کد خبر: 900305
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با انتقاد شديد از عدم برخورد با دانه درشت‌هاي قاچاق، معتقد است تاكنون كسي نتوانسته با دانه درشت‌هاي جريان قاچاق كالا مقابله كند.

حشمت الله فلاحت پيشه عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به شعار سال جديد «حمايت از كالاي ايراني» گفت: شعار سال 97 نشان مي‌دهد موضوع اقتصاد همچنان دغدغه رهبر انقلاب است و ايشان از وضع اقتصادي موجود رضايت ندارند.
وي افزود: حمايت از كالاي ايراني موضوعي است كه در قانون برنامه توسعه به آن تأكيد شده، اما متأسفانه اجرايي نمي‌شود.
فلاحت پيشه گفت: امروز بسياري از مشكلاتي كه در كشور وجود دارد، ناشي از عدم توجه و حمايت از كالاي ايراني است. عدم حمايت از كالاي داخلي حتي مي‌تواند در سطح سياسي منجر به وابستگي اقتصادي به خارج و ضعف‌هاي راهبردي در داخل كشور شود. فلاحت پيشه با يادآوري تلاش خود براي مقابله با قاچاق كالا عنوان داشت: بنده پيشنهاد تحقيق و تفحص درباره قاچاق كالا را در ابتداي كار مجلس دهم مطرح كردم كه اين طرح با 150 رأي موافق در حال پيگيري است.
وي ادامه داد: مورد ديگري كه بنده از طريق كميسيون اقتصادي پارلمان پيگير آن هستم، موضوع «سرنوشت اموال تمليكي» است. طرح مذكور به اين دليل مطرح شده است كه بتواند از سرنوشت فروش كالاهاي قاچاق كشف شده با خبر شود زيرا معلوم نيست درآمد حاصل از اين كار كه «پول كثيف» نام دارد در كجا هزينه مي‌شود. نماينده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس از كليد خوردن تحقيق و تفحص درباره سرنوشت «يكصدهزار ميليارد تومان» تسهيلات اعطا شده با موضوع «حمايت از توليد» خبر داد و گفت: مبالغ اعطا شده جهت حمايت از توليد به چرخه بانكي برنگشته و بخش عمده‌اي از آن متأسفانه وارد جريان «پولشويي»، «قاچاق كالا» يا حتي تبديل صنعتگران به تاجران كالا شده است.
فلاحت پيشه با انتقاد شديد از عدم برخورد با دانه درشت‌هاي قاچاق اظهار داشت: تا كنون تنها قاچاقچيان خرده پا و كوچك گير افتاده‌اند. قاچاقچيان بزرگ كالا كساني هستند كه در حوزه امن سياست جا دارند و تا اين لحظه نيز كسي نتوانسته با آنها مقابله كند. تا زماني كه با دانه درشت‌هاي قاچاق برخورد نشود، مشكلات موجود در بخش توليدات داخلي ادامه خواهد داشت.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي پس از تأكيد دوباره بر اجراي كامل قوانين در حوزه توليدات داخلي گفت: بخش ديگري از ماجراي توليدات داخلي، حق مصرف كنندگان است. بايد نظارت بر ساخت و استاندارد در حوزه محصولات داخلي بيشتر شود، زيرا عدم نظارت، باعث تضييع حقوق مصرف كنندگان و توليد محصولات بي‌كيفيت داخلي شده است.
نماينده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: اميدواريم يك تحقيق و تفحص جدي در حوزه عدم نظارت بر كيفيت محصولات داخلي در مجلس شكل گيرد، زيرا كيفيت پايين محصولات داخلي باعث بي‌اعتمادي مردم به توليدات كشور شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار