کد خبر: 915444
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
نه مسی مارادونا شد، نه رونالدو اوزه بیو!
رقابت‌های جام جهانی فوتبال رقابتی متفاوت با تمام رویداد‌های فوتبالی دنیاست، ستاره‌های بسیاری در تاریخ فوتبال جهان وجود داشته‌اند که هیچ فرصتی برای خودنمایی در جام جهانی پیدا نکرده‌اند، نمونه بارز این ستاره‌ها گرت بیل ولزی است.
فریدون حسن
رقابت‌های جام جهانی فوتبال رقابتی متفاوت با تمام رویداد‌های فوتبالی دنیاست، ستاره‌های بسیاری در تاریخ فوتبال جهان وجود داشته‌اند که هیچ فرصتی برای خودنمایی در جام جهانی پیدا نکرده‌اند، نمونه بارز این ستاره‌ها گرت بیل ولزی است.
اینجا، اما بحث بر سر ستاره‌هایی است که در جام جهانی حضور دارند و به‌رغم اینکه تصور می‌شود مانند رقابت‌های باشگاهی بدرخشند و چشم‌ها را خیره کنند، اما راه به جایی نمی‌برند. جام جهانی روسیه از دید علاقه‌مندان به فوتبال فرصتی استثنایی برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بود تا با درخشش در آن بتوانند ششمین توپ طلا را از یکدیگر بربایند، اما...
دو فوق‌ستاره فوتبال باشگاهی جهان که در مجموع صاحب ۱۰ توپ طلای دنیا هستند، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد از گردونه رقابت‌ها خارج شدند و به کشورشان بازگشتند.
حذف آرژانتین و پرتغال از گردونه رقابت‌ها درست با آغاز رقابت‌ها بسیار محتمل بود، چراکه در همان بازی اول تنها بودن این دو‌فوق‌ستاره در تیم‌های ملی کشورشان به وضوح به چشم آمد و طبیعتاً حریفان بعدی متوجه شدند که با مهار این دو بازیکن می‌توانند از پس پرتغال و آرژانتین برآیند.
در این میان البته وضعیت لیونل مسی نسبت به رقیب پرتغالی‌اش بدتر بود. آرژانتینی‌ها بر این باورند که مسی آنقدر که برای بارسلون تلاش می‌کند، می‌دود و گلزنی می‌کند برای آرژانتین مایه نمی‌گذارد و عدم کسب حتی یک جام با تیم ملی آرژانتین طی تمام این سال‌ها دلیل محکمی برای آن‌ها و حمله به فوق‌ستاره بارسا محسوب می‌شود.
آرژانتین با مسی طی این سال‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت دوم شده است. دو نایب‌قهرمانی جام ملت‌های امریکای جنوبی و یک نایب‌قهرمانی جام جهانی تنها افتخارات مسی برای آرژانتین است، بازیکنی که حالا با حذف از جام جهانی روسیه به طور حتم با انتقاد‌های تند و تیزتری روبه‌رو خواهد شد. در خصوص رونالدو اوضاع کمی تعدیل می‌شود، هرچند او در قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ نقش چندانی نداشت، اما به هر حال جام را بالای سر برد. با این حال حضور ناموفق در سه دوره جام جهانی و عدم ارائه بازی‌های در خور توجه که حتی درصدی از موفقیت‌ها و تلاش‌های او در رئال‌مادرید را نشان نمی‌دهد به خودی خود کافیست که پرتغالی‌ها هم چندان دل خوشی از فوق‌ستاره خود نداشته باشند. دو فوق‌ستاره فوتبال جهان حالا از مرز سی و چند سالگی گذشته‌اند و بعید به نظر می‌رسد عمر فوتبالی‌شان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برسد و حسرت گلزنی را در مرحله حذفی جام جهانی تا ابد خواهند داشت. نمایش ناامیدکننده مسی و رونالدو در روسیه شاید پایان کار آن‌ها با لباس تیم‌های ملی آرژانتین و پرتغال باشد و بالطبع تا مدت‌ها نیز نباید منتظر دیدن تیم‌های قدرتمندی از این دو کشور بود، چراکه جام جهانی روسیه نشان داد که این دو تیم صرف تکیه بر این دو ستاره قدم به این مسابقات گذاشته‌اند و با افول و نزول آن‌ها راه به جایی نبردند تا نه مسی برای آرژانتین مارادونا شود و نه رونالدو برای پرتغال اوزه بیو!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار