کد خبر: 914377
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
کشور‌هایی که گمان می‌کنند با اعتماد به امریکا می‌توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تأمین کنند، عملاً به تقویت تروریسم کمک می‌کنند.
کشور‌هایی که گمان می‌کنند با اعتماد به امریکا می‌توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تأمین کنند، عملاً به تقویت تروریسم کمک می‌کنند.
به گزارش ایرنا، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر دیروز در دیدار فالح فیاض، مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق با تبریک به دولت و ملت عراق در برگزاری موفق انتخابات و تأمین امنیت کامل آن تأکید کرد: موفقیت‌های مستمر ارتش و نیرو‌های مردمی عراق در مقابله با تروریسم تکفیری و بهبود قابل ملاحظه شرایط امنیتی در این کشور زمینه‌های ایجاد جهش در مناسبات اقتصادی و تجاری میان تهران و بغداد به عنوان دو شریک راهبردی را فراهم کرده است. وی افزود: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری‌های ارتش، نیرو‌های امنیتی و مردمی به ویژه حشدالشعبی موجب شد تا به رغم ناخشنودی برخی کشور‌ها، بزرگ‌ترین تهدید منطقه نابود شود. دبیرشورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بخش مهمی از بحران‌های منطقه با هدایت و طراحی امریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشور‌های منطقه شکل می‌گیرد، اما مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به جای اعتماد به قدرت‌های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می‌توانند بر بزرگ‌ترین تهدیدات امنیتی فائق و به پیروزی دست یابند. شمخانی با اظهار تأسف نسبت به رفتار‌های برخی کشور‌های منطقه که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند و به گاو شیرده امریکا و شریک راهبردی اسرائیل تبدیل‌شده‌اند، افزود: دولت‌های بی تجربه و متوهم این کشور‌ها با وجود کاهش شدید ذخایر ارزی و کسر بودجه سنگین و بی سابقه با اتخاذ رویکرد‌های نمایشی و مضحک در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فزاینده و خود ساخته هستند.
نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش مستمر امریکا و بهره‌گیری از موقعیت‌های مختلف به منظور حمایت از عناصر باقی‌مانده تروریست افزود: سردمداران کاخ سفید حتی از حمله بی‌شرمانه به نیرو‌های مسلح عراق و سوریه در مسیر پشتیبانی از جریان تروریسم ابایی ندارند و کشور‌هایی که گمان می‌کنند با اعتماد به امریکا می‌توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تأمین نمایند عملاً به تقویت تروریسم کمک می‌کنند. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره و در ایام سخت دیکتاتوری، اشغالگری و دوره تهاجم تروریسم، صادقانه و بی توقع در کنار مردم عراق بوده است، تأکید کرد: سیاست غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از خواست و اراده ملت رشید عراق و فعال‌سازی مجموعه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت این کشور به‌ویژه پس از پیروزی بر فتنه تروریسم است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در فرایند‌های سیاسی پس از انتخابات برای ایجاد دولت و ساختار‌های جدید حکومتی که در تصمیم نخبگان منتخب آن‌ها تجلی پیدا می‌کند در کنار اراده ملت عراق خواهد بود و از تصمیم آن‌ها حمایت می‌کند. شمخانی افزود: طایفه گری بستر اصلی تولید و رشد تروریسم در عراق بوده و برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با عدم پذیرش واقعیت‌های منبعث از دموکراسی در عراق تلاش داشتند طی ۱۵ سال اخیر موجب تحمیل تروریسم، بی‌ثباتی و ناامنی به ملت عراق شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار