کد خبر: 947298
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
مهر امسال برای نخستین بار سنگ بنای معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد شکل گرفت و روزگذشته به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین نشست این معاونت تخصصی با محوریت «زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۵۰ ساله» و با حضور ۱۲۰ نفر از اساتید بسیجی خواهر دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد مهمان جمع ۱۲۰ نفره‌ای از اساتید زن دانشگاه آزاد اسلامی بودند تا زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۵۰ ساله را تبیین کنند.

تشکیل دبیرخانه راهبردی گام دوم
دکتر محمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جایگاه زن در مکاتب مختلف دنیا تأکید کرد: «دین اسلام بسیار متفاوت و زن در اسلام دارای کرامت و معرفت است و حجاب نماد عفاف، خویشتن داری و از شاخص‌های مهم فرهنگ دینی و ملی در ایران و اسلام است.»
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ۸هزار شهید و حدود ۵ هزار و ۷۰۰ جانباز زن را گواهی نقش ویژه زنان در انقلاب اسلامی دانست. از نگاه وی روز زن نشان‌دهنده توجه ویژه انقلاب اسلامی به این قشر پیشرو چه در نقش‌های مستقیم و چه در نقش‌های انگیزشی در انقلاب اسلامی است.
هاشمی با اشاره به لبیک ۳هزار استاد به بیانیه «گام دوم» تصریح کرد: «افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که نیمی از این تعداد، عضو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی‌اند و حدود ۲۵۰نفر از این عده هم اساتید خانم دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این سند افتخار دانشگاه است.»
به گفته وی، در گام دوم نکته‌ای که قابل توجه است و بانوان و اساتید می‌توانند نقش بسیار مهمی در آن داشته باشند در کنار مؤلفه آموزش و پژوهش، سبک زندگی نام دارد. اساتید خانم می‌توانند با تربیت دانشجویان به عنوان پایه‌های هر خانواده در این راه بسیار اثرگذار باشند. وی از تشکیل دبیرخانه راهبردی، گام دوم بیانات رهبری در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: «در سال آینده شش نشست تخصصی در استان‌های کشور توسط بسیج اساتید دانشگاه آزاد با حضور فرهیختگان ملی منطقه‌ای برگزار خواهد شد تا مقدمات گام دوم محقق شود.»

تشـکیل ستـاد‌های تخصصی زنان پس از انقلاب
عصمت سوادی، قائم مقام مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با تأکید بر نقش زنان در پیروزی انقلاب و تداوم آن تصریح کرد: «تشکیل کارگروه امور زنان در دانشگاه آزاد خود نشان‌دهنده اهمیت ویژه جایگاه زن و نگاه این دانشگاه و مسئولان به دانشجویان دختر، به عنوان مادران آینده جامعه است.»
وی با اشاره به نهاد‌های تخصصی زنان همچون شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، دفتر زنان در نهاد جمهوری اسلامی، کمیسیون زنان در قوه‌قضائیه، کمیته فقه حقوق زنان در کشور، کمیته بانوان در وزارت کشور و دفتر مشاوره امور زنان تأکید کرد: «این جزو نهاد‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی تأسیس شده که این امر در جمهوری اسلامی خود نشان‌دهنده اهمیت زنان است.»
مهرشاد شبابی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی هم در این نشست با اشاره به فلسفه وجودی خلقت انسان در کسب علم و معرفت الهی تأکید کرد: «حضرت زهرا (س) بالاترین معرفت هستی را دارند بنابراین باید دانشجویان و اساتید دانشگاهی سیره و سنت حضرت زهرا (س) را بشناسند و تحقیقات دانشگاهی را به این سمت و سو پیش ببرند.» عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: «اساتید در جامعه، نقش اساسی در پرورش و تربیت دانشجویان و مادران و مدیران آینده دارند. علم استادان در دانشگاه زمانی اثرگذار و مهم است که در راستای اسلام و انقلاب باشد.

دفاع اسلام از هویت زن علیه جاهلیت
محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم آخرین سخنران این نشست بود. وی با اشاره به دفاع اسلام از هویت زن در عصر جاهلیت به جاهلیت مدرن علیه زن در غرب پرداخت و تصریح کرد: «انقلاب اسلامی دوباره شعار بای ذنب قتلت را برپا کرد». طهرانچی گفت: «جاهلیت مدرن از طریق کشتن شرافت زن و تبدیل وی به یک کالا در راستای تجاری‌سازی، شخصیت زن را کشت و غرب برای سرپوش گذاشتن روی این مسئله مکتبی به‌نام فمینیسم را خلق کرد. در حالی که آیات قرآن خود بهترین ابزار برای مبارزه با فمینیسم در عصر حاضر هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار