کد خبر: 929802
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
استاندار آذربایجان‎شرقی:
استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: صادرات باید بر مبنای عدد واقعی اتفاق افتد و پیمان سپاری ارزی نیز بر اساس آن اصلاح شود، از طرف دیگر باید به تأمین نقدینگی واردکننده‌‏ها با سود پایین بپردازیم.

مجید خدابخش در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در هفته 3500 تا 4500 کامیون در استان بارگیری می‌کنند و فضاسازی برخی رسانه‎های معاند مبنی بر محدودیت بارگیری و اعتصاب کامیون‎داران واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه ممکن است لاستیک، قطعه، روغن و ... گران باشد و ما باید قیمت‎های طبیعی و استاندارد را احصا کنیم، افزود: ما روش بارگیری را هم عوض کردیم و کامیون‎دارانی که خالی بوده و حاضر هستند ارزان باربرند در اولویت هستند، قیمت هم یک بحث منطقی است و لاستیک هم باید به میزان مناسب توزیع شود.

استاندار آذربایجان‎شرقی در بخش دیگری از صحبت‎های خود به مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان نیز اشاره و تصریح کرد: صادرات باید بر مبنای عدد واقعی اتفاق افتد و پیمان سپاری ارزی نیز بر اساس آن اصلاح شود؛ از طرف دیگر باید به تأمین نقدینگی واردکننده‏‌ها با سود پایین بپردازیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: تعرفه واردات در این شرایط دلار 8 هزار تومانی باید صفر شود.

این مسوول اذعان داشت: خوشبختانه مسوولیت ثبت سفارش را به استان تفویض کرده‎اند؛ به هر حال باید نیازهای واقعی استان را احصاء کرده و از محل وجوه اداره شده ما‌به‌التفاوت تسهیلات را بپردازیم.

خدابخش با بیان اینکه اگر صادرات و واردات را درست مدیریت کنیم، بسیاری از مسائل رفع خواهد شد، افزود: افرادی که می‎توانند کالاهای مورد نیاز استان را وارد کنند باید حمایت شوند.

لازم به ذکر است موانع اجرایی بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 97، اجرای مصوبات مرتبط با حوزه فرش دستباف استان، پیش‌‏نویس آیین‎نامه پیشنهادی ستاد و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‎وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‎سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ خدمات از شرکت‌های خدمت‎رسان از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر