راهبرد‌های اصلی دشمن ذکر کرد و افزود: «خاکریز فرهنگی و تاریخی کشور امروز در کتابخانه‌هاست و باید با سیاست‌های هوشمندانه و خلاقانه پای جوانان بیش از پیش به کتابخانه‌ها باز شود.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
ان شاءالله مجمع تشخیص مصلحت با رد قاطع این لوایح استعماری FATF ، هم توطئه دشمنان را نقش بر آب کرده و هم طرفداران خائن داخلی را مأیوس خواهد گرد .
فریدون خواجه یار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
باسلام، متاسفانه به نظر میرسد مسئولین نظام قصد دارند موضوع FATF و پالرمو را به رفراندوم بگذارند !؟ یعنی مادر و پدر بیسواد من به جای اساتید و نخبگان و نماینده های منتخب مردم در این مورد نظر بدهند . یکی نیست از ایشان سئوال کند که اگر قراربود در همه زمینه ها مردم نظر بدهند ؟! دیگر چه نیازی به وکیل و نماینده بود . بله؟ رفراندوم خوب است . اما نه در همه مسایل ؟! مثلا در مورد اینکه مردم نظام جمهوری اسلامی را میخواهند یاخیر ؟! مانند اول انقلاب . آری و یاخیر. ویا اصل ولایت فقیه در قانون اساسی باشد و یاخیر؟ این موضوع در خور برگزاری رفراندوم هست اما مسایل سیاسی و اقتصادی و زیست محیطی و .... هزاران مورد دیگر که مستلزم کار کارشناسی و بررسی و تجزیه و تحلیل در کارکرو های مجلس و نظر اساتید و دانشمندان اهل فن می باشد را نمیتوان به رفراندوم کذاشت . امیدوارم اهل فن و اساتید مسئولیت پذیر باشند و در این زمینه تصمیم درست بگیرند. انشاالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار