کد خبر: 939215
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
رئیس مرکز پژوهش های مجلس:
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش کمک کننده سیاستگذاری و زیربنای توسعه و پیشرفت پایدار اقتصاد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کاظم جلالی روز شنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان سمنان به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری در سالن فجر سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان با بیان این که اقتصاد کشورهای پیشرفته مبتنی بر فناوری نوین است، افزود: فناوری و نوآوری نتیجه پژوهش و کارهای علمی است.
وی ادامه داد: برای آن که کشور در مسیر توسعه پایدار موفق باشد نیازمند در نظر گرفتن اعتبار و جایگاه خاص برای پژوهش هستیم.
جلالی سرمایه انسانی را از ارکان اصلی اقتصاد دانش بنیان ذکر کرد و افزود: مهارت ها، قابلیت ها و دانش اعضای یک جامعه از سرمایه های کشور محسوب می شود که این دخایر با سرمایه گذاری در بخش آموزش میسر می شود.
وی خاطر نشان کرد: در قرن حاضر فروش نفت خام به منزله صادرات سرمایه ملی است و عامل مانع خروج سرمایه ملی، توجه به پژوهش و علوم دانش بنیان است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پویایی اقتصاد دانش بنیان نیازمند تقویت مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
به گفته وی تقویت ذهن تحلیل گر و تقویت مهارت حل مساله در دانش آموزان، سرمایه گذاری برای داشتن جامعه ای پویا در آینده است.
وی ابراز داشت: بین آموزش و پژوهش ارتباط 2 سویه وجود دارد و برای برقراری این ارتباط تقویت بنیه علمی دانش آموزان به واسطه آموزش ضرورتی انکار ناپذیر است.
جلالی با بیان این که معلمان راهنمای شکل گیری و پرورش ذهن دانش آموزان هستند ابراز داشت: آموزش ابتدایی پایه و اساس آموزش است و باید ذهن کودکان با آموزش های کاربردی و متناسب با نیاز روز جامعه تقویت شود.
وی در ادامه تاکید کرد: آموزش هدفمند به دور از انباشت دانش بدون دسته بندی در ذهن دانش آموزان، باید مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان این که آموزش و پرورش به عنوان متولی پژوهش نسبت به چالش های این حوزه تسلط دارد افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا این نهاد آموزشی قوانین مورد نیاز خود برای حل مشکلات را استخراج و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی اعلام کند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: شتاب تحولات اجتماعی زیاد است و آینده پژوهی مقوله مهمی در شناخت و رفت مشکلات جامعه دارد و با توجه به اهمیت آینده پژوهی می توان مانند کمیسیون های دیگر در مجلس برای آن کمسیون تعریف کرد.
در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان سمنان از سه پژوهشگر برتر استان، سه پژوهشگر برتر در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده و پنج دانش آموز پژوهشگر برتر تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار