کد خبر: 909464
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
توهین جنسیتی مجله هتّاک به پیامبر اسلام(ص) به بانوی مسلمان فرانسوی
پس از آنکه مریم پوژتو دانشجوی دانشگاه سوربن فرانسه به عنوان رئیس اتحادیه ملی دانشجویان انتخاب شد، مجله شارلی ابدو در کاریکاتوری به خاطر حجاب، او را به یک میمون تشبیه کرد!
جوان آنلاین: «شارلی ابدو»! مجله‌ای فرانسوی که به انتشار کاریکاتور‌های موهن و توهین آمیز به مقدسات ادیان شهرت دارد. پیشینه راه‌اندازی این هفته‌نامه به دهه ۱۹۷۰ میلادی بازمی‌گردد. شارلی ابدو پس از بسته شدن نشریه طنز کُرون به دلیل توهین به ژنرال شارل دو گل، با همان تحریریه به نام شارلی ابدو که کنایه‌ای هم به نام ژنرال دو گل است، منتشر شد. فراز و نشیب‌هایی در ادامه کار این هفته‌نامه وجود داشت، اما سرانجام در سال ۱۹۹۲، تحریریه این مجله تقویت شد و شارلی نو آغاز به کار کرد.
این مجله که کارکنان آن مخالفت سختی با مذهب دارند تاکنون چند بار به مقدسات ادیان مختلف بویژه اسلام و مسیحیت توهین کرده اند. از جمله سوابق سیاه این مجله می‌توان به انتشار تصاویر مستهجن از حضرت مسیح (ع)، حضرت مریم (س) و پیامبر اسلام (ص) و همچنین طرح‌های موهن نسبت به مسلمانان اشاره کرد.
اما توهین اخیر این مجله به یک دانشجوی محجبه دانشگاه سوربن فرانسه که به عنوان رئیس اتحادیه ملی دانشجویان این دانشگاه انتخاب شده است سر و صدا به پا کرده است. پس از آنکه مریم پوژتو به این پست انتخاب شد، مجله شارلی ابدو در کاریکاتوری به خاطر حجاب، او را به یک میمون تشبیه کرد!
کاربران فضای مجازی در سراسر کشور‌های مسلمان با راه‌اندازی کمپین‌های مختلف در حمایت از مریم پوژتو به تقبیح روزنامه هتّاک شارلی ابدو پرداختند. کاربری با انتشار تصویر توهین شارلی ابدو به مریم پوجیتو در این مورد نوشت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!

علی الفت‌پور با مخاطب قرار دادن این بانوی مسلمان از علت ترس منادیان به اصطلاح آزادی از حجاب او نوشت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!
 
محمد منتظر هم با اشاره به وضعیت غریبی که برخی اروپاییان در دینداری از سلبریتی‌های ایرانی سبقت جسته‌اند نوشت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!
 
جواد صفایی منطق غرب در برخورد با جنس زن را مورد هجمه قرار داد و گفت:

از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!
بعد از آن که مریام پوژتو (Maryam Pougetoux)، مدیر یکی از اتحادیه‌های دانشجویی فرانسه در یک مستند از تظاهرات دانشجویان با حجاب اسلامی ظاهر شد، مورد انتقاد تند چند وزیر فرانسوی قرار گرفت.
جرارد کولوم (Gerard Collomb)، وزیر کشور فرانسه، پوژتو را شخصا مورد انتقاد قرار داد و پوشش اسلامی وی را حساسیت‌برانگیز و شوکه کننده توصیف کرد.
مارلین شیپا (Marlene Schiappa)، وزیر امور زنان فرانسه نیز در مورد حجاب این دانشجوی فرانسوی گفت: این اقدام به نوعی ترویج کننده اسلام سیاسی است و انجمن دانشجویان باید به طور جامع و شفاف توضیح دهد که پوژتو با اقدام خود به دنبال گسترش چه نوع ارزش‌هایی است.
تعدادی از رهبران انجمن‌های دانشجویی مسلمان در سراسر اروپا، ضمن اعتراض به اظهار نظر وزاری فرانسوی در مورد حجاب دانشجوی مسلمان، آن را بیانگر تجربه صد‌ها دانشجوی مسلمان در سراسر اروپا دانستند.امیرعلی ایرانی خبری از اعتراض دانشجویان مسلمان سراسر اروپا به سیاستمداران فرانسوی داد و گفت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!

کاربر دیگری با نقد برخورد مسلمانان با سابقه قبلی این نشریه هتّاک گفت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!

حسن زینلیان هم به ماجرای توهین ضدانقلاب به رزیتا غفاری و مهدی طارمی و سکوت سلبریتی‌ها در مواقع خاص نوشت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!
 
مجتبی فیّاض درمورد ذات لیبرال‌ها نوشت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!

علی زمانی هم با انتقاد از بازیگر زن مشهور که همواره به ژست‌های ضدّدینی شهرت داشته و در دوران اصلاحات به دستور لیدر آن‌ها منزلی را با قیمت غیرمعمول تحت تملک قرار داده نوشت:
از دیکتاتوری آزادی تا آزادی دیکتاتوری!
 
منبع:‌خبرگزاری دانشجو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار