کد خبر: 917016
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
معاون سیاسی وامنیتی استاندار اصفهان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: فعالیت ها و برنامه ها در حوزه ترویج عفاف و حجاب باید با برنامه های تشویقی و تبلیغی انجام گیرد.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سید حمید رضا طباطبایی در نشست خبری برنامه هفته حجاب و عفاف افزود:  ترویج عفاف و حجاب با برخوردهای تند و سلب کننده آزادی همخوانی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: بحث حجاب و عفاف ریشه در فرهنگ و اعتقادات مردم ما دارد و یک توصیه دینی و اعتقاد قلبی مردم ‌است و جنبه های قانونی و رعایت نظامات آن در مقایسه با عمق فرهنگی و اعتقادی این باور یک درصد را به خود اختصاص می دهد.
طباطبایی با اشاره به برگزاری مراسم روز حجاب و عفاف اذعان داشت :  برنامه ریزی اینگونه فعالیت ها می تواندباعث آگاهی نسل جوان جامعه و ترویج عفاف وحجاب اسلامی شود زیرا بخش بزرگی از این برنامه هاوتوصیه بزرگان دینی ما کار فرهنگی و توصیه‌های اخلاقی است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان افزود: تامین حوایج مردم، آموزش صحیح، اقدامات فرهنگی و رسانه ای مناسب زمینه گرایش به فرهنگ حجاب و عفاف را فراهم می کند.
طباطبایی اضافه کرد: راهبردهای دولت در راستای قوانین جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و ترویج این اندیشه است.
وی خاطرنشان کرد: ثمر دادن فعالیت های فرهنگی به زمان ‌نیاز دارد و چه بسا نتیجه این فعالیت ها پس از چند دهه نمایان می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان عفاف وحجاب را به خانم ها محدود نکرد و افزود: مردان نیز باید عفاف را رعایت کنند.
طباطبایی با بیان اینکه نیازی نیست به مردم یاد دهیم که چه بپوشند، گفت: پوشش و لباس بسته به اقتضائات زمان و مکان، متفاوت است و نمی توان مردم را محدود به خرید لباس خاصی کرد بلکه مردم ‌در انتخاب و استفاده از لباس مختار دخالت حاکمیت در امور مردم باید ارشادی باشد و در طراحی مدل ها هدفگذاری متناسب با فرهنگ دینی و باورهای ملی انجام شود.
وی اظهارکرد: باهمه ی هجمه ضد فرهنگی دشمن باصراحت می گویم مردم ایران عفیف ترین، پاکترین ونجیب ترین ملت جهان هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به تقارن 2 برنامه گرامیداشت روز حجاب و عفاف و تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس در روز پنجشنبه در میدان امام (ره) این شهر گفت: این برنامه دارای دو وجه انقلابی واسلامی است که هر دو متعلق به آحاد مردم جامعه ما است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان اضافه کرد: امنیت، شرف و استقلال کشورمدیون  رشادت ها و ایثار وازجان گذشتگی های جوانان و شهدای این مرزوبوم است
وی اظهار داشت : تاریخ براین گواه است مردم و مسئولان در کنار هم حماسه های  مثال زدنی در کشور برای اصفهان رقم زده اندوفردا نیز روز یکی از همان حماسه هاست.
طباطبایی تاکید کرد: این برنامه ها به هیچ گروه و دسته و جناح سیاسی تعلق ندارد بلکه آرمان وارزش های نظام و انقلاب و رهنمودهای  امام (ره) و رهبری است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به نقش استانداری در برگزاری این مراسم ها خاطر نشان کرد: البته بار اصلی برنامه ریزی ها با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تلاش ها و پیگیری های سپاه و بسیج است ولی هماهنگی تمام سازمان ها وارگان ها در این زمینه ضروری است.
است.
امسال همزمان با روز عفاف و حجاب که در تقویم رسمی کشور 19تا 25 تیر به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده 9 شهید سالهای دفاع مقدس و دو جانباز شهید در اصفهان تشییع می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر