کد خبر: 915384
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از تکمیل و واگذاری بیش از ۶ هزار کلاس درس نوساز به آموزش و پرورش تا آغاز سال تحصیلی جدید و جمع‌آوری مدارس خشتی خبر داد.
مهرالله رخشانی‌مهر در بازدید از پروژه‌های مدرسه‌سازی در استان اردبیل با اشاره به واگذاری ۶ هزار کلاس درس جدید تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تعدادی از این کلاس‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری است و تعدادی نیز در مراحل نهایی بوده و تا مهرماه تکمیل خواهد شد.
وی با اشاره به رشد قابل توجه آماده‌سازی کلاس‌های درسی جدید طی سال‌جاری متذکر شد: سال گذشته تعداد کلاس‌های تحویل داده شده حدود ۵ هزار و ۲۰۰ مورد بود که امسال ۸۰۰ کلاس بیشتر از سال قبل است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه با اضافه شدن این کلاس‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات و کمبود‌های فضای آموزشی در کشور برطرف خواهد شد، ادامه داد: بخش عمده‌ای از این کلاس‌ها اجرا شده یا در دست اجرا در استان‌ها و مناطق محروم قرار دارد.
وی با اشاره به افزایش ساخت مدارس از سوی خیران و اعتبارات دولتی در سطح کشور تصریح کرد: ساخت مدرسه و کلاس‌های درسی جدید یکی از نیاز‌های مهم در حوزه آموزشی است و در این زمینه وجود و فعالیت‌های خیران تأثیرگذار بوده است.
رخشانی‌مهر همچنین یکی از مشکلات این حوزه را وجود مدارس خشتی در برخی استان‌ها برشمرد و در عین حال با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد مدرسه‌سازی در مناطق محروم، از جمع‌آوری و تعطیلی اینگونه مدارس تا خردادماه سال آینده خبر داد.
وی در این خصوص خواستار تسریع در روند ساخت پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در کشور شد و ادامه داد: تأکید سازمان، اجرای پروژه‌های آموزشی در قالب مجتمع‌سازی در استان‌ها و شهرستان‌هاست.
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به تدوین سند جامع نیروی انسانی در نوسازی و تجهیز مدارس، از اجرای طرح صنعتی‌سازی واحد‌های آموزشی در سطح کشور خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار