کد خبر: 918673
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
تبهکاران پايتخت در دام پليس گرفتار شدند
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از جمع آوري 313 معتاد متجاهر و دستگيري 41 خرده فروش مواد مخدر در پايتخت در شب گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "محمد بخشنده" گفت: در طرح شب گذشته که در ميدان راه آهن، بزرگراه آيت‌اله سعيدي، شهرک کاروان، باقرشهر، خاک سفيد، مولوي، گمرک و ميدان امام حسين به اجرا در آمد 313 نفر از معتادان متجاهر که با تجمع در اين مناطق موجب نا امني و نارضايتي شهروندان شده بودند جمع آوری شدند.  وي بيان داشت: تعدادي از اين معتادان متجاهر که با پرسه زني در حاشيه معابر و بزرگراه هايي همچون همت، شهيد صدر و شهيد حقاني، باعث بروز تصادف جرحي و فوتي مي شدند نيز جمع آوري شدند.اين مقام انتظامي بيان داشت: در اجراي طرح مذکور 41 خرده فروش مواد مخدر دستگير و از آنان بيش از 563گرم انواع مواد مخدر سنتي و صنعتي کشف شد.

**

بیش از 958 هزار نخ سیگار خارجی در بار سنگ

رئیس پایگاه هشتم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی از کشف 958 هزار و 800 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش 9 میلیارد ریال خبر داد.

سرگرد " قره باقری " گفت: ماموران پايگاه هشتم در پایش های اطلاعاتی دریافتند که فردی قصد دارد مقادیری سیگار قاچاق از غرب کشور با يک دستگاه کاميون تريلر کشنده تحت پوشش محموله خرده سنگ به شهر تهران منتقل کند که تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده، تصریح کرد: تیمی از ماموران با هماهنگی مقام قضائي به محورهاي مواصلاتي منتهي به شهر تهران اعزام که پس از چندین ساعت زير نظر گرفتن تردد خودروها در نهایت موفق شدند در نیمه های شب کامیون موصوف را مشاهده و متوقف کنند.

این مقام انتظامی ضمن بیان تخلیه بار  این خودرو ، گفت: 958 هزار و 800 نخ سیگار در مجموع 96 کارتن انواع سیگار از داخل بار سنگ، کشف شد.

سرگرد قره باقری در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش کالای قاچاق را 9 میلیارد ریال برآورده کرده اند.#

 **

دستگیری سارق خودرو و لوازم داخلی آن در شرق تهران

رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس با اشاره به دستگیری دو سارق خودرو و لوازم داخلی آن، گفت: این متهمان پس از سرقت خودرو، آن را اوراق کرده و به مالخران می فروختند.

سرهنگ منصور حشمتیان، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: نیمه شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان زهدی بودند که فعالیت دو مرد که در حال باز کردن قطعات یک خودرو و سوار کردن آن قطعات بر روی یک خودروی دیگر بودند، توجه آنها را جلب کرده و برای بررسی آنها را تحت کنترل قرار دادند.
وی افزود: متهمان که از حضور پلیس بی خبر بودند، پس از باز کردن قطعات یک خودروی سواری آن را به روی یک خودروی دیگر که در همان محل پارک شده بود نصب می کردند و سعی داشتند حتی الامکان این نقل و انتقال با کمترین صدا صورت گیرد.
از آنجا که زمان و نحوه فعالیت این دو مرد مشکوک به نظر می آمد، ماموران پلاک هر دو خودرو را از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام کردند که طی آن مشخص شد هر دو خودرو مسروقه اند و چندی پیش از محدوده تهرانپارس به سرقت رفته اند.
به این ترتیب، هماهنگی برای دستگیری این دو مرد آغاز و هر دو نفر در همان محل بازداشت شدند و تحقیقات ابتدایی در محل صورت گرفت که طی آن هر دو به جرم سرقت خودروها و جعل پلاک های آنها و همچنین سرقت لوازم و قطعات خودروها و نصب لوازم یکی از آنها بر دیگری اعتراف کردند.
سرهنگ حشمتیان، تصریح کرد: با اعترافات صریح متهمان هر دو نفر به همراه خودروهای مسروقه به کلانتری منتقل شدند و اعترافاتشان به صورت رسمی در پرونده ثبت و به برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
هر دو خودرو نیز با تجهیزات و لوازمشان برای شناسایی مالباختگان به پارکینگ پلیس منتقل شد.

**

بازداشت سارقان 40 میلیونی در جنت آباد

رئیس کلانتری 138 جنت آباد، با اشاره به دستگیری دو سارق در این محدوده، گفت: این متهمان به جرم سرقت 40 میلیونی بازداشت و راهی دادسرا شدند.

سرهنگ عباس واعظی، گفت: با ارجاع یک پرونده از سوی دادسرای ناحیه پنج تهران، مبنی بر دستگیری دو سارق، تیمی از ماموران وارد عمل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این دو سارق با همدستی هم ضمن جعل پلاک خودروی سواری خود، اقدام به سرقت تجهیزات پزشکی به ارزش 40 میلیون ریال کرده اند که با شکایت مالباخته پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفته است.
با انجام تحقیقات بیشتر و بررسی سرنخ های موجود، رد سارقان در همان محدوده غرب تهران به دست پلیس افتاد و با همکاری ماموران راهنمایی و رانندگی مشخصات پلاک خودروی سارقان به دست آمد و پس از چند شبانه روز تحقیقات و بررسی در نهایت خودرو و مالک آن شناسایی شد.
سرهنگ واعظی، تصریح کرد: با این کشف تازه ماموران برای دستگیری متهمان به محل اختفای آنها اعزام و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر دو را بازداشت و به همراه خودروی و تجهیزات پزشکی مسروقه به کلانتری منتقل شدند.
هر دو متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف و با تکمیل پرونده راهی دادسرای ناحیه پنج تهران شدند.

**

انهدام باند سوداگران مرگ در نارمک

رئیس کلانتری 127 نارمک، با اشاره به دستگیری دو توزیع کننده مواد مخدر در این محدوده، گفت: این متهمان که به صورت باندی اقدام به توزیع مواد مخدر می کردند، با تلاش ماموران دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

سرهنگ مجتبی سهرابی منش، گفت: با توجه به شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان ساکن این محدوده مبنی بر توزیع مواد مخدر، تیمی از ماموران این کلانتری برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان وارد عمل شدند.
وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که دو توزیع کننده سابقه دار مواد مخدر ضمن ارتباط با قاچاقچیان جنوب کشور، اقدام به توزیع مواد مخدر در این محدوده می کنند که این اقدام به تجمع معتادان و ناامنی محل شده است.
با قرار دادن نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی، دستور بازداشت متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنها صادر شد و تیمی از ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.
کلانتر محله نارمک، اظهار داشت: پس از چند شبانه روز کار تحقیقات در نهایت دو متهم شناسایی و در یک عملیات موفق در خیابان آیت دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه و خودروی متهمان 499 گرم هرویین کشف شد.
به این ترتیب، هر دو متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر اعتراف و پس از تکمیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت منتقل شدند.

**

مواد فروش گاندی با 160 گرم گل دستگیر شد

رئیس کلانتری 103 گاندی، با اشاره به دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر در این محدوده، گفت: این متهم که با موتورسیکلت اقدام به توزیع مواد مخدر می کرد، با تلاش ماموران دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ فرهاد حیدری، گفت: با شکایت ساکنان و کسبه محدوده خیابان ظفر در خصوص فعالیت مجرمانه یک توزیع کننده مواد مخدر در این محدوده و به تبع آن حضور معتادان در محل، تیمی از ماموران این کلانتری رای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.
وی اظهار داشت: با تشکیل پرونده و تحقیقات انجام شده از سوی ماموران، مشخص شد که یک توزیع کننده مواد مخدر با موتورسیکلت خود ضمن پرسه در این محدوده اقدام به توزیع مواد مخدر (گل) می کند.
نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که طی آن دستور بازداشت متهم صادر و ماموران پس از یک شبانه روز تعقیب و مراقبت در محدوده مذکور، موفق به دستگیری این متهم شدند.
سرهنگ حیدری، عنوان داشت: متهم پس از دستگیری به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر اعتراف و در بازرسی از وسایل وی 160 گرم ماده مخدر (گل) کشف شد.
به این ترتیب، متهم به همراه پرونده متشکله و موادمخدر مکشوفه به پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منتقل شد.

 

**

تعویض پلاک خودروی مسروقه برای سارق دردسر شد

سرکلانتر چهارم پلیس پایتخت، با اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در محدوده شرق تهران، گفت: این متهم سعی داشت برای یک خودروی مسروقه پلاک دریافت کند که با هوشیاری ماموران ناکام ماند.

سرهنگ "ضرغام امیری" گفت: با تماس ماموران راهنمایی و رانندگی مرکز تعویض پلاک در محدوده شرق تهران با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حضور یک سارق در این مکان، تیمی از ماموران به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور ماموران مشخص شد که فردی با یک خودروی سواری مدل بالا، ضمن حضور در این مرکز تعویض پلاک، قصد داشته که پلاک یک خودروی سواری را تعویض کند اما زمانی که مشخصات و مدارک در اختیار ماموران تعویض پلاک قرار می گیرد، ماموران متوجه مسروقه بودن خودرو می شوند و موضوع را به پلیس خبر می دهند.

سرکلانتر چهارم پلیس پایتخت، ادامه داد: با این تفاسیر، ماموران فرد مظنون و خودروی مسروقه را به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس منتقل کرده و بازجویی ها از وی آغاز شد که در نهایت وی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو و جعل اسناد و مدارک آن برای دریافت پلاک جدید، اعتراف کرد.
به این ترتیب، تحقیقات برای شناسایی مالک خودرو آغاز و پس از چند ساعت مالباخته شناسایی و ضمن حضور در کلانتری خودروی خود را شناسایی کرده و متعاقبا، سارق به همراه پرونده تکمیل شده برای تحقیقات بیشتر درمورد سرقت های احتمالی قبلی اش به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

کشف 23 رول پارچه قاچاق در شمال پایتخت

فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامي يگان امداد پایتخت از کشف 23 رول پارچه قاچاق از یک دستگاه خودروی مزدا به ارزش 400 میلیون ریال خبر داد و گفت: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.

سرگرد "يوسف سهل آبادي" گفت: ماموران قرارگاه هنگام گشت زنی در محدوده سطح حوزه، متوجه تردد مشکوک راننده یک دستگاه خودرو مزدا وانت شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف خودروی مورد نظر، گفت: در بازرسی صورت گرفته شده تعداد 23 رول پارچه قاچاق فاقد مجوزهای گمرکی به ارزش 400 میلیون ریال کشف شد.
فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامي يگان امداد تهران بزرگ ضمن اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در پايان، گفت : مسئوليت پليس در اين خصوص بيش از پيش بوده و برابر دستورالعمل ها و ابلاغيه هاي صادره به صورت فعال و جهادي با اين پديده شوم قاچاق برخورد مي شود.

**

دستگيري سارقان زورگير محله بني هاشم

فرمانده واحد گشت انتظامي قرارگاه شمال از دستگیری دو سارق زورگیر هنگام زورگیری خبر داد و گفت: ماموران با سرعت عمل مناسب هر دو سارق زورگیر را دستگیر کردند.

سرگرد "يوسف سهل آبادي" به تشریح این خبر پرداخت و گفت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در محدوده خیابان رسالت - بنی هاشم، متوجه زورگیری راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت شدند که در حال سرقت اموال شخصی یکی از شهروندان بودند  به سرعت تغییر مسیر داده و به متهمان نزدیک و طرح دستگیری آنان را آغاز کردند.

سهل آبادی با اشاره به دستگیری سارقان در پایان خاطر نشان کرد: با اعتراف متهمان به بزه انتسابی، زورگیران به همراه شاکی برای سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری مربوط شدند.

**

بازداشت متهم با درجه سرهنگی در غرب تهران

فرمانده قرارگاه غرب گشت انتظامي يگان امداد فاتب از دستگيري زني ملبس به لباس کارکنان پلیس زن با درجه سرهنگ تمامي خبر دادو گفت: تردد این زن با دمپایی نظر ماموران را به خود جلب کرد.

سرگرد "سعيد دهقان" گفت: ماموران گشت انتظامي اين قرارگاه هنگام گشت زني در محدوده خيابان سي متري جي يک خانم را که ملبس به لباس  کارکنان پلیس زن با درجه سرهنگ تمامي بود، مشاهده و مدتی وی را تحت نظر گرفتند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فرد مذکور در خیابان با دمپايي در حال تردد بود، افزود: ماموران برای بررسی بیشتر به مظنون نزدیک و از وی  بازجویی اولیه قرار می دهند.
وی بیان داشت: متهم که با ضد و نقیض گویی سعی می کرد راه فراری را برای خود پیدا کند، در نهایت به علت عدم ارائه مدارک هویتی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل کلانتري 119 مهر آباد شد.
 سرگرد دهقان در پایان به شهروندان توصيه کرد: صرف پوشیدن لباس فرم پلیسی نشانه پلیس بودن افراد نیست و به همراه داشتن  حکم ماموریت و  کارت شناسایی از جمله بایدهای یک مامور پلیس می باشد.

**

کشف کالای قاچاق 800 میلیونی

رئیس کلانتری 205 صحن مطهر از دستگیری سه قاچاقچی و کشف نه کولر گازی قاچاق از خودوری متهمان خبر داد و گفت: ارزش کالای کشف شده 800 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ "کیانوش نظری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی موفق شدنددر بازرسی از سه دستگاه خودرو   تعداد9  دستگاه کولر گازی بدون مجوز های گمرگی را کشف کنند.

سرهنگ نظری با اشاره به دستگیری سه نفر در این زمینه و اعتراف متهمان مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، تصریح کرد: ارزش ریالی کالای قاچاق 800 میلیون ریال برآورد شده است.

 **

دستگیری سه سارق جيب بر، ميليوني

تهران بزرگ - فرمانده یگان انتظامی مترو از دستگیری یک سارق، جیب بر خبر داد و گفت: سارق جیب بر تنها از یک مسافر مبلغ بیست ميليون ریال سرقت کرده بود.

سرهنگ "علی راقی" گفت: صبح روز بیست و هفتم تیر ماه سال جاری ماموران انتظامی پلیس مترو هنگام گشت زنی در ايستگاه امام خميني (ره) متوجه رفتار مشکوک فردي که در حال پرسه زني در بین مسافران بود، شدند و مدتی وی را تحت مراقبت قرار دادند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه فرد جیب بر منتظر فرصتی بود  تا  اموال مسافران را سرقت کند، تصریح کرد: سارق که غافل از حضور ماموران بود، پس از سرقت اموال یکی از مسافران  بلافاصله دستگیر شد.
راقی با اشاره به اینکه جیب بر مبلغ بیست میلیون ریال از مالباخته سرقت کرده بود، ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم اموال مالباخته کشف شد.
وی همچنين افزود: ماموران انتظامی در دو ماموريت جداگانه  دیگر موفق شدند دو سارق جیب بر را که در ايستگاه هاي متروي پايانه جنوب و صادقيه اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه و مدارك هويتي  مسافران می کردند را دستگیر و آنان را برای سیر مراحل قضایی تحویل  کلانتری های مربوطه دهند.

فرمانده یگان انتظامی مترو در پایان به شهروندانی که در تردد شهری از مترو استفاده می کنند، توصیه کرد: با توجه به شلوغی ایستگاه ها و تردد فراوان افراد در این محیط ها،  از همراه داشتن مدارک و اموال غیر ضروری خودداری کرده و مراقبت بیشتری از اموال شخصی خود داشته باشند.

** 

دستگیری سارقی که از پیرمردها دزدی می کرد

رئیس کلانتری 127 نارمک، با اشاره به دستگیری یک سارق "کش رو"، در این محدوده، گفت: این متهم که بهانه فروش ضبط و گوشی تلفن همراه به افراد مسن نزدیک می شد و اقدام به سرقت اموال آنها می کرد، با تلاش پلیس دستگیر شد.

سرهنگ "مجتبی سهرابی منش"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان حیدری، بودند که پیرمردی سراسیمه به آنها مراجعه و گزارش یک فقره سرقت و "کش روی" را اعلام کرد.
این مالباخته در تشریح ماجرا به ماموران گفت، به همراه پسر عمویم در حال تردد در این محل بودیم که فردی به ما مراجعه و ضمن جلب اعتماد ما مبنی بر فروش ضبط خودرو و گوشی تلفن همراه با قیمت پایین، به بهانه ای گوشی تلفن همراه من و پسرعمویم را گرفته و در فرصتی مناسب با یک دستگاه خودروی سواری که همدستش راننده آن بود، از محل گریخته است.
بلافاصله با هماهنگی های انجام شده و با توجه به احتمال می رفت سارق و همدستش هنوز در محل حضور داشته باشند، مشخصات ارایه شده از سوی مالباختگان به ماموران گشت انتظامی مستقر در محل اعلام و گشت های هدفمند برای دستگیری سارقان آغاز شد.
این اقدام ماموران ساعتی بعد نتیجه داد و یک خودرو با مشخصات ارایه شده از سوی مالباختگان شناسایی و سرنشینان آن تحت تعقیب قرار گرفتند و پس از چند دقیقه خودرو متوقف، هر دو مظنون بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.
کلانتر محله نارمک، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت اموال شهروندان به روش کش روی و بدل اندازی اعتراف و اقرار کردند که تمامی سرقت هایشان از پیرمردها و افراد مسن است که توانایی تعقیب آنها را نداشته باشند.
به این ترتیب، اموال مسروقه از خودروی متهمان که شامل 6 دستگاه گوشی تلفن همراه، پنج دستگاه ضبط خودرو و یک دستگاه تلفن سیار خانگی بود، ضمیمه پرونده شده و به همراه متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

دستگیری مالخر با 27 قلم اموال مسروقه

رئیس کلانتری 124 شهرک غرب، با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال مسروقه در این محدوده، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این متهم 27 قطعه اموال مسروقه کشف و به مالکانشان بازپس داده شد.

سرهنگ "علی پرویزی"، گفت: با ارجاع پرونده ای از سوی مقام قضایی به این کلانتری در خصوص دستگیری یک مالخر اموال مسروقه، ماموران این کلانتری برای دستگیری وی به خیابان فرحزادی اعزام شدند.
وی افزود: پس از 24 ساعت تعقیب و مراقبت، مشخص شد که این متهم ضمن همدستی با سارقان، اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می کند که این اقدام به تجمع سارقان و نا امنی محل شده است.
سرهنگ پرویزی، عنوان داشت: با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، ماموران با هماهنگی از سوی مقام قضایی به محل اعزام شدند و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و در بازرسی از محل نیز 27 قطعه اموال مسروقه از جمله هشت دستگاه گوشی تلفن همراه، 6 عدد ساعت مچی، 13 قطعه سیم کارت و تعدادی کارت و فلش مموری کشف کردند.
به این ترتیب، متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر مالخری و ارتباط با سارقان اعتراف و پس از تکمیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

20 دقیقه تعقیب و گریز برای دستگیری سارقی با 92 مال مسروقه

رئیس کلانتری 125 یوسف آباد، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم خودرو در این محدوده، گفت: این متهم پس از 20 دقیقه تعقیب و گریز بازداشت و از خودروی وی 92 قطعه اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ "احمدی ناصری"، گفت: با توجه به افزایش سرقت های لوازم داخلی خودرو و شکایت شهروندان و مالباختگان در این خصوص، تیمی از ماموران کلانتری به بررسی برای شناسایی سارق یا سارقان پرداختند.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که در بیشتر سرقت ها باطری خودروها مورد دستبرد قرار گرفته است و سرنخ ماموران را به یک سارق که سابقه دار که پیش از این نیز اقدام به سرقت باطری خودرو می کرد، رساند.
به این ترتیب، دایره تحقیقات محدوده تر شد و با انجام گشت های هدفمند و استخراج ساعات پیک جرایم و محل های جرم، در نهایت ماموران موفق شدند این سارق را که در حال سرقت از یک خودروی سواری بود مشاهده و در حالی که سعی داشت با خودروی خود از دست ماموران بگریزد، تحت تعقیب قرار دهند.
سرهنگ ناصری، تصریح کرد: در این تعقیب و گریز که 20 دقیقه طول کشید، لاستیک خودروی متهم در حال فرار، از سوی ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و متوقف و در نهایت سارق باسرعت عمل ماموران پیش از فرار با پای پیاده دستگیر شد.
کلانتر محله یوسف آباد، عنوان داشت: متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف و در بازرسی از خودروی وی 92 قلم اموال مسروقه از جمله باطری، ضبط و باند و غیره ... کشف و ضبط شد.
گفتنی است، اموالی که مالکان آن شناسایی شده بودند به آنها بازپس داده شد و بقیه اموال با صورتجلسه به همراه متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

دستگیری موتورسواران سارق نیم ساعت بعد از سرقت

رئیس کلانتری 112 ابوسعید، با اشاره به دستگیری دو سارق کیف قاپ و موبایل قاپ در محدوده منیریه تهران، گفت: این سارقان در یک سرقت ناموفق شناسایی و نیم ساعت بعد دستگیر شدند.

سرهنگ "صادق ضرونی"، گفت: در راستای برخورد با جرایم خشن از جمله کیف قاپی و موبایل قاپی، یک طرح عملیاتی در این خصوص در کلانتری به مرحله اجرا درآمد و طی آن ماموران انتظامی این کلانتری ضمن کنترل محله های جرم خیز امیریه و منیریه به دستگیری افراد مظنون پرداختند.
وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا این که روز گذشته ماموران دو موتورسوار را که در حال پرسه زنی بودند، مشاهده و از آنجا که احتمال می رفت سارق باشند، آنها را تحت کنترل قرار دادند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: این کنترل و نظارت ادامه داشت تا این که ناگهان موتورسواران مذکور اقدام به کیف قاپی از یک شهروند کردند اما زمانی که با مقاومت این شهروند روبرو شده و همچنین صدای آژیر خودروی پلیس را از پشت سر خود شنیدند، از محل سرقت فرار کردند که این اقدام به تعقیب آنها از سوی ماموران انجامید.
در نهایت پس از نیم ساعت تعقیب و گریز، هر دو موتورسوار با شلیک هوایی پلیس خود را تسلیم و پس از دستگیری به کلانتری منتقل شدند که هر دو در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه و کیف قاپی اعتراف کردند.
همچنین در بازرسی از وسایل همراهشان نیز سه دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، کشف شد که پس از تماس با مالک آنها هر سه برای بازپس گیری اموالشان به کلانتری دعوت شدند.
گفتنی است، متهمان نیز پس از تکمیل پرونده برای سیر تحقیقات تکمیلی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

**

فلافل با طعم شیشه

رئیس کلانتری 121 سلیمانیه، با اشاره به دستگیری مالک یک مغازه فلافل فروشی، گفت: این متهم در پوشش ساندویچ فروشی اقدام به توزیع مواد مخدر می کرد.

سرهنگ "محمود مالمیر"، گفت: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان و ساکنان محدوده چهارراه میثم در خصوص توزیع مواد مخدر در یک مغازه ساندویچی، تیمی از ماموران این کلانتری برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از چند شبانه روز تحقیقات و تعقیب و مراقبت، مشخص شد که مالک این مغازه در پوشش فروش فلافل اقدام به توزیع مواد مخدر می کند که نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و با صدور دستور بازداشت متهم و بازرسی از محل، تیمی از ماموران به محل اعزام شدند.
کلانتر محله سلیمانیه در ادامه عنوان داشت: در این عملیات ضربتی، مالک مغازه ساندویچی و شاگردش به اتهام توزیع مواد مخدر بازداشت شده و در بازرسی از محل نیز 117 گرم شیشه که در پشت یخچال جاسازی شده بود، کشف شد.
به این ترتیب، مالک مغازه که خود را به بی اطلاعی زده بود در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت که در نتیجه به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر اعتراف و همچنین شاگردش به همدستی با وی اقرار کرد و هر دو پس از تکمیل پرونده به پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منتقل شدند.

**

سرقت از خودرو با قیچی آهن بر

رئیس کلانتری 103 گاندی، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده میرداماد، گفت: این متهم در حال سرقت از یک خودروی شاسی بلند دستگیر شد.

سرهنگ "فرهاد حیدری"، گفت: ظهر جمعه گذشته، ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود واقع میرداماد بودند که با مشاهده فردی که در حال تخریب و سرقت از یک خودروی شاسی بلند بود، به آنسوی خیابان تغییر مسیر دادند.
وی افزود: به محض تغییر مسیر ماموران، این فرد مظنون که یک قیچی آهن بر همراه داشت، با رها کردن اموال و تجهیزاتش پا به فرار گذاشت که این امر به تعقیب وی منجر شده و در نهایت پس از چند دقیقه تعقیب و گریز بازداشت شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهم فراری به محل اول بازگردانده شد و در بررسی های اولیه به تخریب قفل صندوق عقب خودروی مذکور و سرقت لوازم داخلی آن اعتراف و پس از شناسایی مالک خودرو، برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد.
متهم با شکایت مالباخته در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت که در نتیجه به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف و در بازرسی از وسایل همراه وی تعدادی اموال مسروقه از جمله گوشی تلفن همراه، کوله پشتی، سیم کارت، باطری خودرو، هدفون، عینک آفتابی، کیف پول، فلش مموری و ... کشف شد.
به این ترتیب، متهم با تکمیل پرونده راهی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شده و تعدادی از اموال مسروقه پس از شناسایی مالکانشان به آنها بازپس داده شد.

**

زن سارق با 18 گوشی مسروقه تحویل مرجع قضائی شد

رئیس کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم از دستگیری زن سارق و کشف تعداد 18 دستگاه گوشی موبایل مسروقه از وی خبر داد.

سرهنگ  "میر رضا بهرامی" گفت: ماموران اتظامی هنگام گشت زنی در محدوده خیابان حرم، متوجه رفتار مشکوک فردی شدند که در حال پرسه زنی در بین عابران پیاده بود.
وی با اشاره به اینکه ماموران مدتی، متهم را تحت مراقبت قرار دادند، تصریح کرد: ماموران برای رفع ظن متهم  را ضمن دستگیری مورد بازجویی اولیه قرار دادند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در اظهارات خود به ضد  و نقیض گویی برای فرار از قانون پناه برده بود، گفت: ماموران برای تحقیقات بیشتر اموال متهم را بازرسی  که در بازرسی صورت گرفته تعداد  18 دستگاه گوشی موبایل و شش عدد سیمکارت کشف و متهم برای بازجویی به کلانتری منتقل شد.
رئیس کلانتری حضرت عبدالعظیم افزود: متهم با پذیرش بزه انتسابی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.  

 **

دستگیری مالخر اموال مسروقه // کشف 102 قلم کالای سرقتی از مالخر

رئیس کلانتری 167 دولت آباد از دستگیری یکی از مالخران اموال مسروقه خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم 102 قلم کالای مسروقه کشف شد.

سرهنگ " پیمان احمدی " گفت: در پی تماس های تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در مخفیگاهش در محدوده بلوار قدس اقدام به مالخری و نگهداری اموال مسروقه و فروش آنان می کند، تحقیق در این خصوص آغاز شد.

این مقام انتظامی با اشاره به انجام تحقیقات و مراقبت های ویژه پلیس، گفت: در پایش های اطلاعاتی، مشخص شد که خبر صحت دارد و متهم اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می کند.

سرهنگ احمدی عنوان داشت: با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر که در بازرسی انجام شده از مخفگیاه وی تعداد 102 قلم کالای مسروقه از قبیل: باطری خودرو و آمپر کشف شد.

رئیس کلانتری دولت آباد بیان داشت: تحقیقات در خصوص شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

**

عجله در سوار شدن به واگن باعث دستگيري سارق شد

تهران بزرگ- فرمانده یگان انتظامی مترو از دستگيري سارقي خبر داد كه با عدم رعایت قوانین و عجله در سوار شدن به واگن مترو، موجبات دستگيري خود را در مترو فراهم کرد.

سرهنگ "علی راقی" گفت: در پي دریافت گزارشی در خصوص درگيري یکی از مسافران با کارکنان امور ایستگاهی، در ايستگاه دروازه دولت بلافاصله ماموران پليس مترو در محل حاضر و ضمن دستگيري متهم، وی را برای تحقیقات بیشتر به ایستگاه پلیس منتقل کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به انجام بازجویی اولیه، گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که شخص موصوف اهل تبريز بوده و با اتوبوس بین شهری وارد شهر تهران شده و قصد سوار شدن به واگن مترو را داشته که به دلیل ممانعت از بسته شدن درب قطار با ماموران امور ايستگاهي درگیر شده است.

وی بیان داشت: با توجه به ضد و نقیض گویی های متهم ظن ماموران برانگیخته شد تا برای تحقیقات بیشتر وی را مورد بازرسی بدنی قرار دهند که در بررسي از اموال وی تعداد چهار دستگاه گوشي تلفن همراه کشف کردند.

سرهنگ راقی با اشاره به استعلام صورت گرفته از سيم كارت های تلفن همراه و تماس با مالكان آنها، گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد كه هر چهار دستگاه گوشي تلفن همراه از چهار تن از مسافران شب گذشته در اتوبوس تبريز به تهران سرقت شده است.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار کلانتری 107 فلسطین قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار