کد خبر: 910275
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
رسانه‌های عربستان و امارات شکست‌های خود را با اخبار دروغین جبران می‌کنند
امپراتوری رسانه‌ای آل‌سعود در کنار رسانه‌های تازه به دوران رسیده امارات متحده عربی، همزمان با عملیات گسترده نظامی علیه ارتش یمن و نیروهای مقاومت مردمی، جنگ روانی خود علیه جنبش مردمی انصارا... را به بالاترین سطح خود رسانده است
جوان آنلاین: امپراتوری رسانه‌ای آل‌سعود در کنار رسانه‌های تازه به دوران رسیده امارات متحده عربی، همزمان با عملیات گسترده نظامی علیه ارتش یمن و نیروهای مقاومت مردمی، جنگ روانی خود علیه جنبش مردمی انصارا... را به بالاترین سطح خود رسانده است. از همین رو شبکه‌های العربیه و الحدث (آل‌سعود) و اسکای نیوز (امارات) طی دو روز اخیر اخبار متعددی را علیه انصارا... کار کردند که غالبا در جهت روحیه دادن به مزدوران خود در جبهه‌های جنگ بود .

تمرکز بر بندر الحدیده

بخش مهمی از اخبار منتشر شده از سوی رسانههای سعودی -اماراتی بر روی عملیات جدید نیروهای وابسته به منصور هادی به کمک جنگندههای سعودی به بندر الحدیده بود. این رسانهها ابتدا اعلام کردند نیروهای ارتش هادی به 40 کیلومتری الحدیده رسیدند.

بلافاصله یک روز بعد اعلام کردند این نیروها در فاصله 20 کیلومتری بندر الحدیده قرار دارند. شبکههای خارجی ازجمله سیانان و بیبیسی نیز به تبع همین رسانههای عربی اعلام کردند نیروهای دولتی درحال تصرف بندر الحدیده هستند.

بندر الحدیده یکی از مهمترین بنادر غرب یمن است که در کنترل نیروهای انصارا... بوده و از این گذرگاه مهمترین مایحتاج مردم یمن تامین میشود. از این بندر کمکهای سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری دراختیار مردم یمن گذاشته میشود.

رسانههای سعودی ـ اماراتی با شانتاژ اینکه از طریق این بندر سلاح و مهمات به حوثیها میرسد افکار عمومی را برای انجام یک حمله آماده کردند. این درحالی بود که بارها سازمان ملل نسبت به وقوع چنین حملهای هشدار داده و گفته بود هرگونه آسیب رساندن به این بندر به معنای آسیب رساندن به روند کمک رسانی بینالمللی است.

آخرین خبرها نشان میدهد که درگیریها برسر بندر الحدیده جریان دارد و هنوز سرنوشت این بندر روشن نیست.

روز گذشته نیروهای وابسته به انصارا... اعلام کردند در یک عملیات منحصر بهفرد پهپادی موفق شدند سیطره ارتش و کمیتههای مردمی یمن را بر مناطق راهبردی استان الحدیده محکم سازند. آنها در این عملیات موفق شدند پایگاه راهبردی و مزرعه را در منطقه الجبیله در جنوب ناحیه التحیتا در استان الحدیده از متجاوزان سعودی و اماراتی و مزدوران آنها بازپس گیرند.

شانتاژهای سیاسی

همزمان با انتشار اخبار اغراق شده و دروغ در باره عملیات الحدیده، رسانههای سعودی ــ اماراتی دست به شانتاژ عجیب دیگری زدند و گفتند سران انصارا... قصد دارند خود را تسلیم کنند. در یک گزارش دیگر گفتند آنها در حال فرار به ایران هستند. در همین راستا خالد الیمانی، وزیر امور خارجه جدید دولت تبعیدی عبد ربه منصور هادی ادعا کرد جنبش انصارا... به سازمان ملل پیام داده که حاضر است قطعنامه شورای امنیت در مورد واگذاری سلاح و تشکیل دولت وحدت ملی به محوریت منصور هادی را بپذیرد! به دنبال انتشار این خبر، بخشی از کاربران یمنی، عربستانی و اماراتی در توییتر از هشتگ «#الحوثی_یوافق_تسلیم_سلاحه» استفاده کرده و تلاش میکنند تا آن را به یکی از هشتگهای برتر حوزه خلیجفارس تبدیل کنند!

اما این ادعا قاطعانه از سوی انصارا... تکذیب شد. توفیق الحمیری، عضو کمیته انقلابی دولت یمن در واکنش به این خبر گفت: «آمریکا تحرکات نماینده سابق سازمان ملل را به شکست کشاند و به دنبال به شکست کشاندن تلاشهای نماینده جدید سازمان ملل است. آمریکا مردم یمن را میکشد و متجاوز به یمن و سهیم در ادامه محاصره ملت یمن است.»

در خبری دیگری رسانههای سعودی ـ اماراتی وانمود کردند که گروهی از رهبران انصارا... طی روزهای اخیر به استان صعده (پایگاه اصلی و خاستگاه اولیه انصارا...) رفتهاند تا راهی برای فرار از یمن بیابند! دریک خبر دیگر اعلام شد تهران در صدد بازگشایی یک مسیر امن میباشد تا از طریق آن عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصارا... را از یمن خارج سازد! اما همه این خبرها تا حدی آشکار وسخیف بود که کسی حتی زحمت تکذیب آنها را به خود نداد.

ادامه بمبارانها

روشن است که حتی اگر یکی از این خبرها واقعیت داشت دیگر لزومی نبود تا عربستان سعودی دهها جنگندههای خود را روانه یمن کند تا مناطق مسکونی را مورد حمله قرار دهند.

روز گذشته در یک عملیات 19 هواپیمای سعودی به سه استان یمن (صعده، صنعاء و تعز) حمله کردند. جنگندههای متجاوز در صنعاء دو منطقه بلاد الروس و بنیمطر را بمباران کردند.

استان تعز در جنوب غربی یمن نیز سه بار هدف حمله جنگندههای سعودی قرار گرفت و دو منطقه حمیر و البرح در ناحیه مقبنه در غرب این استان هدف قرار گرفتند.

روزنامه واشنگتن پست با نوشتن مطلبی درباره یمن و بیان اینکه «وضعیت در یمن احتمالا بشدت بدتر میشود» نوشت: هدف عربستان و امارات از حمله به الحدیده بیشتر کنترل بر بنادر یمن است تا پایان دادن به این جنگ.

این روزنامه همچنین به کمکهای تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به ائتلاف عربستان و امارات اشاره کرده و نوشت: عربستانیها و همپیمانان آنها حدود سه سال قبل با هدف سرنگونی نیروهای وابسته به انصارا... وارد یمن شدند، اما طی مدت کوتاهی این درگیری به جنگی نیابتی تبدیل شد. این حمله به باتلاقی برای عربستانیها و همپیمانانشان تبدیل شد، آنها در حملات هواییشان هزاران نفر را به قتل رساندند اما در بازگرداندن بیشتر مناطق این کشور شکست خوردهاند. همزمان زیرساختهای بهداشتی و کمکرسانی غذایی در این کشور تقریبا از بین رفته و باعث شده که میلیونها یمنی دیگر برای ادامه حیات خود به کمکهای بینالمللی وابسته شوند.

این درحالی است که آمریکا با فروش تسلیحاتی به ارزش دو میلیارد دلارعربستان را به ادامه این جنگ ترغیب میکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار