کد خبر: 914399
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
مدیرجهادکشاورزی میامی گفت: برداشت زردآلو در 300 هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شد.

علی‌اصغر محمدی افزود: برداشت زردآلو در بیش از 15 منطقه از باغ های بارور میامی آغاز شده که با توجه به سرمازدگی اخیر پیش بینی می‌شود، امسال 2 هزار و 300 تن زردآلو به بازار عرضه شود.

وی اظهارداشت: ارقام مقاوم به سرما مانند جهانگیری، قیاسی و بعضی از ارقام محلی، دچار سرمازدگی نشدند و 40 درصدی محصول دارند.
محمدی تصریح‌کرد: سال گذشته متوسط برداشت در یک هکتار 15 تا 20 تُن زردآلو بود که امسال با توجه به سرمازدگی این رقم چهار تا پنج تُن در هر هکتار کاهش یافت.
مدیر جهاد کشاورزی میامی یادآورشد: برداشت این محصول تا پایان تیر در شهرستان میامی ادامه دارد.
شهرستان میامی بابرخورداری ازآب وهوای مساعدو منابع آبی فراوان و خاک حاصل خیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقندو دیگر محصولات در استان سمنان می باشد.
سه هزار هکتار باغ های شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میوه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،بطوریکه سالانه بالغ بر 2 هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
میامی در شرق استان سمنان، با 2 بخش مرکزی و کالپوش و 40 روستا بیش از 40 هزار تن جمعیت دارد که 88 درصد آن ها در روستاها به کشاورزی، باغداری و دامداری اشتغال دارند.
اکنون حدود 18 میلیون هکتار زمین زراعی و باغی در کشور وجود دارد که سالانه نزدیک به 108 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی داشته و حدود 45 هزار بهره بردار در این بخش فعالیت می کنند ، تولید محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته با افزایش 9.4 درصدی به 2 میلیون تن رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار