کد خبر: 908368
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

وزير خارجه امريکا همانند رئيس‌جمهورشان حجم زيادي از اتهام و دروغ را در مقابل چشم ملت ايران و ملت‌هاي جهان نثار نظام جمهوري اسلامي کرد که بخشي از آن به شرح زير است:
دروغ اول: «ايران در دوره اجراي برجام نفوذ خود را در منطقه افزايش داده».
برجام سال 1394 به امضاي نهايي رسيد، حال آنکه ورود ايران به مبارزه با تروريسم در سال 1390 با ظهور داعش در عراق و سوريه و در زمان دولت احمدي‌نژاد بود، در حالي که برجام با دولت روحاني شروع و در همين دولت به پايان رسيد و اکنون با نابودي داعش حضور ايران در منطقه کمتر از قبل شده است.
دروغ دوم: «ايران در اروپا به طور مخفيانه عمليات تروريستي انجام مي‌دهد».
چرا هيچ فرد يا دولت اروپايي يا دادگاه اروپايي و حتي صهيونيستي چنين ادعايي نمي‌کند و چرا نمونه و مصداقي ارائه نمي‌کنند. احتمالاً اين دروغ براي تحريک اروپايي‌ها عليه ايران ساخته شده است، روشن است که همه اقدامات تروريستي سال‌هاي اخير در غرب توسط داعش صورت گرفته است.
دروغ سوم: «ايران از القاعده حمايت مي‌کند».
ايران اولين کشوري است که حمله القاعده به برج‌هاي دوقلو را محکوم کرد و مگر القاعده با تجهيز طالبان ديپلمات‌هاي ايران را شهيد نکرد؟ مگر ايران با شاخه القاعده در سوريه (النصره) نمي‌جنگد؟ چرا در 17 سال گذشته کسي چنين ادعايي نسبت به ايران طرح نکرده است؟ رهبران القاعده بارها ايران را تهديد رسانه‌اي و عملي نکرده‌اند؟ القاعده تکفيري چه نسبتي با شيعه دارد؟ مگر امريکا 17 سال مانور نداده که القاعده و خصوصاً عوامل انفجار برج‌هاي دوقلو اهل سعودي بوده‌اند؟
دروغ چهارم: «ايران بزرگ‌ترين حامي تروريسم در جهان است».
ايران از کدام گروه تروريستي حمایت کرده است؟ ايران شش سال در عراق و سوريه با تروريسم جنگيده است و چندهزار شهيد چند مليتي تقديم نموده است؟ آيا حزب‌الله لبنان از سقوط لبنان به دست داعش جلوگيري نکرده است؟ آيا طالبان ديپلمات‌هاي ايراني را شهيد نکرده است؟ آيا تروريست‌ها در بسياري از مناطق ايران ترور و انفجار انجام نداده‌اند؟ آيا جان بولتون با کساني که 17 هزار ايراني را ترور کرده‌اند مراوده ندارند؟ آيا حمايت حماس از سرزمين فلسطين تروريسم نامیده می‌شود؟ از قضا ايران بزرگ‌ترين مرکز مبارزه با تروريسم در جهان است.
دروغ پنجم: «ايران بايد تمامي برنامه‌ها و اقدامات قبلي خود براي توليد سلاح هسته‌اي را اعلام کند».
در اين عبارت نه تنها ايران را به دروغ و پنهان‌کاري متهم مي‌کنند بلکه آژانس را نيز دروغگو مي‌دانند. اين درحالي است که درباره اجراي تعهدات ايران اجماع جهاني وجود دارد.
دروغ ششم: «ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است».
او در عين حالي که ايران را به دروغگويي هسته‌اي و تلاش براي ساخت بمب اتم متهم مي‌کند به خاطر کم‌حافظگي ناشي از دروغگويي، اعتراف مي‌کند که ايران به سوي سلاح هسته‌اي نمي‌رود و مانند رئيس جمهور امريکا مي‌گويد «اگر ايران تصميم بگيرد فعاليت‌هاي هسته‌اي‌اش را که طبق برجام متوقف شده‌اند از سر بگيرد با مشکلاتي روبه‌رو خواهد شد که هيچ‌گاه تجربه نکرده است»، يعني با صراحت اعلام مي‌کند که ما دروغگو هستيم چرا که ايران به سمت سلاح هسته‌اي نرفته است و اگر برود فلان مي‌شود.
دروغ هفتم: «ايران در زمان توافق هسته‌اي توانسته است رژيم بشار اسد را در سوريه تقويت و از نيروهاي شيعه عراق حمايت کند».
اين دو هيچ ربطي به زمان توافق ندارد و مقدم بر آن است. دوم اينکه مگر اين کار را براي مبارزه با تروريسم مدنظر شما انجام نداده است؟ پس شما در کردستان سوريه و کشور عراق چه مي‌کنيد؟ ايران با درخواست دولت‌هاي قانوني کشورهاي مذکور به آنجا رفته است. شما با اجازه چه کسي در سوريه و عراق هستيد؟!
دروغ هشتم: «امروز لبنان در قياس با قبل از برجام تبديل به يک خانه و مکان راحت‌تر براي حزب‌الله شده است».
البته حزب‌الله اکنون جايگاه بهتري نزد مردم لبنان دارد و رأي اخير لبناني‌ها اين را نشان داد که علت آن نيز مبارزه با تروريسم است. اما حزب‌الله اخيراً و پس از برجام قوي نشده است. پمپئو جنگ 33 روزه و قدرت حزب‌الله و بيانيه رسمي شکست اسرائيل موسوم به وينوگراد را به ياد بياورد و فرار اسرائيل از جنوب لبنان در 2001 را فراموش نکند. براي حزب‌الله اتفاق جديدي نيفتاده است. حزب‌الله تنومند بوده و اين تنومندي مقدم بر برجام است.
دروغ نهم: «ايران در عراق ضمن حمايت از گروه‌هاي تروريستي و شبه‌نظامي، نيروهاي امنيتي عراق را تضعيف و حاکميت عراق را به خطر مي‌افکند» چرا دولت عراق چنين ادعايي ندارد؟ اصولاً ايران با اجازه چه کسي به کمک ارتش و نيروهاي مردمي عراق شتافت؟ و اگر نرفته بود الان حاکميت عراق چه وضعي داشت؟ جريان تروريسم در عراق را چه کساني متولد و تجهيز کردند؟
دروغ دهم: «ايران از حملات موشکي به عربستان و امارات و تهديد کشتيراني بين‌المللي حمايت مي‌کند». اگر يمن محاصره کامل است، ايران چگونه مي‌تواند کمک کند اما بمب‌هاي فرودآمده بر سر مردم يمن از کجا مي‌آيد؟ کدام کشور يا سازمان کشتيراني جهاني ايران را متهم به تهديد کشتي‌هايش کرده است؟ برعکس ايران در درياي سرخ و باب‌المندب و اقيانوس هند با دزدان دريايي مبارزه مي‌کند.
دروغ يازدهم: «ايران از طالبان در افغانستان حمايت مي‌کند». طالبان را که امريکا توليد کرد و 11 ديپلمات ايراني و صدها شيعه را در غرب کابل و هزاره‌جات قتل‌عام کردند. ايران در مرزهاي شرقي براي حمله به طالبان آرايش نظامي گرفت و حتي به شما کمک کرد تا دولت طالبان سقوط کند. چرا دولت افغانستان چنين ادعايي ندارد؟ طالبان فاصله ماهوي ايدئولوژيکي با ايران دارد و ملت ايران بي‌اعتباري امريکا را بين همين دروغ‌ها جست‌وجو مي‌کند.
دروغ دوازدهم خطاب به ملت ايران: «آيا شما حامي حزب‌الله، حماس، طالبان و القاعده هستيد؟» ملت ايران حامي حماس و حزب‌الله و شما حامي طالبان و القاعده هستيد. طبيعتاً جواب ملت ما اين است که ما حامي گروه‌هايي که امريکا عليه ما درست کرده است، نيستيم و ملت ايران مي‌دانند حساب حزب‌الله و حماس که دفاع مشروع در مقابل تجاوز مي‌کنند با طالبان و القاعده که سر مي‌برند، متفاوت است.
دروغ سيزدهم: «هدف دولت امريکا در مواجهه با ایران حفاظت از مردم امريکاست». اين دروغ به خاطر اين گفته مي‌شود که فشار بر ايران در امريکا حامي پيدا کند. هيچ فرد ايراني و هيچ فرد امريکايي ايران را تهديدي براي ملت امريکا نمي‌داند و در جهان چنين تصوري وجود ندارد. ناشي‌ترين دروغ پمپئو همين ادعاست.
دروغ چهاردهم: «ايران بايد براي هميشه برنامه نظامي هسته‌اي خود را کنار بگذارد». طرح اين ادعا يعني آژانس و سيستم‌هاي شانزده‌گانه اطلاعاتي امريکا هم دروغگو هستند و اعلام آژانس مبني بر پايان PMD يک دروغ است.
دروغ پانزدهم: «ايران بايد توسعه موشک‌ها با قابليت حمل کلاهک هسته‌اي را متوقف کند» . کدام مرجع چنين اقدامي از سوي ايران را اعلام کرد که اکنون بايد متوقف کند؟ سند و مدرک چيست؟ ايران کجا از چنين موشک‌هايي رونمايي يا شليک کرده است؟
دروغ شانزدهم: «ايران بايد به تهديدات همسايگان خود پايان دهد». کدام همسايه تهديد شده است؟ کدام فرد يا مسئول ايراني تهديدکننده همسايگان بوده است؟ عراق، ترکيه، آذربايجان، ارمنستان، ترکمنستان، پاکستان، عمان، امارات، بحرين، قطر، کويت و حتي عربستان کدام وقت از سوي ايران تهديد شده‌اند؟ حتي رهبري با صراحت فرمودند، ما حاضريم براي وحدت مسلمانان از حق خود بگذريم و با برخی کشورهاي منطقه گفت‌وگو کنيم.
دروغ هفدهم: «با همکاري متحدان مانع از تسلط ايران در خاورميانه خواهيم شد». ايران در کدام کشور تجاوزگونه وارد شده است؟ در کدام کشور بدون درخواست آن کشور رفته است و اصولاً به جز مبارزه با تروريسم چه مطالبه‌اي در عراق، سوريه يا لبنان داشته است؟ کدام کشور خاورميانه ايران را مسلط بر خود مي‌داند و از آن شاکي است؟ علاقه‌مندان به انقلاب اسلامي در کشورهاي اسلامي صدرنشين انتخابات آزاد هستند و امريکا حاضر نيست در اين باره سخن بگويد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
پمپئو " نفهم " بفهم انچه که تو در باره عملکرد ایران در کشور همسایه خود " بر پایه خواسته ان کشورها انجام می دهد " چه ربطی به توافق هسته ای دارد " که شما جنایت کاران روزگار فکر کرده اید که روزگار همچنان بر مدار شما می چرخد " که برای
هرکاری برای کشورها همچنان نسخه پیچی کنید " هروقت دلتان خواست تحریم کنید " بدانید تا زمان طولانی نمی توانید از این ترفند برای مچاله کردن کشورها استفاده کنید " این داستان هم به زودی از صفحه سیاست های شما در کشورهای دیگر " پایان می یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار