کد خبر: 936447
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
در چهارمحال و بختیاری
معاون سازمان برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات تملک سال آینده استان حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است.
حمیرا رحیمی

علی شهریارپور در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت سازمان برنامه برنامه‌ریزی و توسعه کشور اظهار داشت: طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا که با اعتبارات کمتری بتوانند به بهره‌برداری برسند در اولویت قرار می‌گیرند و ممکن است سال آینده به برخی طرح‌ها اعتبار تخصیص نیابد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در مورد تخصیص اعتبارات ویژه به استان افزود: از مسئولان کلان درخواست داشته‌ایم که نگاه ویژه‌ای به استان چهارمحال و بختیاری در بحث اعتبارات سال آینده داشته باشند اما این مسئله مستلزم این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های خود پیشنهاد اولیه را ارائه و هماهنگی‌های لازم را داشته باشند که طرح‌ها مغفول نشوند و بتوانند از منابع مورد نیاز سال آینده استفاده و روند تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها را بتوانیم دنبال کنیم.

معاون سازمان برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره از پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان بیان کرد: سال گذشته حدود 116 نفر بازنشستگان استان را در 13 دستگاه اجرایی داشتیم که بحث پاداش پایان خدمت بازنشستگان به عنوان یکی از اولویت‌های استان مطرح بود که پیگیری‌های لازم در این رابطه انجام شده است.

شهریارپور خاطرنشان کرد: 116 نفر مورد تأیید سازمان برنامه‌ریزی کشور قرار گرفتند و روز گذشته اعتبار مربوط به پاداش پایان خدمت این افراد به مبلغ 8میلیارد و 890 میلیون تومان به استان ابلاغ شد.

وی از ابلاغ تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: روز گذشته تخصیص بودجه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که خواهشمندیم سریع‌تر کارهای مربوطه انجام گیرد تا بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی هم بتوانند به مبلغ مربوط به پاداش پایان خدمتشان برسند.

معاون سازمان برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توزیع اعتبارات استان در مردادماه سال جاری انجام شد، تصریح کرد: پروژه‌ها و کمیته‌های مربوط به شهرستان‌ها مشخص و نهایی شد و در حال حاضر استان ما در مبادله موافقت‌نامه و تخصیص اعتبار جزو 3 استان برتر کشور است.

شهریارپور افزود: حدود 13 میلیارد تومان از اعتبارات استان برای طرح‌های استانی پیش بینی شده و حدود 50 طرح با ماهیت استانی که رویکرد شهرستانی نداشتند مشخص و اعتبار مربوط به آنها نیز تاکنون حدود 10 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: طرح‌های احداث پایگاه انتقال خون، تعمیر و تجهیز ندامتگاه، تعمیر و بهسازی کانون تربیت، پزشکی قانونی، تعمیر و تجهیز ادارات کل، پایگاه امداد هوایی، مطالبات آمایش، بازسازی، تعمیر و تجهیز راهدار خانه‌ها، مراکز فرهنگی هنری، حفاظت از زیستگاه و ایستگاه اصلاح نژاد پرورش گوسفند لری طرح‌های استانی هستند و رویکرد شهرستانی ندارند.

معاون سازمان برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی اعتبارات مربوط به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، بیان کرد: این تخلفات مطابق با ماده 23 اعتباراتی را برای دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان می‌طلبد.

شهریارپور ادامه داد: امسال 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات استان به این مسئله اختصاص داده‌اند که 30 درصد آن در اختیار دهیاری‌ها و 70 درصد آن در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد و برای مواردی چون تجهیزات لازم برای استاندارد راه‌ها، خط کشی و نگهداری راه‌ها، تهیه و نصب تابلوهای راهنمایی رانندگی و تجهیزات ایمنی، احداث پل‌های عابر پیاده، اصلاح راه‌های روستایی و معابر و نقاط حادثه خیز شهرها و روستاها می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر