کد خبر: 917645
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
آب پاکی سردار کمالی روی دست فوتبالیست‌ها در گفت وگو با "جوان آنلاین"
بحث معافیت ۷ ملی پوش فوتبالیست بعد از نمایش خوب تیم ملی در جام جهانی روسیه کلید خورد. موضوعی که شاید ابتدا در حد یک درخواست بود اما با صحبت های وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال ، حالا از آن به عنوان یک حق و طلب نام می ببرند. حقی که غیر قانونی است و هیچکس جز کی روش ، سلطانی فر، تاج و هفت ملی پوش (سعید عزت الهی ، سردار آزمون، سید مجید حسینی، علیرضا جهانبخش جیرنده، علیرضا صفر بیرانوند، مهدی ترابی و علی قلی زاده) خواهان آن نیستند .

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری: بحث معافیت ۷ ملی پوش فوتبالیست بعد از نمایش خوب تیم ملی در جام جهانی روسیه کلید خورد. موضوعی که شاید ابتدا در حد یک درخواست بود اما با صحبت های وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال ، حالا از آن به عنوان یک حق و طلب نام می ببرند.حقی که غیر قانونی است و هیچکس جز کی روش ، سلطانی فر، تاج و هفت ملی پوش (سعید عزت الهی ، سردار آزمون، سید مجید حسینی، علیرضا جهانبخش جیرنده، علیرضا صفر بیرانوند، مهدی ترابی و علی قلی زاده) خواهان آن نیستند .

سردار موسی کمالی درگفت و گو با "جوان آنلاین" درباره درخواست معافیت ۷ فوتبالیست می گوید : پاسخ این موضوع پیش از این داده شده است. بحث این است که بخش عمده ای از نیروی انسانی نیروهای مسلح را کارکنان وظیفه تشکیل می دهند. کارکنان وظیفه مدافعان حریم امنیت کشور هستند و بعنوان ارکان بنیه دفاعی نیروهای مسلح محسوب می شوند، لذا هیچ طرح و برنامه ای نباید به بنیه دفاعی کشور خدشه ای وارد کند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هر طرح و درخواست باید براساس قانون ارائه شود اظهار داشت: طرح های پیشنهادی باید عادلانه و عقلایی و منطقی و فراگیر و همه جانبه باشد و صرفا یک عده خاص را در بر نگیرد.

وی درباره معافیت سربازی ورزشکاران افزود: کار ما براساس قانون است. هر چه قانون بگوید ما آن را انجام می دهیم. پیش از این قانون صریحا اعلام کرده که معافیت از خدمت سربازی برای ورزشکارانی لحاظ می شوند که در المپیک مدال آور باشند یا ورزشکارانی که درمسابقات جهانی مدال طلا و نقره بگیرند و یا این که در بازی های آسیایی مدال طلا کسب کنند. این عین قانون است که ما چند سالی است در حال حاظر اجرا می شود. اگر درخواستی با این منطق و استدلال ارائه شود مورد تایید است وگرنه نمی توان هر طرحی را به عنوان یک برنامه مورد ارزیابی قرار داد چه برسد به این که بخواهیم آن را اجرا کنیم. متاسفانه تقاضای مطرح شده برای معافیت فوتبالیست ها در چارچوب قوانین قابل اجراست

سردار کمالی در ادامه افزود: متاسفانه بعد از نامه نگاری که وزیر محترم ورزش درباره معافیت این بازیکنان انجام داد ، سریع رسانه ای شد و این موضوع جو بدی را در جامعه بوجود آورد. به نظرم اصلا صحیح نبود که این نامه رسانه ای شود چرا که معمولا روال براین است که این گونه نامه ها سلسله مراتبی دارد و باید محرمانه ارسال شود ، باید عرض کنم نباید بیش ازاین با رسانه ای کردن آن حاشیه ای جدید بوجود آورد. در کل رسانه ای کردن این نامه اشتباه بود و پرداختن به آن و گفت و گو با افراد مسئول و کارشناس کار اشتباه تری است که صورت گرفت و باعث شد تا جو روانی بدی در جامعه بوجود آید. خوشبختانه مردم عزیز و فهیم کشورمان خیلی خوب این موضوع را درک کردند و می کنند .آنها می دانند که مواضع ما بر اساس قانون است و هیچ کس نمی تواند از آن تخطی کند. الزام قانون برای همه یکسان است و تحت تاثیر هیچ جوی قرار نمی گیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار