کد خبر: 929463
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
سلحشوری و انصاری به دیدار خانواده شهدا رفتند
شهدا دین بزرگی به گردن کشورمان دارند تا جایی که فداکاری‌های آن‌ها برای سربلندی و آسایش مردم با هیچ چیز قابل قیاس نیست.
شيوا نوروزي
‌ شهدا دین بزرگی به گردن کشورمان دارند تا جایی که فداکاری‌های آن‌ها برای سربلندی و آسایش مردم با هیچ چیز قابل قیاس نیست. بااین حال ورزشکاران ایرانی تلاش می‌کنند با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها و قدردانی از جانفشانی‌هایشان گوشه‌ای از فداکاری‌های شهدا را جبران کنند.
در روز‌های شلوغ و پرحاشیه کشور، دو ورزشکار بزرگ به ملاقات خانواده دو شهید رفتند و به آن‌ها ادای احترام کردند؛ مرجان سلحشور، قهرمان تکواندو به دیدار مادر شهید گیتی‌نما رفت و محمد انصاری، بازیکن پرسپولیس نیز از فرصتی که داشت، استفاده کرد و به دیدار خانواده شهید بلباسی در قائمشهر رفت. دو دیداری که درس بزرگی برای همه داشت تا هیچ کس فراموش نکند امنیت و آسایشی را که امروز داریم، مدیون شهدا و خانوادهایشان هستیم. انصاری و سلحشوری این واقعیت را به خوبی معنا کردند.

مدالی برای شهید گیتی‌نما
درخشش بانوی ملی‌پوش تکواندوی ایران در بازی‌های آسیایی برای جامعه ورزش کشور اهمیت زیادی داشت. سلحشوری در حالی روی سکوی نایب‌قهرمانی جاکارتا رفت که نخستین بانوی مدال‌آور کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها لقب گرفت.
فدراسیون تکواندو برای همه ملی‌پوشان اعزامی پلاکی نمادین مزین به نام شهدا در نظر گرفته بود. ملی‌پوش ۲۱ ساله پس از اینکه فهمید نام شهید گیتی‌نما روی پلاکش حک شده با خود عهد بست در صورت موفقیت در جاکارتا مدالش را به این شهید والامقام اهدا کند. همین اتفاق هم رخ داد و مرجان سلحشوری مدال نقره‌اش را به شهید محمدحسین گیتی‌نما تقدیم کرد.

منتظر مرجان بودم
حرکت ارزشمند بانوی مدال‌آور خوشحالی مادر شهید گیتی‌نما را به دنبال داشت. پس از هماهنگی با خانواده شهید گیتی‌نما، نخستین بانوی مدال‌آور ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به دیدار مادر شهید رفت تا از نزدیک پای صحبت‌های او بنشیند و مدالش را تقدیم این مادر کند. فاطمه باب‌الحوائجی که سال‌ها برای بازگشت پیکر تنها پسرش انتظار کشید با دیدن مرجان سلحشوری یاد فرزند رزمی‌کارش افتاد. خانم باب‌الحوائجی در گفت‌وگو با «جوان» از ملاقاتش با نایب‌قهرمان آسیا و از اینکه زودتر از این‌ها منتظر او بوده، صحبت کرد: «خانم سلحشوری خودشان قبلاً تماس گرفته بودند و اطلاع داده بودند که به منزل ما می‌آیند. روزی که مرجان خانم مدال طلا گرفت و مدالش را به ما هدیه کرد به شدت خوشحال شدم. خیلی وقت بود که منتظر دیدار این دختر خانم قهرمان بودم. او گرفتار بود، اما خوشبختانه بالاخره این دیدار میسر شد. خبر مدال‌آوری مرجان خانم را از طریق تلفن همراهم مطلع شدم. بعد از سال‌ها که کمتر از شهدا یاد می‌شود، فداکاری این دختر ورزشکار برایم ارزشمند بود.»

مسابقات را تماشا نمی‌کردم
شهادت محمدحسین گیتی‌نمای ۲۱ ساله برای مادری که در ابتدا تصور می‌کرد فرزندش اسیر شده و حتی پس از آزادی اسرا منتظر بازگشت پسرش بوده، او را حسابی تحت تأثیر قرار داده بود تا جایی که خانم باب‌الحوائجی تا مدت‌ها علاقه‌ای برای تماشای مسابقات ورزشی نداشته است: «پسرم عضو تیم ملی تکواندو بود. مسئولیت آموزش رزمی را در سپاه داشت، به همین دلیل با اعزامش به جبهه مخالفت می‌شد. قبلاً برای کار‌های آموزشی به پشت خط اعزام شده بود، اما در نهایت از طریق پایگاه مقداد به خط مقدم رفت. محمدحسین خیلی باایمان بود و خیلی طول نکشید که شهید شد. ۲۶ بهمن بود که به جبهه رفت و ۸ اسفند‌ماه هم در عملیات خیبر به شهادت رسید. ۱۳ سال پیکرش مفقود بود، اما بالاخره به وطن بازگشت. اوایل که پسرم شهید شده بود، اصلاً نمی‌توانستم مسابقات ورزشی را نگاه کنم. برایم خیلی سخت بود، چراکه محمدحسین برای موفقیت در عرصه ورزش خیلی زحمت می‌کشید و تلاش می‌کرد. حالا، اما مسابقات را نگاه می‌کنم و پیگیر نتایج ورزشکارانمان هستم.» مادر شهید گیتی‌نما در پایان ورزشکاران را افتخار کشور خواند و گفت: «در حقیقت خانم سلحشوری فداکاری بزرگی در حق ما کرد. واقعاً مثل دخترانم دوستش دارم و حتی از آن‌ها نیز برایم عزیزتر است. امیدوارم هم مرجان سلحشوری و هم همه ورزشکاران ایرانی در تمامی عرصه‌ها پیروز باشند و همیشه مدال طلا را به گردن بیاویزند. این ورزشکاران افتخار بزرگی برای کشورمان هستند. دعای من هم بدرقه راه همه ورزشکاران است.»

سفر معنوی به شمال
مدافع پرسپولیس یک‌بار دیگر ثابت کرد بیشتر مرد عمل است، نه حرف. محمد انصاری یکی از بازیکنان کلیدی سرخپوشان و برانکو است، اما از آنجا که محروم بود، پرسپولیس را در سفر به قطر و بازی با السد همراهی نکرد. انصاری مثل همیشه بیکار ننشست و ترجیح داد به قائمشهر برود و سری به خانواده شهید بلباسی بزند. محمد بلباسی در نبرد با تکفیری‌ها به شهادت رسیده است. البته انصاری مثل همیشه علاقه‌ای به صحبت در خصوص این اقدامات ارزشی‌اش ندارد و در پاسخ به تماس ما نیز حاضر نشد در این خصوص صحبت کند.
این بازیکن پیش از این هم بار‌ها با حضور در چنین برنامه‌هایی که یا خود ترتیب داده بود یا به واسطه دیگران در آن‌ها شرکت داشته، نشان داده که تا چه میزان سرکشی به خانواده شهدا برایش اهمیت دارد. انصاری در دیدار صمیمانه‌اش با خانواده این شهید مدافع حرم لحظات شادی را برای فرزندان شهید بلباسی رقم زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار