کد خبر: 900645
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
هفته بیست‌و هفتم لیگ برتر اوج جدال نایب قهرمانی و بقا
پرونده هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي امروز با برگزاري سه ديدار باقيمانده بسته مي‌شود که همه نگاه‌ها به پرسپوليس در مشهد است و ...
دنيا حيدري

پرونده هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي امروز با برگزاري سه ديدار باقيمانده بسته مي‌شود که همه نگاه‌ها به پرسپوليس در مشهد است و اينكه آيا مي‌تواند جام قهرماني را بالاي سر ببرد و اين عنوان را رسماً از آن خود کند يا همانند بازي با استقلال و سايپا در کسب اين عنوان تعلل مي‌کند!
ساعت 17 امروز پديده در ثامن مشهد از پرسپوليس، صدرنشين مقتدر ليگ برتر پذيرايي مي‌کند، تيمي که دو هفته قبل و در دربي پايتخت مي‌توانست جام قهرماني اين فصل را بالاي سر ببرد، اما نه تنها در آن بازي که در بازي هفته گذشته برابر سايپا نيز از رسيدن به اين هدف بازماند تا انتقادها از عملکرد پرسپوليس شدت بگيرد و کار به ديدار با پديده در مشهد بکشد. پرسپوليس همچنان بهترين آمار را در اختيار دارد. فاصله 13 امتيازي با تيم دوم جدول، در اختيار داشتن بهترين خط حمله و دفاع ليگ، کمترين باخت (سه) و بيشترين برد (17)، علاوه بر اين عليپور، مهاجم جوان اين تيم با 18 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد و مسلمان و وحيد اميري نيز جزو بهترين پاسورهاي ليگ هستند. با اين حال هنوز هم کسب یک مساوی یا باخت اين تيم و سرمربي کروات آن را با حملات تندي مواجه مي‌کند به طوري‌که گرشاسبي، مديرعامل باشگاه مي‌گويد ديگر نمي‌دانيم چه بايد بکنيم که نکرديم. البته او تأکيد مي‌کند که انتظارات از تيمش بالاست، اما معتقد است که نه پرسپوليس و نه برانکو هيچ کدام مستحق اين همه انتقاد نيستند.
برانکو با وجود اينكه از منتقدان و قضاوت داوران به شدت عصباني است، سعي مي‌کند فکرش را متمرکز بازي با پديده کند: «انتقادها هميشه هست. بايد فقط به پيروزي برابر پديده فکر کنيم. بازي سختي داريم. در دور رفت هم به سختي برابر پديده حفظ نتيجه کرديم و حالا بدون شک کارمان در مشهد سخت‌تر هم خواهد بود. با اين حال مي‌خواهيم جشن قهرماني را در مشهد بگيريم.» اگرچه برانکو مصمم به برپايي جشن قهرماني در مشهد است، اتفاقي که تاکنون تنها نصب استقلال شده و بس، اما رسيدن به اين هدف کار چندان آساني نيست، خصوصاً که پديده با کسر شش امتياز و حضور در رده دوازدهم جدول شرايط نامناسبي دارد و براي حفظ بقا هم که شده بايد سه امتياز اين ديدار خانگي را از آن خود کند، به شرط اينكه برانکو اين اجازه را بدهد. البته در صورتي که ياران برانکو مانند دو بازي قبلي درجا بزنند و نتوانند برنده ميدان باشند و ذوبي‌هاي اصفهان هم حريف اين هفته خود را شکست دهند، جشن قهرماني يک هفته ديگر به تعويق خواهد افتاد. حال آنکه پيروزي برابر پديده نه فقط قهرماني سرخپوشان را به دنبال دارد که مي‌تواند به طور غيرمستقيم کمكي باشد به علي کريمي براي بقاي سپيدرود رشت! البته پرسپوليس با يک تساوي هم مي‌تواند به مقام قهرماني برسد، به شرط اينكه در مشهد برخلاف بازي با استقلال و سايپا شانس با اين تيم يار باشد و با آنچه که برانکو ناداوري مي‌خواند، مواجه نشود.

جدال نايب‌قهرماني و بقا

همزمان با پرسپوليس، ذوب‌آهن در ديداري حساس در فولادشهر از سپيدرود رشت پذيرايي مي‌کند، ديداري که سه امتياز آن در صورت پيروزي ميزبان مي‌تواند اصفهاني‌هاي سبزپوش را به نايب‌قهرماني اميدوار کند و باخت اين تيم گامي براي بقاي سپيدرود رشت و کمکي به شاگردان علي کريمي است. ذوب‌آهن بعد از شکست برابر الدحيل در ليگ قهرمانان، با انتقاد شديد قلعه‌نويي از شاگردانش مواجه شد و اين تيم حالا در پي جبران مافات در رقابت‌هاي ليگ آن هم در ديداري خانگي است، اما علي کريمي نيز به همان اندازه از مچ‌اندازي با سرمربي سابقش در تيم ملي سه امتياز اين بازي را مي‌خواهد تا تيمش را اندکي هم که شده از محدوده خطر دور و به بقا اميدوار کند.
حالا بايد منتظر ماند و ديد در جدال بين کريمي و قلعه‌نويي سهم کدام يک پيروزي خواهد بود، استاد يا شاگرد. در آخرين بازي اين هفته نيز دو قطب ناکام رقابت‌هاي اين فصل ليگ برتر در تبريز به مصاف هم مي‌روند. تراکتور که با ايجاد تغييرات در کادر فني هم نتوانسته کاري از پيش ببرد و همچنان در ميانه‌هاي جدول و رده دهم قرار دارد، در ديداري خانگي به مصاف سپاهان ديگر ناکام نامدار اين فصل ليگ برتر مي‌رود که يک پله پايين‌تر از ميزبان امروز خود قرار گرفته و اميدي به اين فصل ندارد. با وجود اين ساغلام مدعي است هواداران تبريزي بايد دست به دست هم دهند و کمک کنند تا گرد مرده از تراکتور برداشته شود، اما بايد ديد اين شعارها مي‌تواند تراکتور را از ناکامي‌هاي اخير خلاص کند يا سپاهان و تراکتور همچنان به روند ناموفق و ناکام خود در ليگ امسال ادامه مي‌دهند.
در دو دیدار انجام شده عصر دیروز، سایپا 4 بر 2 نفت تهران را شکست داد و استقلال خوزستان 2 بر یک مغلوب مهمان خود گسترش فولاد تبریز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار