کد خبر: 917366
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری از بهزیستی در چهارمحال و بختیاری هستند که براساس مصوبه سازمان به همه این افراد مستمری تعلق می‌گیرد.
حمیرا رحیمی

محمد میرزایی  اظهار داشت: براساس مصوبه سازمان تمام کسانی که پشت نوبت دریافت مستمری هستند در آینده‌ای نزدیک به آنها حقوق ماهیانه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود 32 هزار ناتوان تحت پوشش بهزیستی استان افزود: این افراد در 3 طیف خفیف، متوسط و شدید هستند که هزینه‌های تحصیلی، کمک هزینه درمان و مسکن به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 5 هزار و 400 نفر تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، بیان کرد: از مجموع 32 هزار نفر 6 هزار نفر از 76 مرکز فعال توانبخشی خدمات دریافت می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه سالانه باید 10 درصد از افراد تحت پوشش توانمند شوند، خاطرنشان کرد: تعهد سال گذشته در حوزه اشتغال و توانمندی افراد تحت پوشش هزار و 60 نفر بوده که 1500 نفر توانمند شدند.

وی تصریح کرد: افرادی که تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند تا زمانیکه طرح آنها موفق نشده و خودکفا نشده‌اند مستمری آنها قطع نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 95 سیاست‌های سازمان مبنی‌بر پیشگیری از معلولیت‌ها بوده است، ادامه داد: 50 درصد از معلولیت‌ها بر اثر مشکلات ژنتیکی است که هزینه آزمایش ژنتیک رایگان و از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه غربالگری شنوایی به صورت کامل انجام شده است، گفت: در همه بیمارستان‌های استان دستگاه شنوایی‌سنجی مستقر است که در صورت وجود مشکل و نیاز به کاشت حلزون 4 تا 6 میلیون تومان به خانواده‌ها پرداخت و در صورت نایز مالی بین 5 تا 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تلاش بهزیستی برای اشتغال مددجویان بیان کرد: در این زمینه توانایی خانواده‌ها بررسی و به آنها مشاوره ارائه می‌شود و سپس تسهیلات 20 تا 25 میلیون تومانی با سود 4 درصد به آنها پرداخت و تا زمانیکه اقساط آنها تمام نشده است مستمری نیز قطع نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین مسکن دو معلولی در روستاها استان رتبه دوم را کسب کرده که در شهرها نیز 2 ساختمان برای این خانواده‌ها در حال احداث است.

میرزایی با اشاره به اورژانس اجتماعی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان فعال است.

وی با اشاره به وجود کودکان کار در استان گفت: وضعیت این کودکان بررسی شد اما تعدادی که اکنون در سطح استان هستند از استان‌های همجوار و به صورت گروهی فعالیت می‌کنند که جلوی فعالیت آنها نیز گرفته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر