کد خبر: 903427
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
21اردیبهشت ماه؛
سرپرست نمايندگي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان ميامي گفت: دهمین جشنواره گردشگری "سفر به دشت شقایق کالپوش" بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود .

«محمد صادق رضویان» بااعلام این خبرافزود: این جشنواره جمعه 21 اردیبهشت ماه در روستای حسین آباد کالپوش واقع در شهرستان میامی برگزار می‌شود .

وی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، موسیقی سنتی، بازدید از مناطق نمونه گردشگری دکل دشت شاد و جنگل نام نیک از جمله برنامه‌های این جشنواره است .

رضويان، هدف از برگزاري اين جشنواره را آشنايي گردشگران با جاذبه‌های طبيعي شهرستان ميامي به ويژه مناطق نمونه گردشگري عنوان كرد .

بخش کالپوش در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر میامی واقع است. این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق، در شهریورماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است .

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش‌ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است .

راه دسترسی به این منطقه طی کردن راه فرعی میامی به کالپوش است؛ جنگل‌های کالپوش و دیم‌زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان) واقع شده‌اند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر