کد خبر: 947440
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
چند روز پیش، یکی از پیامک‌های تبلیغاتی که از سیاست‌های دولت نشت کرده و به قول رئیس‌جمهور برای پیاده‌روی گوشی خبرنگار «جوان» را انتخاب کرده بود، چنین مضمونی داشت: «ثبت‌نام مدارس دخترانه و پسرانه سرای دانش با نظارت کاظم قلمچی در مقاطع پیش‌دبستان، دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم»
نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام
سرویس جامعه جوان آنلاین:  چندی پیش روزنامه «جوان» اقدام به انتشار گزارشی از واگذاری یک مدرسه دولتی به یکی از مؤسسات کنکوری کرد. ماجرا از این قرار بود که سال ۹۵ به دنبال حادثه سقوط ساختمان پلاسکوی تهران و شهادت تنی چند از آتش‌نشانان فداکار در این حادثه، دانش‌آموزان و مدارس مناطق مختلف در شهر‌ها و روستا‌های کشور برای کاهش زحمت آتش‌نشانان و همراهی با آن‌ها تصمیم گرفتند، هزینه‌ای را که صرف ترقه‌بازی و آتش‌افروزی در چهارشنبه آخرسال می‌کنند را صرف مدرسه‌سازی کنند. به طوری که تنها در منطقه ۱۱ شهرداری تهران، ۴۰ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند و آموزش و پرورش این منطقه به پاس این همکاری و به منظور فراگیری و نهادینه‌سازی این اقدام فرهنگی، بازسازی مدرسه فرسوده ایران‌مهر واقع در خیابان آذربایجان را با هزینه فرهنگیان و دانش‌آموزان این منطقه در دستور کار قرار داد.
اما نوسان بودجه عمرانی آموزش و پرورش در دو سال گذشته، گریبان این پروژه را هم گرفت و آن را زمین‌گیر کرد تا بالاخره یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات کنکوری کشور که در ادبیات رسانه‌ای مدیران آموزش‌و‌پرورش از آن‌ها با عنوان خوره تعلیم و تربیت یاد می‌شود، این‌بار در کسوت منجی و خیر مدرسه‌ساز بقیه هزینه‌های ساخت و تکمیل مدرسه ایران مهر را برعهده گرفت و بعد از تکمیل به نام شعبه ۷ مدارس این برند کنکوری (سرای‌دانش) هفتم مهرماه افتتاح شد و مدیر این مؤسسه از سوی برخی مسئولان میانی آموزش‌و‌پرورش بابت داشتن قلب بزرگ و خیری که دارد، مورد تقدیر قرار گرفت. به استناد اطلاعات مندرج در سایت این مؤسسه کنکوری مبلغی که توسط این مؤسسه برای تکمیل مدرسه ایران‌مهر سابق هزینه شد، حدود ۸۰۰ میلیون تومان است؛ بنابراین مطابق قانون هر خیر مدرسه‌سازی چه احداث ١٠٠درصدی و چه مشارکت در ساخت با دولت انجام دهد، می‌تواند نام مدرسه را تعیین کند. این مدرسه به اسم صاحب مؤسسه کنکوری نامگذاری شد.
در پی انتشار این گزارش، با وجودی که در گزارش نامی از مؤسسه و مؤسس آن برده نشده بود، مؤسس مجموعه کنکوری که مدرسه ایران‌مهر به آن واگذار شد با حضور در دفتر روزنامه «جوان» اعلام کرد، این مدرسه به ما واگذار نشده و ما به عنوان یک خیر فعال در حوزه مدرسه‌سازی وارد پروژه ایران مهر شده‌ایم و این به معنی واگذاری مدرسه به ما نیست. در نهایت نیز کل ماجرا را فضاسازی علیه یک انسان دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت دانست و با همین توجیهات جوابیه‌ای هم به دفتر روزنامه ارسال شد.
این در حالی است که چند روز پیش، یکی از پیامک‌های تبلیغاتی که از سیاست‌های دولت نشت کرده و به قول رئیس‌جمهور برای پیاده‌روی گوشی خبرنگار «جوان» را انتخاب کرده بود، چنین مضمونی داشت: «ثبت‌نام مدارس دخترانه و پسرانه سرای دانش با نظارت کاظم قلمچی در مقاطع پیش‌دبستان، دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم»؛ در انتها نیز راه‌های ثبت‌نام از طریق پیامک، سایت و تلفن اعلام شده است.
طی تماس «جوان» با شماره اعلام شده، اپراتور اعلام کرد یکی از مدارس تبلیغ شده در پیامک در منطقه ۱۱ هستند، اما از نشانی دقیق آن اظهار بی‌اطلاعی کرد. حال چه این پیامک تبلیغاتی برای جذب دانش‌آموز در مدرسه ایران‌مهر سابق و سرای دانش ۷ باشد و چه اینکه هنوز ایران‌مهر سابق در زمره ۱۱ شعبه فعال سرای‌دانش در تهران نباشد، اختیار قلمچی را در اداره آن نفی نمی‌کند.
نباید از نظر دور داشت که گاهی مقصد پیامک‌های تبلیغاتی گوشی‌های همراه خبرنگاران هم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار