کد خبر: 901501
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با آفات با سن مادری در سطح نه هزار و 200 هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان خبر داد .

عباس مشیریان با بیان اینکه مبارزه با سن غلات در دو بخش مبارزه با سن مادری و پوره انجام می‌شود اظهار داشت: در حال حاضرمبارزه با سن مادری در سطح اراضی این استان در حال انجام است .

وی با اشاره به ریزش زودهنگام سن با توجه به شرایط اقلیمی در سال زراعی کنونی اولین اقدامات مقابله ای با این آفت در شهرستان سمنان و سرخه قبل از سال جدید و در شهرستان های گرمسار و آرادان از اوایل فروردین امسال مبارزه با سن مادری در سطح مزارع گندم آغاز و همچنان ادامه دارد .

مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مبارزه اصولی با آفات در سن مادری و پوره را از اولویت برنامه‌های سازمان حفظ نباتات استان سمنان دانست و گفت: بر این اساس و در راستای حفاظت از محصولات کشاورزی استان کارشناسان حفظ نباتات طرح‌های مبارزه با این آفات را در زمان مناسب اجرا می‌کنند .

مشیریان با اشاره به اینکه گرمسار، آرادان و سمنان در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص دادند اضافه کرد: در شهرستان گرمسار در سطح 4000 هکتار عملیات مبارزه با سن مادری انجام شده است .

وی به میزان سطح مبارزه با سن مادری در اراضی زیر کشت گندم در شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: در آرادان میزان مبارزه با آفت سن مادری در سطح 3550 هکتار انجام شده است .

مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عملیات مبارزه با سن مادری در اراضی زیر کشت گندم شهرستان سمنان نیز از تاریخ 25 اسفند ماه آغاز شده است تصریح کرد: عملیات مبارزه با سن مادری تاکنون در سطح 1390 هکتار از اراضی زیر کشت گندم این شهرستان انجام شده است .

وی با بیان اینکه زمینه بروز آفت سن غلات به طور عمده در شرایط آب‌و هوایی گرم و خشک بیشتر فراهم است گفت: مبارزه با آفت سن غلات در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سمنان و سرخه با توجه به میزان خسارت و ریزش زودهنگام آفت در این شهرستانها در اولویت بوده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر