کد خبر: 901928
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مسوول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با تقدیر از موضع اخیر استاندار آذربایجان‌شرقی:
مسوول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با تقدیر از موضع اخیر استاندار آذربایجان‌شرقی مبنی بر"انتقاد رسانه‌ها ابزار مهمی برای بهبود امور است"، گفت:پاسخ‌گویی به افکار عمومی یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران است.

روح‌الله دهقان‌نژاد در واکنش به سخنان استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه اخیر شورای اداری استان که گفته بود، انتقاد رسانه‌ها ابزار مهمی برای بهبود امور است، اظهار داشت:  نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف  و تبادل آراء و افکار در جامعه، از وظایف عمده و مهم رسانه‌ها بوده و مطبوعات در راستای انتشار اطلاعات آزاد گام برمی‌دارند.

 وی با تقدیر از مواضع مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی که مدیران استان را به نقدپذیری، مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی در عمل دعوت کرده بود، گفت: انتقاد سازنده رسانه‌ها همواره موجب پویایی نهادهای اجرایی شده و راهگشای مدیران خواهد بود، پس نباید در واکنش به نقد رسانه‌ها موضع تهاجمی گرفت بلکه مدیران باید بدون محافظه‌کاری و پنهان‌کاری با شفافیت و صداقت به انتقاد رسانه‌ها پاسخ دهند. 

 مسوول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی افزود: زمانی که منافع شخصی مهم‌تر از مصالح جامعه باشد و تعلق به جناح‌ها مهم‌تر از مکتبی بودن باشد؛ فاصله بین مدیران، مردم و رسانه‌ها زیاد شده و اعتماد و صداقت از بین خواهد رفت.

مسوول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی همچنین  گفت: فرق زیادی بین نقد سازنده و تخریب در رسانه وجود دارد، رسانه‌ها در نقد سازنده ضمن برشمردن محاسن یک موضوع، به ایرادهای اساسی آن نیز می‌پردازند و همواره یک طرفه و  تخریبی نقد نمی‌کنند و اساساً از این نوع نقد، مدیران، نهادها و سازمان‌ها بهره‌برداری مثبت می‌کنند.

دهقان‌نژاد خاطرنشان کرد: نقد باید مبتنی بر اصلاح و اثر شود و اگر فقط بر نقاط ضعف تکیه شود و خروجی آن مبتنی بر عدالت نباشد، نقد غیرمنصفانه‌ است و رسانه‌ها همواره باید از این نوع نقد پرهیز کنند.

وی با اشاره به ضعف منبع در برخی اخبار رسانه‌ها تاکید کرد:رسانه‌ها نیز باید براساس واقعیت‌ها و مستندات موجود اقدام به نقد کنند و از گمانه‌زنی و شنیده‌ها و اخبار غیرموثق که منجر به هتک حرمت، تهمت و افترا برای اشخاص شود، پرهیز کنند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به کنش‌ها و واکنش‌های برخی مدیران دستگاه‌های مختلف به منتقدان و همچنین همراهی بزرگوارانه نماینده ولی فقیه و مسوولان عالی استان با رسانه‌ها گفت: برخوردهای تند و سلبی همواره آفت جامعه بوده که در نهایت بازخورد منفی در جامعه به وجود می‌آورد.

دهقان‌نژاد در پایان افزود: همان‌گونه که پاسخ‌گویی به افکار عمومی یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران است، طرح سوال، پیگیری موضوع و انتقاد سازنده نیز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های رسانه است و به نظر می‌رسد مدیران دستگاه‌های مختلف با بالابردن ظرفیت انتقادپذیری خود، علاوه بر عمل به وظیفه پاسخ‌گویی‌شان، می‌توانند نقش تاثیرگذار و سازنده رسانه‌ها در حل مشکلات جامعه را تقویت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر