کد خبر: 902313
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از صادرات 2 هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان این اداره کل به کشورهای مقصد در سال گذشته خبر داد.

امیرحسین بهداد اظهار داشت: در جریان سال 96، بیش از 2 هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان این اداره‌کل به کشورهای مقصد صادر شده است.

وی افزود: این مقدار فرآورده پس از بررسی‌های کارشناسی تخصصی و صدور 84 فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد کشورهایی نظیر ترکیه، گرجستان، ویتنام، تایوان، چین، عمان، لبنان، مالزی، عراق و پاکستان صادر شده است.

بهداد تصریح کرد: بر همین اساس صادرات پودرگوشت به وزن یک میلیون و 127 هزار کیلوگرم، پا و پنجه‌ مرغ به وزن 463 تن و شیرخشک به وزن 216 تن در صدر بیشترین فرآورده‌های خام دامی صادر شده قرار داشته و عسل، وت‌بلوی گاوی، سالامبور گوسفندی و پَر، جمعاً به میزان 273 تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بهداد با اشاره به نظارت بهداشتی این اداره‌کل بر صادرات دام زنده نیز اظهار داشت: 72 هزار قطعه جوجه یک روزه، 5 هزار و 600 قطعه ماهی، 50 رأس گوساله و سایر پرندگان و حیوانات اهلی و  وحشی به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، هلند، آلمان، کانادا، ایتالیا، قبرس و دانمارک صادر گردیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه محموله‌های ترانزیتی نیز پس از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به کشورهای مقصد حمل می‌شوند و بر این اساس در سال گذشته بر ترانزیت بالغ بر 5 هزار و 880 تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی با صدور 173 فقره مجوز دامپزشکی، نظارت‌های کارشناسی مربوطه صورت پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: پوست خام گاوی به مقدار 156 هزار جلد و وزن 5 هزار و 480 تن، پوست خام گوسفندی به مقدار 9 هزار و 600 جلد و وزن 48 تن و آلایش خوراکی گوسفندی به مقدار 160 هزار کیلوگرم بیشترین فرآورده‌های ترانزیت شده به کشورهای مقصد، تحت نظارت‌های این اداره‌کل بوده است.

بهداد خاطر نشان کرد: با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی و تضمین بهداشتی بودن این محصولات، بازار صادرات فرآورده‌های خام دامی پر رونق‌تر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر