کد خبر: 915534
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

خبرگزاری فارس: فرکی: مربیان خارجی در فوتبال ایران الگوی مربیان جوان هستند/ کارنامه و شخصیت برانکو برای همه مشخص است

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: مربیان خارجی که به فوتبال ایران می‌آیند باید الگویی مناسب برای مربیان جوان باشند.

 

حسین فرکی در گفت‌وگو با برنگار فارس، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: واقعیت آن است که آنقدر جنگ و دعوا شده است که اگر حرفی بزنند ممکن است برخی به نوعی دیگر آن را تعبیر کنند. اما می‌خواهم یک مطلب را بگویم اینکه خوشحالم که تیم ملی توانست مردم ما را شادمان کند. برخی معتقدند تیم ملی در جام جهانی خوب بود و برخی هم عقیده دارند تیم ملی در جام جهانی معمولی بوده است اما به عقیده من در این شرایط گرانی خوشحال کردن مردم ارزشمند است که تیم ملی توانست چنین کاری انجام بدهد. 

فرکی در مورد اینکه از نظر فنی عملکرد تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: نتایج تیم ملی در جام جهانی قابل قبول بود. مساوی مقابل پرتغابل، باخت یک بر صفر مقابل اسپانیا و پیروزی برابر مراکش نتایج خوبی است. پیروزی در بازی با مراکش از نظر روحی و روانی به تیم ما خیلی کمک کرد و انگیزه بازیکنان را برای دو بازی آینده بیش از گذشته افزایش داد. اینکه تیم ملی چگونه مراکش را برد کاری به آن نداریم زیرا واقعیت آن است که پیروزی همیشه پیروزی است و این برد در بازی اول به ما خیلی کمک کرد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد:‌جدا از بحث فنی تیم ملی به نظر من همدلی، غیرت، جنگندگی و دوندگی بازیکنان باعث شد در گروه مرگ چهار امتیاز بگیریم. چهار امتیازی که تاکنون در جام جهانی سابقه نداشته است و این خودش یک موفقیت محسوب می‌شود.

دستیار سابق برانکو در تیم ملی در مورد جدال رسانه‌ای کی‌روش و برانکو اظهار داشت: برانکو دوست من است و کارنامه مشخصی در فوتبال ایران دارد فوتبال ما با او به خیلی از چیزها رسیده است. شخصیت برانکو هم برای مشخص است. او یک مربی قابل احترام و با شخصیت است.

وی افزود: اختلاف‌نظرهای اینچنینی در فوتبال ما کم سابقه نداشته است. متأسفانه مصاحبه‌هایی که انجام شد پیام‌های بد و تلخی را به همراه داشت و پیام‌های مثبتی برای فوتبال ما نداشت. بعد از آن هم همه دنبال مقصر می‌گردند که کدام مربی اول صحبت کرده است و کدام مربی پاسخ داده است. به نظر من این اتفاقات خوب نیست. 

فرکی با اشاره به حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران عنوان کرد:‌ انتظاری که ما از مربیان خارجی در فوتبال ایران داریم فقط این نیست که یک تیم را تمرین بدهند و با آن نتیجه بگیرند و در کنارش درآمد خودشان را داشته باشند بلکه در فوتبال حرفه‌‌ای نیز رفتار و اخلاق مهم است. آموزش مربیان جوان اهمیت دارد که متأسفانه این بخش در فوتبال ما اتفاق نمی‌افتد و ایران ایراد کار است. مربیان باید اصول حرفه‌ای فوتبال را به خوبی رعایت کنند و به مربیان جوان ما هم آموزش بدهند. وقتی مربیان خارجی اینگونه رفتار می‌کنند دیگر ما نمی‌توانیم از مربیان خودمان انتظار داشته باشیم که رفتار بهتری داشته باشند هرچند مربیان ایرانی بسیار رفتار مناسبی دارند. اما این اتفاقات پیام فوتبالی خوبی به همراه ندارد. 

وی تصریح کرد:‌ همه دنیا اتفاقات فوتبال را می‌بینند فقط بحث نتیجه نیست. رفتار و اخلاق را نمی‌توان نادیده گرفت. چنین اتفاقاتی چه سودی برای فوتبال ما دارد. باید این مسائل اخلاقی و حرفه‌ای از سوی مربیان خارجی رعایت شود. البته مربیان ایرانی این مسائل را بیشتر رعایت می‌کنند. ولی مربیان خارجی هم باید بدانند که الگوی مربیان جوان در فوتبال ما هستند که متأسفانه در این ۷-۸ سال اخیر اتفاقات خوبی در فوتبال ما در این زمینه رخ ندده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار