کد خبر: 901167
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
افاضلی

سرمربی نفت تهران می‌گوید عده‌ای از موقعیت علیرضا بیرانوند علیه باشگاه نفت سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هومن افاضلی درباره توقیف وسایل تمرینی تیم نفت تهران توسط علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پیشین این تیم و فعلی پرسپولیس اظهار کرد: این اتفاقات چیز عجیبی نیست. شما اگر در صبای قم حضور داشته باشید می‌بینید در روز مسابقه نماینده دادستان مقابل مردم میگوید لباس‌ها را از تن‌تان خارج کنید. این موضوعات چیز عجیبی نیست. وقتی آن اتفاقات را دیده باشید، از تکرار این اتفاقات متعجب نمی‌شوید.

او اضافه کرد: فکر می‌کنم یک سری از دوستان که در تیم‌های نزدیک به ما هستند و احتمال دارد قبلا هم در این تیم حضور داشته باشند، علیرضا را هل می‌دهند. او بچه خوبی است اما از موقعیت او سوء استفاده می‌کنند.

سرمربی نفت تهران گفت: امروز به وکیل بیرانوند گفتم که بیرانوند از اعتبار خود برای یک سری دیگر هزینه می‌کند. قاعدتا نباید این طور باشد. بخشی که مربوط به حق و حقوق او است کاملا درست است و نوع گرفتن آن هم مشخص است. یک وقتی من علیه آقای X صحبت می‌کنم و او از حرف‌های من ناراحت می‌شود و در نتیجه از من شکایت می‌کند. اما مشکل بیرانوند یک طلب فوتبالی است که راهکار قانونی دارد و محاکم فوتبالی هم برای آن رای صادر می‌کنند. ضمانت اجرایی آن هم این است که جلوی نقل و انتقالات باشگاه را می‌گیرند تا کارها طبق روال انجام شود. اقداماتی که الان صورت گرفته خارج از روال فوتبال است. به هر حال فکر می‌کنم بیرانوند به خاطر پولش است و برای رسیدن به آن این کارها را انجام داده است.

افاضلی با بیان این که همه اهالی فوتبال مطالباتی از باشگاه‌های مختلف دارند ادامه داد: خود من هم از این نوع مطالبات دارم. این موضوعات در فوتبال وجود دارد.

سرمربی نفت تهران در پاسخ به این سوال که نحوه توقیف اموال تمرینی این تیم چقدر می‌تواند روحیه بازیکنان تیمش را تحت تاثیر قرار دهد؟ گفت: کسانی که این کارها را سازماندهی می‌کنند، می‌دانند که این اتفاقات روی روحیه بازیکنان تاثیرگذار است. ما تلاش می‌کنیم تاثیر این کارها را کم‌تر کنیم.

او درباره این که گفته می‌شود باشگاه نفت تاکنون به نام شرکت تهران کاررسا تغییر داده نشده است، گفت: این موضوع صحت دارد اما مانند گذشته نیست چرا که ما می‌توانیم کارهای روزمره خودمان را انجام دهیم. کارهای روزانه به بهترین شکل انجام می‌شود. مانند هر باشگاه دیگری بدهی‌هایی به بازیکنان دارند که مقداری با تاخیر مواجه می‌شود. نمی‌توان انتظار داشت بدون این که اتومبیلی را به نام کسی سند بزنید، مالک جدید خلافی آن را پرداخت کند. این اتفاق منطقی نیست. باید منتظر باشیم که ان‌شاءالله وزارت نفت تکلیف این موضوع را مشخص کند. اگر می‌خواهند تیم را واگذار کنند شخص وزیر، دکتر شریف حسینی، دکتر سلحشوری و... که تصمیم‌گیرنده هستند، این کار را انجام دهند. من فکر می‌کنم در رده‌های میانی مقداری مقاومت وجود دارد و نسبت به این تیم عرق دارند و امیدوارند شرایط عوض شود.

افاضلی درباره افت روحیه بازیکنان نفت گفت: ما تا قبل از این ماجرا شرایطی را ایجاد کرده بودیم که تیم ثبات لازم را داشته باشد اما در سه بازی اخیر که با شکست مواجه شده، سهم مسائل فنی کم‌تر از هر چیزی است. مسائل دیگری روی ذهن بازیکنان تاثیر گذاشته است. تیم ما باتجربه است و بازیکنان بزرگی دارد و مطمئنم که بازیکنان می‌توانند این فضا را هضم کنند. می‌دانند الان چه چیزی در خطر است و تجربه لازم را دارند. فکر می‌کنم از این فضا گذر می‌کنیم.

او درباره افزایش نرخ ارز در بازار و تاثیر آن بر وضعیت فوتبال تاکید کرد: قطعا تاثیرگذار است. به‌خصوص درباره تیم‌هایی که از بخش صنعتی تغذیه می‌کنند. پرداختی این تیم‌ها با مشکلاتی مواجه خواهد شد. همه می‌بینید که در لیگ ما تعداد تیم‌هایی که پرداختی‌های خود را به ۶۰ درصد رسانده‌اند بسیار کم است. بقیه تیم‌ها با مشکلاتی مواجه هستند. سوابق بد نفت در پرداخت مطالبات بازیکنان روی بازیکنان تاثیر گذاشته اما از زمانی که ما آمده‌ایم کم‌تر این موضوع رخ داده است و همه چیز مرتب‌تر شده است و بازیکنان توانستند از نظر ذهنی خودشان را جمع و جور کنند و در چارچوب شرایط فنی قرار بگیرند. 

سرمربی نفت تاکید کرد: شک نکنید ما در لیگ برتر می‌مانید چون بازیکنان باتجربه و خوبی داریم و از این حیث نگرانی نداریم. هر کسی که یک جایی خرابکاری کند، این اتفاقات بعدا برای او هم رخ می‌دهد. این طور نیست که خرابکاری کند و عواقب آن را نبیند. برای همین است که می‌گویند "چاه مکن بهر کسی، اول خودت بعدا کسی".

او درباره دیدار تیمش با پدیده در هفته بیست و هشتم لیگ برتر گفت: بازی سختی خواهیم داشت. دو تیم شرایط دشواری برای بقا در لیگ برتر دارند. نفت تا زمانی که از نظر مدیریتی شرایط خوبی داشت و مطالبات به موقع پرداخت می‌شد، جزو چند تیم بالای جدول بود اما اگر توجه کنید، چند تیم پایین جدول از نظر مدیریتی وضعیت خوبی ندارند. مدیران باید مدیریت یاد بگیرند. به جای مربی خارجی باید مدیر خارجی بیاوریم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار