با درخواست رئیس دفتر موسیقی، جلسهای میان محمد علی بهمنی و علی ترابی درباره بازگشت بهمنی به دفتر موسیقی برگزار شده و احتمال بازگشت بهمنی به دفتر شعر زیاد است.
چند هفته پیش بود که محمد علی بهمنی شاعر و رئیس شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامهای که در صفحه شخصیاش منتشر کرده بود، از ادامه فعالیت در دفتر موسیقی کنارهگیری کرد. حالا با گذشت چند هفته از این ماجرا، هنوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایگزینی برای بهمنی در ریاست شورای شعر، انتخاب نکرده است.
اما روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان مبتنی بر گفتههای یک منبع آگاه از بازگشت بهمنی به دفتر شعر موسیقی خبر داد. «از دفتر موسیقی با بهمنی تماس گرفتند و از او خواستند که با علی ترابی رئیس این دفتر جلسهای بگذارد. بهمنی هم پذیرفته و با حضور در دفتر موسیقی از مشکلات در صدور مجوز قطعههای ضعیف گفته است، البته ترابی هم این مشکلات را پذیرفته و به بهمنی اطمینان خاطر داده که درصدد رفع آن برآید. ظاهراً ساز و کارهای جدیدی در دفتر موسیقی در خصوص صدور مجوز شعر در نظر گرفته شده است، اما بهمنی همچنان تأکید دارد که شخصی غیر از او ریاست شورای شعر را برعهده داشته باشد. او که خود ایدههایی درباره اصلاح برخی از اشعار در اختیار دفتر موسیقی قرار داده است، به ترابی گفته که به دلیل خستگی و نداشتن انگیزه، مایل است مدتی استراحت کند و از فعالیتهای اینچنینی دوری کند البته مخالفت جدی از سوی بهمنی با درخواست ترابی برای بازگشت به کار صورت نگرفته و ممکن است که وی مجدداً سکان ریاست شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده بگیرد.» بهمنی دو هفته پیش درباره علت استعفایش گفته بود: «موضوع استعفایم مربوط به خود دفتر شعر و فعالیتهایی است که در آن صورت میگیرد. نباید دفتر موسیقی زیر بار این ترانههای ضعیف برود. ما تذکر دادیم، اما دوستان حرفهای ما را نپذیرفتند. من هم گفتم چرا ارائه مجوز به این اشعار ضعیف به اسم ما تمام شود.» علی ترابی رئیس دفتر موسیقی در خصوص علت استعفای محمد علی بهمنی مبنی بر بیتوجهی به کیفیت فنی اشعار در صدور مجوزها اینگونه اظهار نظر کرده بود: «این موضوع مربوط به یک شخص و یک دوره نیست. فرآیندی است که از قبل بوده و حالا در این نقطه قرار گرفتهایم که اشعار ضعیف فراوانی برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارسال میشود. خیلی از دستگاهها مقصر هستند که ذائقهها به این سطح رسیده است و ترانهها به لحاظ فنی ضعیف هستند. موضوع کیفیت اشعار بحثی فراتر از وزارت ارشاد است. باید دید سازمانهایی که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهند، چه ذائقهای را پرورش دادند که ترانههایی که خیلی قابل افتخار نیستند، بیشترین تقاضا را دارند.»