کد خبر: 924411
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
مشاور راهبردی وزارت دفاع خبر داد
ارتقای توان موشکی بالستیک و کروز در انواع مختلف، دستیابی به هواپیما‌های جت جنگنده نسل جدید و شناور‌های سطحی و زیرسطحی سنگین و دوربرد با قابلیت‌های تسلیحاتی متنوع از طرح‌های جدید این وزارتخانه است.
ارتقاي توان موشكي بالستيك و كروز در انواع مختلف، دستيابي به هواپيماهاي جت جنگنده نسل جديد و شناورهاي سطحي و زيرسطحي سنگين و دوربرد با قابليت‌هاي تسليحاتي متنوع از طرح‌هاي جديد اين وزارتخانه است.
به گزارش ايرنا، امير سرتيپ دوم محمد احدي، مشاور راهبردي و رئيس امور بین‌الملل وزارت دفاع روز گذشته با حضور در جمع وابستگان نظامي خارجي مقيم تهران ضمن خوشامدگویی و قدرداني از تلاش‌هاي وابستگان نظامي در توسعه روابط دوجانبه بيان داشت: در طول سال همكاران ما با اكثر وابستگان نظامي در چارچوب توسعه روابط دوجانبه در ارتباط هستند و تلاش ما نيز تسهيل روابط دفاعي امنيتي است.
مشاور راهبردي وزير دفاع در بخش ابتدايي سخنان خود با تشريح ديپلماسي دفاعي و تحولات منطقه‌اي اظهار داشت: رويكرد ما در ديپلماسي دفاعي مبتني بر ارتباط و تعامل با همه كشورها منهاي رژيم اشغالگر قدس در چارچوب سياست خارجي كشور براي دستيابي و كمك به صلح و امنيت منطقه‌اي و جهاني و پيشگيري از بحران‌ها است.
وي با اشاره به رويكرد تعامل‌گرايانه جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي جهان گفت: با بسياري از كشورهاي آسيايي و آفريقايي ارتباطات خوبي داريم و مانعي در توسعه روابط و همكاري‌هاي دفاعي با كشورهاي اروپايي از طرف خود نمي‌بينيم چرا كه معتقديم امنيت جزيره‌اي نيست و مقوله‌اي يكپارچه است و همه بايد تا جايي كه به مداخله منجر نشود، براي تأمین صلح و امنيت جهاني مشاركت و همكاري كنند.
معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع با اشاره به نقش محوري جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با تروريسم از بدو پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي اظهار داشت: ايران از نخستين كشورهايي بوده است كه از ابتدا با روش و عملكرد طالبان و القاعده در افغانستان مخالفت كرد و در ميدان واقعي مبارزه با تروريسم تكفيري در سوريه و عراق نقش پيشرو داشته است. وي در همين زمينه تصريح كرد: چنانچه ايران و متحدان آن در سوريه و همچنين عراق، داعش را متوقف نمي‌كردند امروز نقشه جغرافياي منطقه دگرگون شده بود و دنيا با چالشي وحشتناك روبه‌رو مي‌شد. وي با بيان اينكه تحريم‌هاي شوراي امنيت نتوانسته روند رو به رشد صنعت دفاعي را متوقف كند، افزود: ما زيرساخت‌هاي لازم را در اختيار داريم و آنچه بايد انجام دهيم تحقيق و توسعه و ارتقاي كيفي و به‌روزرسانی توأمان صنعت دفاعي است و براي اين كار متكي به ظرفيت‌هاي بسيار بالاي علمي كشور و دهها هزار دانش‌آموخته در رشته‌هاي مختلف فني مهندسي هستيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
بسیار عالی،باید قدرت دفاعی کشور را روز به روز ارتقاء داد و به روز رسانی کرد تا بتوانیم در برابر تهدیدات متجاوزان از خود دفاع کنیم،ما باید حتی برد موشکها باید افزایش دهیم تا کشورهای متجاوز و زورگو که پیشنهاد مذاکره میدهند بفهمند که اگر هم باز اصرار بر موضوعاتی که ربطی به آنها ندارد بکنند باید تاوان دخالت های بیجا و گستاخانه رو باید بپردازند
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
با سلام ، حرفهای ایشان بسیار ایده آل و ضروری است ، اما امیدواریم که دولت و مجلس هم علاقه و پشتکار همکاری برای این مهم را داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار